2026-08-07, 09:25
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
När man lyssnar på honom upplevs han som ganska normalsmart, men när man tittar på hans beteende så får man ett helt annat intryck.
Javisst hans beteende är ju allt annat än intelligent. Nåja han har bara sig själv att skylla på.
Citera
2026-08-07, 09:45
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Ja, precis. Men tydligen är han smart enligt en skribent här i tråden som känner honom. Han är väl apatisk och obrydd.

Citat:
Javisst hans beteende är ju allt annat än intelligent. Nåja han har bara sig själv att skylla på.

Han är extremt obrydd, går inte att förklara riktigt hur han är.
De flesta människor vill ha tak över huvudet och mat på bordet även lite pengar men på grund av att han är som han är så är han helt ointresserad av att jobba på ett vanligt jobb.

När chansen kom till snabba pengar tog han den och han kände till risken men då han inte bryr sig och dessutom kommer ha allt han behöver så spelar det ingen roll för honom att han sitter inne.

Han har levt på andra hela livet och just för att han är snäll och rolig så bjuder folk gärna honom.

Han är som en trädsvamp som år ut och år in lever på trädstammar och när den sugit ut ett träd så flyttar den till nästa, svampen bara är och får det den behöver utan att kämpa, det är hans personlighet.
Citera
2026-08-07, 09:50
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Han är extremt obrydd, går inte att förklara riktigt hur han är.
De flesta människor vill ha tak över huvudet och mat på bordet även lite pengar men på grund av att han är som han är så är han helt ointresserad av att jobba på ett vanligt jobb.

När chansen kom till snabba pengar tog han den och han kände till risken men då han inte bryr sig och dessutom kommer ha allt han behöver så spelar det ingen roll för honom att han sitter inne.

Han har levt på andra hela livet och just för att han är snäll och rolig så bjuder folk gärna honom.

Han är som en trädsvamp som år ut och år in lever på trädstammar och när den sugit ut ett träd så flyttar den till nästa, svampen bara är och får det den behöver utan att kämpa, det är hans personlighet.

Okej, så uppfattar jag också honom som. De flesta pundare som jag känner och kände är rätt lika som Sami. Han lever för dagen och blir han bjuden tackar han inte nej. Och obrydd om konsekvenserna av sina handlingar och vill ha snabba pengar som sedan ändå kommer slösas bort.
Citera
2026-08-07, 11:50
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Okej, så uppfattar jag också honom som. De flesta pundare som jag känner och kände är rätt lika som Sami. Han lever för dagen och blir han bjuden tackar han inte nej. Och obrydd om konsekvenserna av sina handlingar och vill ha snabba pengar som sedan ändå kommer slösas bort.

Exakt, jättebra sammanfattning av hans personlighet!

Sedan tror många att han är dum som åkte fast men han visste att risken fanns och för honom blev det win win oavsett hur det slutade.

På kåken kommer han vara de flestas vän!
Citera
2026-08-07, 12:08
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:

Sedan tror många att han är dum som åkte fast men han visste att risken fanns och för honom blev det win win oavsett hur det slutade.

Precis, han får det nog bra på kåken. Fasta rutiner och hyfsat käk. Sköter han sina kort rätt klarar han sig bra där.
Citera
2026-08-08, 00:24
Medlem
Moscow99s avatar
Citat:

Jajo, envägsvän iaf. Folk på kåken brukar av princip inte vara svåra att utnyttja andra. Får se om han ens överklagar först, dock.
Citera
2026-08-08, 08:55
Medlem
NiccoJs avatar
När jag såg raggarjävlar trodde jag att Sami o hans vänner var typen som jobbade 50-60 timmar i veckan för att sent på fredagen korka upp o vara stenfull fram till söndag eftermiddag.
Tyvärr verkar arbetsmoralen vara sådär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in