2026-07-24, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av illepille13
Samma här, jobbat i tung industri i 22 år ständig natt skift, 6 dar i veckan, visst 6 timmar pass men ändå,äntligen lite pengar över. Alla ja pratar med på jobbet fattar inte hur man kan rösta rött.

Utan massinvandring hade vänstern haft 35-40% nu men våra röster har blivit utblandade och är inte värda något längre. Blir svårt för högern att vinna några val de kommande åren trots stödet från medelklassen och arbetare. Invandrare och ”goda” kvinnor avgör valet.
Senast redigerad av Henriksen82 2026-07-24 kl. 17:16.
Citera
2026-07-24, 17:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SirTomhamHatt
Enbart en vänsterväljare kan se lägre skatt på en vara som en subvention.

Typ 30% av det du betalar vid pump för en liter bensin är skatt även efter denna "subvention".

Givetvis är en skattesänkning en subvention. Brukar inte skattehöjningar kallas straffavgifter?
Citera
2026-07-24, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellollep
Helt obegripligt. Vill de ha tillbaka massinvadringen, högre skatter, mer muslimer som vill ta över vårt samhälle. Nej nej

Du ser hur de dessutom försvinner från dessa trådar så fort man ger exempel från verkligheten. De lever i förnekelse och den kognitiva dissonansen är svårt utvecklad.
Citera
2026-07-24, 17:22
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Då ska du få ett kortfattat svar: Tidö-regeringen måste röstas bort för att fördubblad fattigdom, skyhög arbetslöshet, korruption på bananrepubliknivåer, samt en oberoende rättsstat och demokrati i fritt fall inte är det som svenska folket vill ha.

Vi vill att Sverige ska fortsätta vara Sverige, inte bli ett nytt Ungern.

Så är det, i ett nötskal.

Japp.

Och vandelbegreppet.... det mesta är redan täckt av lagar. Behöver inte något nytt för detta.
Citera
2026-07-24, 17:39
Medlem
Vad jag tycker saknas i de vanligaste förklaringarna (importerar röstboskap, boomers röstar alltid på S, etc) är varför stödet har ökat så mycket de senaste fyra åren.
Citera
2026-07-24, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daskmoert
Vad jag tycker saknas i de vanligaste förklaringarna (importerar röstboskap, boomers röstar alltid på S, etc) är varför stödet har ökat så mycket de senaste fyra åren.

Eeeh fler medborgarskap beviljade kanske? Nästan 300 000 nya röster ska räknas in nu….undrar vilka dessa röstar på….varför svensken tillåter detta ske är en fråga vi aldrig kommer få svar på. Sen har vi kvinnorna som vägrar rösta höger då de ”hemska” sverigedemokraterna kommer ingå i regering. Dessa röstar hellre på aktivisterna i V och MP då de är de goda, det står i Aftonbladet. Dessa kvinnor röstar efter sina känslor; klimaaatet, afghaaaner, hat mot vita män osv. De lär bli varse vad dem röstar för inom sin livstid. Värst är dock boomers-kvinnor som snart ska dö men som passar på att lämna efter sig ett samhälle i förfall.
Senast redigerad av Henriksen82 2026-07-24 kl. 17:51.
Citera
2026-07-24, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Har du mer konkreta anledningar som du tror blir bättre med vänstern?
Nej absolut inte men konstaterar endast hur det ter sig för mig personligen.
Citera
2026-07-24, 17:58
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Eeeh fler medborgarskap beviljade kanske? Nästan 300 000 nya röster ska räknas in nu….undrar vilka dessa röstar på….varför svensken tillåter detta ske är en fråga vi aldrig kommer få svar på. Sen har vi kvinnorna som vägrar rösta höger då de ”hemska” sverigedemokraterna kommer ingå i regering. Dessa röstar hellre på aktivisterna i V och MP då de är de goda, det står i Aftonbladet. Dessa kvinnor röstar efter sina känslor; klimaaatet, afghaaaner, hat mot vita män osv. De lär bli varse vad dem röstar för inom sin livstid. Värst är dock boomers-kvinnor som snart ska dö men som passar på att lämna efter sig ett samhälle i förfall.

Vad ska du själv rösta på?
Citera
2026-07-24, 18:02
Medlem
Terrorstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daskmoert

För att allting alltid är skit, och gräset är alltid grönare på andra sidan. Hade vi haft ett rödgrönt styre nu så hade borgarsvinen vunnit valet i stället.
Citera
2026-07-24, 18:04
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Jag försöker förstå hur det är möjligt att 15 % av befolkningen röstar V och MP och 32% S.

Jag har ställt frågan till några vänsterpersoner på FB vad som är dåligt med nuvarande styre och vad hoppas man på ska bli bättre med vänstern i förarsätet? Men jag får inget svar, inte ett enda.
Sverige är verkligen på rätt väg. Vi har färre skjutningar, ställer hårdare krav på försörjning, låga skatter och allmänt sunda saker som tas beslut om.
Ska tillägga att jag f.n är extrem låginkomsttagare och är förvånad hur otroligt förmånligt det är. Jag betalar extremt låg skatt och kan inte för mitt liv förstå hur någon kan vara missnöjd med det. Förväntar man sig ännu lägre skatter för de som är låginkomsttagare?
Kan någon här ge mig svar?
Är det fler som känner som jag
Minst hälften av väljarkåren är obildade dumskallar. De tänker aldrig tillbaka på hur det var för fyra år sedan eller varför det var så. De tänker endast på hur de är eller har det just nu, idag. De har noll insikter i ekonomi eller hur ett samhälle fungerar. De enda som de tänker på är: hur många kronor har jag i plånboken just nu och hur kan jag få mer. Den svenska normalväljaren är nästan lika korkad som en amerikansk väljare och därför byts regering varje val, som om man vill försäkra sig om att inget viktigt och genomgripande ska kunna genomföras. Lova allt till alla och du kommer att vinna alla val.
Citera
2026-07-24, 18:13
Medlem
kaerakels avatar
Jag röstar sosse för att jag vill kliva bort från onda ting. Inte nödvändigtvis för att jag har en riktning. Och detta onda ting är Birgitta Ed.
Citera
2026-07-24, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Även om vi antar att samtliga dessa 300 000 analfabeter deltar i opinionsundersökningar och röstar på V, MP eller S förklarar det ändå inte hela tappet för Tidö. Att, som du gör, sticka huvudet i sanden och skylla på att väljarna är idioter är i mina ögon inte en tillfredsställande förklaring och jag tror tyvärr inte att den strategin vinner några val.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in