2026-08-01, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Märks att ni inte bor i en storstad och får all information från bönderna på Riks eller Samnytt.

Nej, Stockholm är blandat, fortsatt mycket svenskar både utanför staden och i stadskärnan.

Ja, fast det bor väl inte så många invandrare på söder, östermalm, kungsholmen etc- så blandat är det inte. Utanför tullarna där är det mer blandad.
Citera
2026-08-01, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Att köra bil hemifrån kostar mig ungefär 500 kr enkel väg. Det är 30 mil, ger det dig en hint om vad

Visst, bor du i sthm behöver du ingen bil, men som turist blir du rånad och pungslagen innan du ens är inne i city.

Du har fel, vi har massor av turister utanför Sthlm och det är inte rånade.
Citera
2026-08-01, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patteSatan
Fjollträsk har blivit sveriges avloppsbrunn för dom skatter dom flesta betalar in, och dessutom ett djävla tillhåll för pappersakademiker, som tror dom är bättre än alla andra.

Fjollträsk skulle inte fungera alls utan den invandring vi har/haft.

Ingen skulle köra buss/taxi/budbil, ingen skulle städa trapphus, inga restauranger skulle funka, inga mataffärer, osv.

Ni är bortskämda skithögar, som tycker att paddel, golf, tennis och ridsport är något era barn ska syssla med.
Väx upp för f-n.

Vi har många svenskar som kör buss och taxi också.

Det är inte bara invandrare som äger restauranger i Gamla stan tillex. Många svenskar jobbar även på dessa restauranger.
Citera
2026-08-01, 22:54
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Du har fel, vi har massor av turister utanför Sthlm och det är inte rånade.
Nu menade jag inte rånad bokstavligen. Bara du med respektive kliver av på Arlanda och skall ta er till till city så är ni rånade av Arlanda express eller diverse taxibolag (Vet Arlanda express har haft något specialpris i sommar) Jag vet också hur man tar sig in till city billigare, men det vet inte turisterna. Buss till Märsta och pendeln därifrån så spar man 500-700 kr om man är två, lite bökigare men klart värt det.

Att köra egen bil hela vägen blir billigare om man är två. (då har jag inte ens räknat in flygbiljetten)
Citera
2026-08-02, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Nu menade jag inte rånad bokstavligen. Bara du med respektive kliver av på Arlanda och skall ta er till till city så är ni rånade av Arlanda express eller diverse taxibolag (Vet Arlanda express har haft något specialpris i sommar) Jag vet också hur man tar sig in till city billigare, men det vet inte turisterna. Buss till Märsta och pendeln därifrån så spar man 500-700 kr om man är två, lite bökigare men klart värt det.

Att köra egen bil hela vägen blir billigare om man är två. (då har jag inte ens räknat in flygbiljetten)

Ja, det är dyrt, jag det håller jag med om. Man kan ta pendeln till sthlm från Arlanda.
Men i stället tar de taxi eller Arlanda express. Taxi är Jätte dyrt. 800 till hur mycket som helst.

Jag vet inte hur många turister jag har mött som vill gå ut och äta och kommit till Gamla stan men jag har hänvisat de till ett billigare ställe - Söder - åk dit och ät - Medis har korvkiosker ( korvagnar ) . - eller MAX i Kungsträdgården eller Medis. Ska man äta något " lite finare mat " finns Kvarnen på Tjärhovsgatan vid Medis eller Alla Pizzerior vi har överallt på Södermalm. Gå och köp en sallad på Ringen på ICA och sätta sig i någon fin park. Villys på Götgatan har också sallader.

Man behöver ju inte äta i Gamla stan där priserna är Skyhöga. I ett medeltida valv för att bli mätt.

Många turister vet heller inte att det är GRATIS vatten på Stortorget.( Gamla stan ) Brunnen som står där. Köp inte vatten på COOP på Järntorget. ( Gamla stan )

De häckar på alla cafe i Gamla stan och betalar hutlösa priser för en kanelbulle och en kopp kaffe.

Gå in på 7 eleven på Västerlånggatan i stället.

För att inta tala om alla glasställen som dyker upp som svampar ur jorden just i Gamla stan.
En glasskula kostar 70 kronor - EN GLASSKULA. Gå in på 7 eleven på Västerlånggatan och köp en glasspinne.

För att inte tala om alla Hotell vad de tar för priser i Gamla stan. Sjuk dyrt. Skulle tippa på en natt i Gamla stan kostar 1500 och uppåt. Finns hotell överallt utanför tullarna....
Citera
2026-08-02, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskjelle
Vi etniska Svenskar flyttar norrut, bort från Stockholm.
Förfallet har kommit och jag vill inte ha mina barn nära allt slask.

Problemet med Norrland är mörkret och kylan.
Inte speciellt kul..
Citera
2026-08-07, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Märks att ni inte bor i en storstad och får all information från bönderna på Riks eller Samnytt.

Nej, Stockholm är blandat, fortsatt mycket svenskar både utanför staden och i stadskärnan.

Verkligen, de här nollorna i tråden sitter i mammas källare i Mjölby och skyller sin misär på "invällarna i Stockholm" istället för att få tummen ur röva
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in