2026-07-26, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Jag bortser från era personliga konflikter i tråden och går helt enkelt rakt på topicen/ämnet istället å kommenterar ett citat från dig med efterföljande resonemang och tankar.

överträder en annan människas sexuella integritet

Om jag här samtidigt bortser ifrån sluga/manipulerande PUA-tekniker ("PUA=Pick-Up Artist" för den oinsatte) så är den gränsen inte alltid kristallklar (var exakt någons sexuella integritet går samt hur den fungerar) - speciellt INTE när det finns STARKA känslor i någon form från bägges sidor. Jag har befunnit mig i situationer där jag backat pga jag inte vetat med säkerhet att personen är med på "mitt spår" eller inte. Jag har dock varit SÅ jävla nära att faktiskt ignorera den faktorn helt pga jag varit så jävla kär (å hon i mig). Jag ska oxå poängtera att inget våld förekommit i dessa situationer utan mer att frågan handlat om att "vill VI verkligen göra detta TILLSAMMANS?".

Från google AI:

För att dömas för oaktsam våldtäkt krävs det att gärningspersonen har varit grovt oaktsam. Domstolen gör en helhetsbedömning i varje enskilt fall. Grov oaktsamhet kan handla om att gärningspersonen:

Har struntat i att försäkra sig om att den andra parten verkligen ville delta.Har ignorerat tydliga tecken på att den andra personen inte deltar frivilligt.

Har missbedömt situationen grovt, trots att det fanns omständigheter som borde ha fått personen att avbryta

----

För att dömas för oaktsam våldtäkt krävs det att gärningspersonen har varit grovt oaktsam. Domstolen gör en helhetsbedömning i varje enskilt fall. Grov oaktsamhet kan handla om att gärningspersonen:

Har struntat i att försäkra sig om att den andra parten verkligen ville delta.

Har ignorerat tydliga tecken på att den andra personen inte deltar frivilligt.

Har missbedömt situationen grovt, trots att det fanns omständigheter som borde ha fått personen att avbryta

---

Jag föreställer mig att denna helhetsbedömning kan vara EXTREMT svår att nå/få i många situationer/fall. Som jag ser det så snuddar faktiskt denna lagen på att göra intrång i folks generella integritet (samt personlighet) enligt min mening. Jag är därför skeptisk till den generellt om jag samtidigt utesluter väldigt grova fall av uppenbart icke-frivilligt deltagande.

---

Den centrala skillnaden mellan våldtäkt och oaktsam våldtäkt ligger i gärningspersonens inställning och medvetenhet vid tillfället:

Våldtäkt kräver att gärningspersonen har uppsåt. Det innebär att personen var medveten om att den andra personen inte deltar frivilligt, eller i vart fall var likgiltig inför det.

Oaktsam våldtäkt innebär att gärningspersonen inte var helt säker på att det var frivilligt, och att personen borde ha förstått att det fanns en risk för detta.

---

Uttrycket "borde förstått" är något jag anmärker på här. När "borde man" förstå vissa saker som kan vara ytterst komplexa i verkligheten? (å inte superenkla/banala som i en dålig verklighetsfrämmande romcom-film ELLER för den delen vilken stor Hollywood-film som helst med något dålig verklighetsförankring)

Som sagt. Jag har själv backat från några situationer pga ovan nämnda skäl men gjorde jag HELT rätt sas? Det vet jag faktiskt inte till 100% men just då kände jag för att ta det säkra före det osäkra. Kan oxå nämna att jag å min sida markerat mot visst sexuellt beteende riktat mot mig pga jag helt enkelt inte känt mig 100% säker i just den situationen - om personen t ex beter sig så pga ev alkohol/droger eller om den helt enkelt bara är sig själv (även alt scenarion inräknade som t ex rebound och revenge-sex).

Så jag är skeptisk till stor grad till denna lag - speciellt angående de nuv definitionerna vs verkligheten. Det finns som jag ser det just nu alldeles för mycket utrymme för just personliga tolkningar av de involverade i ett fall. Rättsstaten bör alltid sträva efter strikt objektivet. Något jag misstänker inte alltid är möjligt i fall som denna lag avser. Frågan blir då för mig - exakt varför behövs just denna lag egentligen.
Du citerade det ju själv;

”Jag har själv backat från några situationer pga ovan nämnda skäl men gjorde jag HELT rätt sas? Det vet jag faktiskt inte till 100% men just då kände jag för att ta det säkra före det osäkra.”

och

”Oaktsam våldtäkt innebär att gärningspersonen inte var helt säker på att det var frivilligt, och att personen borde ha förstått att det fanns en risk för detta.”

D v s du var inte helt säker på att det var frivilligt och att det fanns en chans för att det inte var det så du tog det säkra före det osäkra.
Citera
2026-07-26, 03:02
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Du citerade det ju själv;

”Jag har själv backat från några situationer pga ovan nämnda skäl men gjorde jag HELT rätt sas? Det vet jag faktiskt inte till 100% men just då kände jag för att ta det säkra före det osäkra.”

och

”Oaktsam våldtäkt innebär att gärningspersonen inte var helt säker på att det var frivilligt, och att personen borde ha förstått att det fanns en risk för detta.”

D v s du var inte helt säker på att det var frivilligt och att det fanns en chans för att det inte var det så du tog det säkra före det osäkra.

Det vet jag faktiskt inte till 100%

Men tänk om min dåv partner ansåg att jag faktiskt gjorde fel i och med det och sa det till mig i efterhand? (vilket faktiskt har hänt)
Då blir det lite mer komplicerat va? Då gjorde jag liksom på ett sätt både rätt å fel samtidigt. Exakt hur en domstol skulle tolka en sådan typ av scenario och komma fram till vad som var vad egentligen utifrån denna lag är lite av ett mysterium som jag ser det. Om dessutom ord står mot ord endast (inkl ev lögner) så blir det hela ännu mer komplext.
Citera
2026-07-26, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Enya dånar ur stereon. Ljuset släckt. Hugo tar Hanna bakifrån. Det är bådas första samlag. Kör gum69mo, vad gäller.

Bättre musikval
Citera
2026-07-26, 07:25
Medlem
Citat:
Det vet jag faktiskt inte till 100%

Men tänk om min dåv partner ansåg att jag faktiskt gjorde fel i och med det och sa det till mig i efterhand? (vilket faktiskt har hänt)
Då blir det lite mer komplicerat va? Då gjorde jag liksom på ett sätt både rätt å fel samtidigt. Exakt hur en domstol skulle tolka en sådan typ av scenario och komma fram till vad som var vad egentligen utifrån denna lag är lite av ett mysterium som jag ser det. Om dessutom ord står mot ord endast (inkl ev lögner) så blir det hela ännu mer komplext.
Haha, varför skulle en domstol tolka att du tog det säkra före det osäkra och avstod trots att partnern faktiskt hade velat?
Nån typ av omvänd våldtäkt då?
Citera
2026-07-26, 07:41
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Ja, jag tror att jag gjort min åsikt klar.

De allra flesta hade enbart samtyckt sex innan 2018. Den enda skillnaden är att de som tar sig extremt stora friheter är de som påverkas.

Det rör sig om 140 domar på 8 år.

Jag syftade på bevisbördan, och vad som bör räknas som rimligt tvivel. Utan att hänvisa till högsta domstolen, tycker du det här fallet är bevisat bortom rimligt tvivel? Jag vill ha DITT resonemang nu om hur DU tycker det bore vara, göm dig inte bakom en auktoritetskälla eller vad kvinnor lärt dig att du ska säga. Någonstans i ditt inre gömmer sig resterna av en självständig karl, det är jag säker på.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/kroghanglet-slutade-i-valdtakt-forstar-inte/
Citera
2026-07-26, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Så du tänker dig att hon var ett totalt hjärndött patetiskt våp till människa som trots sin vuxna ålder inte ens klarade av att få ur sig ett enkelt nej, gå därifrån eller på annat sätt avstyra det hela om det nu var så att hon inte ville?

I så fall bör du jobba på din kvinnosyn är jag rädd. Maken till misogyna och låga tankar om kvinnor har jag nog aldrig skådat.
Varför är det dålig kvinnosyn att värna även hjärndöda patetiska våp som inte klarar av att få ur sig ett nej eller gå därifrån?
Citera
2026-07-26, 08:10
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Haha, varför skulle en domstol tolka att du tog det säkra före det osäkra och avstod trots att partnern faktiskt hade velat?
Nån typ av omvänd våldtäkt då?

Det var mest en poäng om hur komplicerat det KAN vara och bli i verkligheten (det är knappast brist på komplicerade relationer å situationer generellt i mitt liv - EN bra anledning till att ha som standard att ta just det säkra före det osäkra). Höll dock på att säga att jag får väl testa å dra "nästa fall" till domstol så får dom reda ut den legala röran
Citera
2026-07-26, 08:34
Medlem
Citat:
Jag bortser från era personliga konflikter i tråden och går helt enkelt rakt på topicen/ämnet istället å kommenterar ett citat från dig med efterföljande resonemang och tankar.

överträder en annan människas sexuella integritet

Om jag här samtidigt bortser ifrån sluga/manipulerande PUA-tekniker ("PUA=Pick-Up Artist" för den oinsatte) så är den gränsen inte alltid kristallklar (var exakt någons sexuella integritet går samt hur den fungerar) - speciellt INTE när det finns STARKA känslor i någon form från bägges sidor. Jag har befunnit mig i situationer där jag backat pga jag inte vetat med säkerhet att personen är med på "mitt spår" eller inte. Jag har dock varit SÅ jävla nära att faktiskt ignorera den faktorn helt pga jag varit så jävla kär (å hon i mig). Jag ska oxå poängtera att inget våld förekommit i dessa situationer utan mer att frågan handlat om att "vill VI verkligen göra detta TILLSAMMANS?".

Från google AI:

Har struntat i att försäkra sig om att den andra parten verkligen ville delta.Har ignorerat tydliga tecken på att den andra personen inte deltar frivilligt.

----

Har struntat i att försäkra sig om att den andra parten verkligen ville delta.

Har ignorerat tydliga tecken på att den andra personen inte deltar frivilligt.

---

Jag föreställer mig att denna helhetsbedömning kan vara EXTREMT svår att nå/få i många situationer/fall. Som jag ser det så snuddar faktiskt denna lagen på att göra intrång i folks generella integritet (samt personlighet) enligt min mening. Jag är därför skeptisk till den generellt om jag samtidigt utesluter väldigt grova fall av uppenbart icke-frivilligt deltagande.

---

Den centrala skillnaden mellan våldtäkt och oaktsam våldtäkt ligger i gärningspersonens inställning och medvetenhet vid tillfället:

Våldtäkt kräver att gärningspersonen har uppsåt. Det innebär att personen var medveten om att den andra personen inte deltar frivilligt, eller i vart fall var likgiltig inför det.

Oaktsam våldtäkt innebär att gärningspersonen inte var helt säker på att det var frivilligt, och att personen borde ha förstått att det fanns en risk för detta.

---

Uttrycket "borde förstått" är något jag anmärker på här. När "borde man" förstå vissa saker som kan vara ytterst komplexa i verkligheten? (å inte superenkla/banala som i en dålig verklighetsfrämmande romcom-film ELLER för den delen vilken stor Hollywood-film som helst med något dålig verklighetsförankring)

Som sagt. Jag har själv backat från några situationer pga ovan nämnda skäl men gjorde jag HELT rätt sas? Det vet jag faktiskt inte till 100% men just då kände jag för att ta det säkra före det osäkra. Kan oxå nämna att jag å min sida markerat mot visst sexuellt beteende riktat mot mig pga jag helt enkelt inte känt mig 100% säker i just den situationen - om personen t ex beter sig så pga ev alkohol/droger eller om den helt enkelt bara är sig själv (även alt scenarion inräknade som t ex rebound och revenge-sex).

Så jag är skeptisk till stor grad till denna lag - speciellt angående de nuv definitionerna vs verkligheten. Det finns som jag ser det just nu alldeles för mycket utrymme för just personliga tolkningar av de involverade i ett fall. Rättsstaten bör alltid sträva efter strikt objektivet. Något jag misstänker inte alltid är möjligt i fall som denna lag avser. Frågan blir då för mig - exakt varför behövs just denna lag egentligen.

Läs några av de fällande domar som finns (endast 140 fällande domar gällande oaktsam våldtäkt under de 8 år som lagen har funnits). Det ger en mycket klar bild över att lagen behövs. De domar jag har läst låter ner som våldtäkt, men då uppsåt inte har funnits, utan snarare grov oaktsamhet, så är det oaktsam våldtäkt förövarna har dömts till. Jag kan ge dig ett axplock:

1. En kvinna har ett ex, hon har fortsatt en relation med sitt ex. Han ska ha fest och kommer då bjuda in två av sina (kriminella) polare. Kvinnan och exet har diskussion om sex och exet vet att kvinnan inte vill ha sex med hans polare. På festen blir kvinnan full och drogad. Hon och exet går till ett rum där de börjar ha sex. Hon ligger där naken, full, drogad. Då hans två kriminella polare kommer in i rummet. Det naturliga här vore att han säger till dem att gå, han vet ju att kvinnan inte vill ha sex med dem. Men istället låter han dem börja hålla på med henne, och hon är för full och drogad för att kunna säga ifrån. Och exet lämnar henne dessutom själv med sina två kriminella polare. De börjar behandla henne som en trasdocka. Tvingar henne att suga av dem. En av dem stoppar in en jävla bilnyckel I underlivet på henne... hon vill inte, utan blir våldtagen. Tingsrätten dömer de två männen för våldtäkten. Men Hovrätten river upp domarna, då det inte går att veta vem av de två som tex. Körde in bilnyckeln I henne, dvs. Det är klarlagt att hon har blivit våldtagen, men inte av vem. Däremot dömer Hovrätten hennes ex för oaktsam våldtäkt, då han varit grovt oaktsam kring om hon samtyckte/inte samtyckte till sex med hans två kriminella polare. Han visste ju dagen innan att hon inte ville, ändå lämnar han henne själv med de två i en utsatt situation: naken, full och drogad.

2. Juristparet. Som super ner en av sina anställda och våldtar henne. Juristpqret åtalas först för grov våldtäkt. Men juristparet döms för oaktsam våldtäkt, då de anses varit grovt oaktsamma till om de hade sin anställdas samtycke till sexet (som bland annat omfattar att kvinnan i Juristparet utsätter deras kvinnliga anställda för icke önskat oralsex när hon är så pass full att hon inte kan freda sig).

Alltså. Det är gränsen mellan våldtäkt och oaktsam våldtäkt som är hårfin. Inte gränsen mellan "frivillighet" och "oaktsam våldtäkt". Det är tyvärr detta vissa av skribenterna i tråden tycks tro...

I ett fall där det är svårt att avgöra om samlaget varit frivilligt, har det rentav blivit friande dom. I HD!

Men dessa fall som ligger nära våldtäkt/är våldtäkt, men där själva uppsåtet fattas. Där har man kunnat se att det snarare varit frågan om grov oaktsamhet till att samtycke inte finns. Och man har dömt till det.

Lagen behövs således! Den kom till just på grund av sådana våldtäkter som sker i gråzon... uppenbara våldtäkter, egentligen, men svåra att döma ut ansvar för våldtäkt då uppsåt för det saknas. Utan snarare grov oaktsamhet för vad den andra vill/inte vill.

Det du beskriver om dina upplevelser är ju att du är försiktig och lyhörd. Precis som man ska vara. Eller har jag missuppfattat dig? Gjorde du saker du inte visste att du hade tillåtelse till?
Senast redigerad av TomatKungen 2026-07-26 kl. 08:39.
Citera
2026-07-26, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Yes men är hemska kåta varelser som ibland begår klaverklamp.

Men samtidigt är det helt sjukt att en kvinna kan "ångra sig" dagen efter och nu helt plötsligt ska mannen åka in 3 år och få sitt liv förstört.

Ska man döma någon så krävs det tydliga bevis. Hur ska vi annars agera när en man har blivit felaktigt dömd? Ska kvinnans ord alltid stå över? Kvinnor kan vara riktiga psykopater också.

Nej. Blir inte tal om oaktsam våldtäkt bara för att någon "ångrar sig dagen efter". Det är en fultolkning av lagen. Jag föreslår att du läser mitt nedan inlägg och begrundar:

Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Läs några av de fällande domar som finns (endast 140 fällande domar gällande oaktsam våldtäkt under de 8 år som lagen har funnits). Det ger en mycket klar bild över att lagen behövs. De domar jag har läst låter ner som våldtäkt, men då uppsåt inte har funnits, utan snarare grov oaktsamhet, så är det oaktsam våldtäkt förövarna har dömts till. Jag kan ge dig ett axplock:

1. En kvinna har ett ex, hon har fortsatt en relation med sitt ex. Han ska ha fest och kommer då bjuda in två av sina (kriminella) polare. Kvinnan och exet har diskussion om sex och exet vet att kvinnan inte vill ha sex med hans polare. På festen blir kvinnan full och drogad. Hon och exet går till ett rum där de börjar ha sex. Hon ligger där naken, full, drogad. Då hans två kriminella polare kommer in i rummet. Det naturliga här vore att han säger till dem att gå, han vet ju att kvinnan inte vill ha sex med dem. Men istället låter han dem börja hålla på med henne, och hon är för full och drogad för att kunna säga ifrån. Och exet lämnar henne dessutom själv med sina två kriminella polare. De börjar behandla henne som en trasdocka. Tvingar henne att suga av dem. En av dem stoppar in en jävla bilnyckel I underlivet på henne... hon vill inte, utan blir våldtagen. Tingsrätten dömer de två männen för våldtäkten. Men Hovrätten river upp domarna, då det inte går att veta vem av de två som tex. Körde in bilnyckeln I henne, dvs. Det är klarlagt att hon har blivit våldtagen, men inte av vem. Däremot dömer Hovrätten hennes ex för oaktsam våldtäkt, då han varit grovt oaktsam kring om hon samtyckte/inte samtyckte till sex med hans två kriminella polare. Han visste ju dagen innan att hon inte ville, ändå lämnar han henne själv med de två i en utsatt situation: naken, full och drogad.

2. Juristparet. Som super ner en av sina anställda och våldtar henne. Juristpqret åtalas först för grov våldtäkt. Men juristparet döms för oaktsam våldtäkt, då de anses varit grovt oaktsamma till om de hade sin anställdas samtycke till sexet (som bland annat omfattar att kvinnan i Juristparet utsätter deras kvinnliga anställda för icke önskat oralsex när hon är så pass full att hon inte kan freda sig).

Alltså. Det är gränsen mellan våldtäkt och oaktsam våldtäkt som är hårfin. Inte gränsen mellan "frivillighet" och "oaktsam våldtäkt". Det är tyvärr detta vissa av skribenterna i tråden tycks tro...

I ett fall där det är svårt att avgöra om samlaget varit frivilligt, har det rentav blivit friande dom. I HD!

Men dessa fall som ligger nära våldtäkt/är våldtäkt, men där själva uppsåtet fattas. Där har man kunnat se att det snarare varit frågan om grov oaktsamhet till att samtycke inte finns. Och man har dömt till det.

Lagen behövs således! Den kom till just på grund av sådana våldtäkter som sker i gråzon... uppenbara våldtäkter, egentligen, men svåra att döma ut ansvar för våldtäkt då uppsåt för det saknas. Utan snarare grov oaktsamhet för vad den andra vill/inte vill.
Citera
2026-07-26, 09:07
Medlem
MajaCreamnoses avatar
Citat:

Det du beskriver om dina upplevelser är ju att du är försiktig och lyhörd. Precis som man ska vara. Eller har jag missuppfattat dig? Gjorde du saker du inte visste att du hade tillåtelse till?

Fall 1 är (enligt din beskrivning) en felaktig dom. I Sverige (och många andra länder) är det inte ett brott att inte förhindra brott.

Om inte andra människors liv eller hälsa är i akut fara och man kan hjälpa dem utan att utsätta sig själv för risk. Brott mot hjälpskyldigheten (Brottsbalken 8 kap. 7 §).

Fall 2 skulle ha lett till fällande dom för våldtäkt enligt den gamla lagen.

Bra att du redovisar att bara 0,7 procent av domarna är rätt.
Citera
2026-07-26, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajaCreamnose
Fall 1 är (enligt din beskrivning) en felaktig dom. I Sverige (och många andra länder) är det inte ett brott att inte förhindra brott.

Om inte andra människors liv eller hälsa är i akut fara och man kan hjälpa dem utan att utsätta sig själv för risk. Brott mot hjälpskyldigheten (Brottsbalken 8 kap. 7 §).

Fall 2 skulle ha lett till fällande dom för våldtäkt enligt den gamla lagen.

Bra att du redovisar att bara 0,7 procent av domarna är rätt.

Han deltog vid (den oaktsamma) våldtäkten till en början och avlägsnade sig sedan. Så jo: han hade en faktiskt en skyldighet att säga ifrån till sina två polare. "Här är det jag och mitt ex som pippar, hon vill inte att ni deltar". Vilket han ju visste om sedan dagen innan. Istället "serverade" han henne: naken och utsatt till sina polare, trots att han visste att hon inte ville. Och det är för detta han döms.
Senast redigerad av TomatKungen 2026-07-26 kl. 09:15.
Citera
2026-07-26, 09:34
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:

1. En kvinna har ett ex, hon har fortsatt en relation med sitt ex. Han ska ha fest och kommer då bjuda in två av sina (kriminella) polare. Kvinnan och exet har diskussion om sex och exet vet att kvinnan inte vill ha sex ned hans polare. På festen blir kvinnan full och drogad. Hon och exet går till ett rum där de börjar ha sex. Hon ligger där naken, full, drogad. Då hans två kriminella polare kommer in i rummet. Det naturliga här vore att han säger till dem att gå, han vet ju att kvinnan inte vill ha sex med dem. Men istället låter han dem börja hålla på med henne, och hon är för full och drogad för att kunna säga ifrån. Och exet lämnar henne dessutom själv med sina två kriminella polare. De börjar behandla henne som en trasdocka. Tvingar henne att suga av dem. En av dem stoppar in en jävla bilnyckel I underlivet på henne... hon vill inte, utan blir våldtagen. Tingsrätten dömer de två männen för våldtäkten. Men Hovrätten river upp domarna, då det inte går att veta vem av de två som tex. Körde in bilnyckeln I henne, dvs. Det är klarlagt att hon har blivit våldtagen, men inte av vem. Däremot dömer Hovrätten hennes ex för oaktsam våldtäkt, då han varit grovt oaktsam kring om hon samtyckte/inte samtyckte till sex med hans två kriminella polare. Han visste ju dagen innan att hon inte ville, ändå lämnar han henne själv med de två i en utsatt situation: naken, full och drogad.

Ska absolut göra det när tid och energi finns till det för har hittills inte läst ingående om dessa å utkomsten av dom. Mitt huvudargument är som sagt "den specifika lagens utformning samt det stora utrymmet för personlig tolkning vs den komplexa verkligheten". Men jag återkommer ev i framtiden om detta - huruvida jag ändrat uppfattning efter läsning eller ej - ev blivit mer förvirrad!

Du har nog uppfattat mig någorlunda korrekt. I mitt fall så har det ofta handlat om att jag råkat placera mig själv i situationer där omständigheterna varit moraliskt komplexa (otrohets-scenarion t ex). Situationer där något alltså inte varit illegalt per någon definition (eller direkt "fel" - i krig och kärlek är ju allt tillåtet sägs det ju samt att bangar du sex nånsin så är du ju BÖG enligt flashback?!) men moraliskt sett ytterst tvivelaktigt. För att få ner det i vardagliga ord. Ska jag välja att vara ett stort svin å grisa loss helt (ibland helt enligt partnerns önskan!) eller ska jag helt enkelt avstå? Har det känts för osäkert innerst inne pga div omständigheter så har jag avstått. Så jag skulle nog beskriva mig själv som en person som överväger många saker både en å två gånger innan jag faktiskt gör ett beslut som kan få omfattande konsekvenser. Felfri är jag dock icke men jag är glad att just denna sida/egenskap finns i mig - för den har nog räddat mig från en del tunga bördor generellt i livet (det ser liksom inte så jättekul ut när t ex "den där snubben" kommer å ska hämta sin unge som han har "nästan delad vårdnad med" tillsammans med sitt situationship/otrohetspartner å får mordiska blickar på sig av samtliga familjemedlemmar - det känns liksom inte heller som en optimal utgångssituation för barnet).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in