2026-07-23, 18:03
Medlem
Jag försöker förstå hur det är möjligt att 15 % av befolkningen röstar V och MP och 32% S.

Jag har ställt frågan till några vänsterpersoner på FB vad som är dåligt med nuvarande styre och vad hoppas man på ska bli bättre med vänstern i förarsätet? Men jag får inget svar, inte ett enda.
Sverige är verkligen på rätt väg. Vi har färre skjutningar, ställer hårdare krav på försörjning, låga skatter och allmänt sunda saker som tas beslut om.
Ska tillägga att jag f.n är extrem låginkomsttagare och är förvånad hur otroligt förmånligt det är. Jag betalar extremt låg skatt och kan inte för mitt liv förstå hur någon kan vara missnöjd med det. Förväntar man sig ännu lägre skatter för de som är låginkomsttagare?
Kan någon här ge mig svar?
Är det fler som känner som jag
Citera
2026-07-23, 18:05
Medlem
De som inte tänker själva. De "vet" bara att högern är onda och vänstern goda.
Jag har till och med hört vänstrar säga att den socialdemokratiska ideologin inte fungerar idag, och ideologi är allt de har.
Citera
2026-07-23, 18:10
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Jag försöker förstå hur det är möjligt att 15 % av befolkningen röstar V och MP och 32% S.

Jag har ställt frågan till några vänsterpersoner på FB vad som är dåligt med nuvarande styre och vad hoppas man på ska bli bättre med vänstern i förarsätet? Men jag får inget svar, inte ett enda.
Sverige är verkligen på rätt väg. Vi har färre skjutningar, ställer hårdare krav på försörjning, låga skatter och allmänt sunda saker som tas beslut om.
Ska tillägga att jag f.n är extrem låginkomsttagare och är förvånad hur otroligt förmånligt det är. Jag betalar extremt låg skatt och kan inte för mitt liv förstå hur någon kan vara missnöjd med det. Förväntar man sig ännu lägre skatter för de som är låginkomsttagare?

Jag förstår inte heller, men flashback är ett sosseforum, så förvänta dig en massa som kommer säga att "Tidö är svin".
Citera
2026-07-23, 18:13
Avstängd
karjus avatar
De flesta av Socialdemokraternas väljare är väl invandrare? Håller det på att framträda etniska skiljelinjer gällande valmönster?
Citera
2026-07-23, 18:23
Medlem
triptykens avatar
Måste bara kolla en grej: du säger att du är extremt låginkomsttagare, och att det är toppen men tidigare idag berättade du att du hade 3 miljoner kontant, en massa i huset du äger och att du tjänat så extremt mycket osv osv...

Du tänker inte att din upplevelse av att ha litet pengar som kommer in per månad är litet annorlunda än andras?

För att vara ärlig så känns det som om det är det som är problemet här. Att du inte verkar kunna acceptera att andra inte har samma upplevelse som dig.
Jag håller inte med Tidös politik, och inte för att det är ett svar så finns det ju en massa skriverier där andra pratar om vad dom inte gillar med Tidös politik litet varstans (inte bara på FB). Jag tänker att kombinationen av att du har svårt att se att andra har andra upplevelser och erfarenheter än dina, och att du inte ids läsa eller inte kommer ihåg vad andra sagt innan gör det litet poänglöst att sväva ut på frågan.
Citera
2026-07-23, 18:37
Medlem
Filantrops avatar
Ett tips är att du sparar den här tråden och återkommer när du är runt 65-70, alternativt när du eller någon närstående blivit sjukskriven eller drabbats av allvarlig sjukdom.

Låt höra hur dina extra hundralappar räddat dig då. Må väl.
Citera
2026-07-23, 18:58
Medlem

Nej vi har inte låga skatter. Vi har dock lägre skatter än vad vi skulle ha haft med ett vänsterstyre.
Att skjutningarna har minskat är inte på grund av politiska beslut utan detta har andra orsaker.
90% av landet består av idioter och det är därför så många röstar rött.
De flesta förstår inte att alla beslut får konsekvenser längre fram.
Citera
2026-07-23, 19:12
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Ämnet gjort mindre dåligt.

Utgången rubrik: Snälla, förklara för mig /MOD
Citera
2026-07-23, 19:27
Medlem
Det är väl rätt självklart eftersom majoriteten av befolkningen är typiska arbetare som gynnas av socialdemokrati.
Citera
2026-07-23, 19:33
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:

Då ska du få ett kortfattat svar: Tidö-regeringen måste röstas bort för att fördubblad fattigdom, skyhög arbetslöshet, korruption på bananrepubliknivåer, samt en oberoende rättsstat och demokrati i fritt fall inte är det som svenska folket vill ha.

Vi vill att Sverige ska fortsätta vara Sverige, inte bli ett nytt Ungern.

Så är det, i ett nötskal.
Citera
2026-07-23, 19:39
Medlem
Smugumins avatar
Citat:

Föga förvånande är välfärden viktig för en stor del av befolkningen och högern gör sitt bästa för att försämra denna så mycket som möjligt.
Citera
2026-07-23, 19:50
Medlem
Carrocks avatar
Citat:

Politiskt ointresserade personer tenderar att rösta mer åt vänster än höger. Den gruppen är förövrigt ganska stor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in