Citat:
Ursprungligen postat av
AndersPersson99
Du saknar förmågan att se väldigt enkla samband och mönster, men här kommer en väldigt enkelt skriven förklaring som jag hoppas du klarar av att förstå:
Om män tar de flesta initiativ och gör flest handlingar i sex, så drabbar en lag som diffust kräver att varje handling eller initiativ kräver samtycke män oftare.
Lycka till
Tyvärr, jag kan bara inte förstå hur det kan vara så jäkla svårt att läsa av kroppsspråk och/eller fråga rakt ut. Eller avbryta om man inte får nåt gensvar alls.
Nu ser jag framför mig hur massor med unga tjejer ligger som skyltdockor (stela och stumma) i sängarna runtom landet och massor med unga killar står vid sängarna och "hmmm ummmm hmmm"
Kanske därför som unga inte går ut längre, inte dricker, inte knullar - de har mist förmågan att kommunicera, läsa av kroppsspråk, ansiktsuttryck, osv. En människa som ligger helt passiv är en gåta för dem. Där ligger en man på gatan, drabbad av hjärtstillestånd. Gen Z - "hmmmm ummmm hmm"
Och sen, om ni autistiska killar och män vill att tjejer/kvinnor tar initiativ till sex och tar för sig i sängen - varför skammar ni då kvinnor som gillar sex och som tar initiativ till sex? Varför fortsätta gagga om nycklar och lås och att kvinnan ska ledas av mannen och vara undergiven mannen? Tror ni kvinnor blir våta av sånt snack?
Det finns så fruktansvärt få män som är bra ledare, jag poängterar,
bra ledare. Varför inte bara inse detta och så uppmuntrar man tjejer att ta för sig, att vara nyfikna och utforska sex istället för att trycka ner och skambelägga. Och så tränar man samtidigt pojkar i kommunikation från tidig ålder, hur uttrycka känslor och behov, lyssna aktivt, osv