2026-07-26, 14:53
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skurhinken
Såg om "Raggarjävlar" igår och det slog mig hur obrydd han är trots alla ekonomiska problem samt även drogproblem/drogdomar. Så precis som du skriver så lär han knappast bry sig om fängelsestraffet.

Han är genuint obrydd och det är hans tillgång.

Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
I de blindas rike är den enögde kung. Människor med hög intellektuell förmåga brukar inte fastna längst ner i den sociala hierarkin.

Inte om de inte har olika diagnoser och dessutom så bryr han sig inte om någon social hierarki.

Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Att han har hög IQ har jag svårt att tro. Tror inte att han är efterbliven eller så, men han framstår inte som något geni direkt.

Jo det har han men det är andra faktorer som ställer till det för honom.
Men han bryr sig inte.
Citera
2026-07-26, 17:33
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Jo det har han men det är andra faktorer som ställer till det för honom.
Men han bryr sig inte.
Javisst speciellt om han har missbruksproblem och säkert en och annan diagnos. Men vet om han framstår som att han skulle ha högt IQ.
Citera
2026-07-26, 18:25
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Nja han vill framstå som naiv och som att han inte förstår allt men han har väldigt hög IQ men det i kombination med ingen impulskontroll och olika diagnoser gör att folk underskattar honom.

Nu vet jag inte om det juridiskt är ett rimligt straff men man ska inte underskatta honom och tro att han är ett offer för så är det inte.

Hur vet du det? Och har du en siffra, i så fall?
Citera
2026-07-26, 19:25
Medlem
Biggedys avatar
Jag har ingenting varken för eller emot denna snubbe. Men efter att ha lyssnat på förhöret i huvudförhandlingen så finns det inte en chans att hovrätten inte sänker straffet.
Citera
2026-07-26, 19:46
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Vilket miffo. Är det bara trubbel han sysslar med?
In med FANSKAPET!
Citera
2026-07-26, 22:11
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Jag har ingenting varken för eller emot denna snubbe. Men efter att ha lyssnat på förhöret i huvudförhandlingen så finns det inte en chans att hovrätten inte sänker straffet.

Nej detta var väldigt konstigt.
Citera
2026-07-27, 11:51
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Javisst speciellt om han har missbruksproblem och säkert en och annan diagnos. Men vet om han framstår som att han skulle ha högt IQ.

Ja han har missbrukat från tidig ålder.

Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Hur vet du det? Och har du en siffra, i så fall?

Jag vet det 100%, har ingen siffra tyvärr men hade varit intressant att veta.
Citera
2026-07-27, 13:09
Medlem
pestloppans avatar
Citat:

Igen: Hur kan du veta att han har en "väldigt hög IQ", om du inte har en siffra?!
Citera
2026-07-27, 14:21
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Igen: Hur kan du veta att han har en "väldigt hög IQ", om du inte har en siffra?!

Jag kan inte förklara det då jag inte vill avslöja mig själv mer än jag redan har gjort men kan säga så mycket att vi har gemensamma vänner.
Efter Big Brother umgicks han med en hel del folk som jag också känner.
Några av dem vet väldigt mycket om honom.

Är säker på att han har hög IQ.
Citera
2026-07-27, 15:29
Medlem
XtraXs avatar
Citat:

I Raggarjävlar klarar han inte ens att hacka en lök, tvivlar därför starkt på att hans iq är särskilt högt.
Citera
2026-07-27, 16:03
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
I Raggarjävlar klarar han inte ens att hacka en lök, tvivlar därför starkt på att hans iq är särskilt högt.

Hacka lök är iofs inte ett intelligenstest. Det betyder bara att han inte kan laga mat.
Den här typen av människor KAN faktiskt vara ganska skarpa. Jag känner till personligheten (men känner inte Sami, jag har ingen aning om hans intelligens).

Problemet är att är hjärnan skev på andra sätt så hjälper en hyffsad IQ kvot inte så långt, då det överskuggas katastrofalt av alla andra problem.
Men som sagt, jag känner inte Sami och om just han har "hög" IQ eller ej kan jag inte svara på. Jag menar bara att det är definitivt inte omöjligt. Att inte kunna hacka lök säger faktiskt ingenting om den saken.
Citera
2026-07-27, 16:59
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler
Hacka lök är iofs inte ett intelligenstest. Det betyder bara att han inte kan laga mat.
Den här typen av människor KAN faktiskt vara ganska skarpa. Jag känner till personligheten (men känner inte Sami, jag har ingen aning om hans intelligens).

Problemet är att är hjärnan skev på andra sätt så hjälper en hyffsad IQ kvot inte så långt, då det överskuggas katastrofalt av alla andra problem.
Men som sagt, jag känner inte Sami och om just han har "hög" IQ eller ej kan jag inte svara på. Jag menar bara att det är definitivt inte omöjligt. Att inte kunna hacka lök säger faktiskt ingenting om den saken.

Varför svamlar du om att han kan ha högt iq fast du inte har en aning om det stämmer? Vad har han gjort som är smart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in