2021-01-09, 04:12
  #1
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Mycket intressant människa denne Sami Jakobsson.

2019 Var han med i dokumentären Raggarjävlar som är 1 timme och 10 minuter lång.
Mycket mediatid för en okänd person som han var på den tiden.

Sedan under tiden dokumentären spelades in (tog tre år innan dokumentären var klar) så blev han anmäld till det kända Tv-programmet Lyxfällan. 2017.

2020 medverkande han i ännu ett välkänt Tv-program, Big Brother som han dessutom vann och priset var en miljon kronor!

Men som rubriken lyder:
Blir det någon fortsättning i media?
Blev han skuldfri?
Lyckas han hålla sig nykter?

Man blir ju nyfiken eftersom han så många gånger säger att han vill få ordning på sitt liv och betala sina skulder.
I dokumentären Raggarjävlar var han ihop med en gullig tjej men han gjorde slut för att han kände sig kvävd över att ha en relation så man undrar ju om han träffar någon?

Kommer han att fortsätta köra lastbil eller börjar han plugga?
Han verkar tillräckligt smart för att kunna bli något annat än lastbilschaufför.
Kommer han att flytta från Köping?
Kommer han att lyckas hålla sig borta från kriminalitet?

Tänkte att vi i den här tråden kunde följa hans liv framåt då han i mitt tycke är en väldigt rolig, snäll och trevlig person, även väldigt mogen för sin ålder.
Vore tråkigt om en sådan personlighet försvann från medias radar.
Ni som vet hur han har det nu kan väl berätta?

Länkar till hans verifierade Instagram
https://instagram.com/spacetrooperjacobsson?igshid=ilk1byln3gr4

Många frågor som jag hoppas att någon kan svara på då man absolut vill se mer av honom i olika sammanhang, eller vad säger ni andra här på Flashback?
Citera
2021-01-09, 07:10
  #2
Medlem
tastass avatar
Vill du spana in Sami i sitt esse kan du kolla sportbilens klipp från Hammarbyrampen 2018 & 2019.
I övrigt har han en egen youtubekanal där du säkert kan hitta svar på några av dina frågeställningar.
Citera
2021-01-09, 09:56
  #3
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Han har väl redan åkt dit flera gånger efter BB.
Citera
2021-01-09, 13:13
  #4
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tastas
Vill du spana in Sami i sitt esse kan du kolla sportbilens klipp från Hammarbyrampen 2018 & 2019.
I övrigt har han en egen youtubekanal där du säkert kan hitta svar på några av dina frågeställningar.

Jo jag har kollat på YouTube men tycker att det är för lite videos som läggs upp där tyvärr, hade varit kul att se mera, fast en del frågor får man ju svar på om man kollar.
Citera
2021-01-09, 13:55
  #5
Medlem
123....s avatar
Visst kommer det en fortsättning, nya solglasögon, nya sparkdräkter, säkerligen nya småkriminella aktiviteter..
Mustaschen kommer helt säkert få sitta kvar i fortsättningen också då hans mustasch fyller samma funktion som solbrillorna hos många andra, ”bakom den kan man vara sig själv liksom”.

Det kommer nuggas vidare hit och dit, upp och ner, och in och ut, och fram och tillbaka..
Senaste bilden jag såg på honom så såg han rejält mycket tyngre ut än han varit på sistone, så framgent här så tror jag vi kommer få se honom delta i Biggest Looser eller ”Stavgång med Nuggen” eller nått..
Ungefär så Give or Take kommer det se ut....
__________________
Senast redigerad av 123.... 2021-01-09 kl. 14:52.
Citera
2021-01-12, 10:32
  #6
Medlem
grottmuttans avatar
Väldigt mogen för sin ålder? Hur tänkte du där?
Citera
2021-01-12, 10:36
  #7
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Han är kriminell och borde få sitta länge i fängelse. Han är i alla fall van att sitta inne när han vann Big Brother.
Citera
2021-01-12, 11:38
  #8
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grottmuttan
Väldigt mogen för sin ålder? Hur tänkte du där?

Först och främst tänkte jag på att han varit nykter i 2 år och att han tog tag i det själv.
Det är inte många i den åldern som har den självinsikten.
Jag känner många som alltid dricker för mycket, flera av dem är ändå runt 30 år gamla men fattar inte när det är nog med dricka.

Sedan tycker jag han pratar moget om att göra förändringar och få ordning på livet.
Det är därför jag har startat den här tråden, för att få se om han lever på samma sätt som han pratar eller om det bara är tommt snack.
Blir intressant att se.
Citera
2021-01-12, 14:03
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Först och främst tänkte jag på att han varit nykter i 2 år och att han tog tag i det själv.
Det är inte många i den åldern som har den självinsikten.
Jag känner många som alltid dricker för mycket, flera av dem är ändå runt 30 år gamla men fattar inte när det är nog med dricka.

Sedan tycker jag han pratar moget om att göra förändringar och få ordning på livet.
Det är därför jag har startat den här tråden, för att få se om han lever på samma sätt som han pratar eller om det bara är tommt snack.
Blir intressant att se.
Nu var ju mest tomma ord. Han höll sig nykter inne i BB-huset men när han väl va ute så knarkade han dagligen i månader.
Du kan ju kika på videon där han blir intervjuad i serien "Intimt med Björken" där han är hög som ett hus. Sen var han påverkad av amfetamin när han greps med stulna El-sparkcyklar.
Citera
2021-01-12, 14:34
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tulipa
Nu var ju mest tomma ord. Han höll sig nykter inne i BB-huset men när han väl va ute så knarkade han dagligen i månader.
Du kan ju kika på videon där han blir intervjuad i serien "Intimt med Björken" där han är hög som ett hus. Sen var han påverkad av amfetamin när han greps med stulna El-sparkcyklar.
Kollade nyss klippet, tycker inte han ser ut att vara hög som ett hus.

Du menar väl påtänd dvs tjackad? Tycker inte han ser eller beter sig det minsta tjackad ut.

Hur vet du att han knarkat i månader, var du med på festerna?
Citera
2021-01-13, 10:05
  #11
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Har han fått någon straff för sina stölder? Eller är han ännu i väntan på dom?
Citera
2021-01-13, 12:57
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Har han fått någon straff för sina stölder? Eller är han ännu i väntan på dom?


(FB) Två terrängfordon Galten stulna från försvarsmakten Enköping, feb 2020.

rättegången börjar om sisådär 2 månader då får vi se o sami får tillbringa tid på kåken eller ej
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in