Citat:
Ursprungligen postat av
Finporslinet
Min poäng var att folkutbytet fortsätter, vi tar fortfarande in för många. Visst förra året var det ovanligt lågt nettointag på 11 591, men det är oroväckande att det här lilla landet har en svängdörr där det kommer in runt 100k och det lämnar 80-90k, det låter inte som ett hälsosamt samhälle utan det låter som en ekonomisk zon. Dessa personer som kommer in tar också fortfarande plats och resurser, de tar utbildningsplatser och arbeten från svenskar. Det sker på vår bekostnad.
Jag vill få ner invandringen till runt 10 000 per år eller mindre. Sedan ska det naturligtvis skickas tillbaka mer än 10 000 till att börja med, vi har tagit in alldeles för många. Många behöver åka hem.
Trams, alla 87000 som kom till Sverige 2025 jobbar och betalar skatt, eller är studenter och betalar avgift. Utöver de 5000 asylanterna. Annars hade de inte fått komma in, Högern har ingen svängdörr.
Min egen dotter studerar i Australien och du hade velat skicka hem henne för hon förstör för Australierna? Hon jobbar och tjänar pengar och betalar skatt och omsätter massor? Det är för att du är en inavlad lantis som du kommer snett och du borde prova att se dig om i världen så skulle du inte vara så rädd för ingenting.
Gå nu och hälsa på din granne, han är inte farlig.
Spanien får ett sydamerika-överskott på 1.7M på ett enda år, främst från skräpländer som Venezuela och Colombia. DET låter hemskt och är ett värdigt diskussionsämne. Det är S som tar in dem.