2026-07-24, 11:05
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
I praktiken så är det mest män som våldtar. Precis som det är med all annan grov brottslighet.

Vilket har 0 med vad jag skrev att göra.
Citera
2026-07-24, 11:10
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Vad har detta med samtycke och hänsyn att göra?

Hur gjorde män innan samtyckeslagen?

Du saknar förmågan att se väldigt enkla samband och mönster, men här kommer en väldigt enkelt skriven förklaring som jag hoppas du klarar av att förstå:

Om män tar de flesta initiativ och gör flest handlingar i sex, så drabbar en lag som diffust kräver att varje handling eller initiativ kräver samtycke män oftare.

Lycka till
Citera
2026-07-24, 11:18
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Du saknar förmågan att se väldigt enkla samband och mönster, men här kommer en väldigt enkelt skriven förklaring som jag hoppas du klarar av att förstå:

Om män tar de flesta initiativ och gör flest handlingar i sex, så drabbar en lag som diffust kräver att varje handling eller initiativ kräver samtycke män oftare.

Lycka till
Vilken skev värld lever ni i denna tråd i där det verkar råda 50-talet fortfarande?

Idag är det lika vanligt att kvinnor tar initiativ till sex som att män gör det. Och inte tusan riskerar kvinnor och män att "råka" dömas till våldtäkt pga samtyckeslagen.

De som döms har inte haft samtycke och man "råkar" inte våldta våldta pga att man tar initiativ.
Citera
2026-07-24, 11:24
Medlem
Citat:

Lycka till

Tyvärr, jag kan bara inte förstå hur det kan vara så jäkla svårt att läsa av kroppsspråk och/eller fråga rakt ut. Eller avbryta om man inte får nåt gensvar alls.

Nu ser jag framför mig hur massor med unga tjejer ligger som skyltdockor (stela och stumma) i sängarna runtom landet och massor med unga killar står vid sängarna och "hmmm ummmm hmmm"
Kanske därför som unga inte går ut längre, inte dricker, inte knullar - de har mist förmågan att kommunicera, läsa av kroppsspråk, ansiktsuttryck, osv. En människa som ligger helt passiv är en gåta för dem. Där ligger en man på gatan, drabbad av hjärtstillestånd. Gen Z - "hmmmm ummmm hmm"

Och sen, om ni autistiska killar och män vill att tjejer/kvinnor tar initiativ till sex och tar för sig i sängen - varför skammar ni då kvinnor som gillar sex och som tar initiativ till sex? Varför fortsätta gagga om nycklar och lås och att kvinnan ska ledas av mannen och vara undergiven mannen? Tror ni kvinnor blir våta av sånt snack?

Det finns så fruktansvärt få män som är bra ledare, jag poängterar, bra ledare. Varför inte bara inse detta och så uppmuntrar man tjejer att ta för sig, att vara nyfikna och utforska sex istället för att trycka ner och skambelägga. Och så tränar man samtidigt pojkar i kommunikation från tidig ålder, hur uttrycka känslor och behov, lyssna aktivt, osv
Senast redigerad av gum69mo 2026-07-24 kl. 11:42.
Citera
2026-07-24, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Killarna här är fan galna.

De gapar om mäns rätt att göra vad de vill mot såna som inte samtycker så länge ingen sätter stopp. Och när samhället nu ha satt stopp genom att göra deras beteende straffbart så gapar de om att de är diskriminerade som inte får göra vad de vill utan att riskera straff.

Yäck.

Ja, det är för sorgligt...

Det dessa skribenter verkar vara oroade för är att bli oskyldigt dömda/skyldigt dömda för våldtäkt.

Antingen är dessa skribenter extremt paranoida och tror att varje honkönad individ vill sätta dit dem
eller så är det som du skriver: de är gråzons-förövare som plötsligt inte kan få gambla med om samtycke finns/inte finns. Och det gillar de inte, eftersom de är vana vid att kvinnan förmodligen inte samtycker. Nu kan de inte få chansa längre.

Och visst finns det falska tillvitare! Inget snack om den saken! Men de är få. Och risken att träffa på dessa är inte stor.

Citat:
Det är med stor sannolikhet detta de menar med att svenska män är de mest diskriminerade och hunsade männen någonsin i historien och att svenska kvinnor är de mest priviligierade kvinnorna någonsin i människans historia. 300-400 män åker dit för våldtäkt varje år, ett litet antal av dem åker dit för oaktsam våldtäkt. De störda männen - VI ÄR DISKRIMINERADE!!!!!!! HATA SVENSKA KVINNOOOOR!!!! VÄÄÄNTA NI BARA, VI SKA HÄMNAS EN VACKER DAG!!!!! OCH DÅ MÅSTE NI KNULLA MED OSS!!! HAHHAHAHAHA!!!!!! DÅ KOMMER NI KOMMA KRYPANDES!!! DÅ BETYDER "NEJ" "JA" IGEN SOM PÅ DEN GAMLA GODA TIDEN NÄR KVINNOR VISSTE SIN PLATS OCH ALDRIG NÅNSIN SA EMOT!!!! HAHHAHAHAH!!!

100% rasister och kvinnohatare är de. När man påpekar att majoriteten som sitter för våldtäkt/sexbrott är invandrare så är det rätt intressant att se om rasisten trumfar kvinnohataren i dem eller om det blir tvärtom. Beror nog också lite på vilken sida av sängen de vaknade på just den dagen.

Ja, lagen om oaktsam våldtäkt kom ju till 2018. Av en rimlig anledning. Många (framförallt invandrare, men även vissa etniskt svenska) hade extremt svårt med detta med samtycke. Tyckte sig kunna få göra vad de ville om de på något sätt hade en/några kvinnor nära sig. Jag har läst fruktansvärda domar, där kvinnor har fått utstå svåra saker och förövarnas advokat kunde framförallt att det inte fanns uppsåt. Lagen om oaktsam våldtäkt behövs!
Citera
2026-07-24, 12:05
Medlem
Citat:
Ingen som ifrågasätter det. Men i praktiken är det män som tar de flesta initiativ och aktiva handlingar, varför lagen drabbar män mer.

I praktiken är det 76% av alla som misstänks för brott män. 24% är kvinnor. Källa BRÅ.

Män är mer benägna än kvinnor att begå brott generellt och våldtäkt i synnerhet. Av de som misstänks för våldtäkt är 98-99% män/killar, 1-2% är kvinnor/tjejer.

Även övriga våldsbrott är män överrepresenterade.

Män är mer risktagande än vad kvinnor är, helt enkelt. Män gamblar mer med om samtycke finns eller inte finns, än vad kvinnor gör. Och detta handlar inte om att "ta initiativ", för i initiativ-tagande ska det givetvis finnas en inkännande sida om man har samtycke/inhämtande av samtycke. Vissa män och killar skiter dock i det och då går det ibland fel när de inte hade samtycke.
Citera
2026-07-24, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ja, det är för sorgligt...

Det dessa skribenter verkar vara oroade för är att bli oskyldigt dömda/skyldigt dömda för våldtäkt.

Antingen är dessa skribenter extremt paranoida och tror att varje honkönad individ vill sätta dit dem
eller så är det som du skriver: de är gråzons-förövare som plötsligt inte kan få gambla med om samtycke finns/inte finns. Och det gillar de inte, eftersom de är vana vid att kvinnan förmodligen inte samtycker. Nu kan de inte få chansa längre.

Och visst finns det falska tillvitare! Inget snack om den saken! Men de är få. Och risken att träffa på dessa är inte stor.

Ja, lagen om oaktsam våldtäkt kom ju till 2018. Av en rimlig anledning. Många (framförallt invandrare, men även vissa etniskt svenska) hade extremt svårt med detta med samtycke. Tyckte sig kunna få göra vad de ville om de på något sätt hade en/några kvinnor nära sig. Jag har läst fruktansvärda domar, där kvinnor har fått utstå svåra saker och förövarnas advokat kunde framförallt att det inte fanns uppsåt. Lagen om oaktsam våldtäkt behövs!

100%

Och det här med frysreaktionen som de störda männen vill få till att det bara är nåt tramsigt skit som kvinnor håller på med för att jävlas med dem.

Frysreaktionen är en väldigt väldokumenterad överlevnadsstrategi/skademinimering bland schimpanshonor pga ständiga våldsamma attacker och våldtäkter från aggressiva hanar. Det är en anpassning honorna har fått göra efter schimpanshanarnas parningsstrategi. Stresshormonerna är skyhöga hos dessa honor och hade de kunnat hade de troligen flyttat långt åt helvete bort från hannarna.

Det är en ren överlevnadsstrategi och troligen triggas den igång snabbare och lättare hos vissa än hos andra pga tidigare trauman osv. En anpassning som troligen nedärvt från generation till generation iallafall bland homo sapiens. Men detta har vi diskuterat så jag ska inte gagga vidare om det. Men det här behovet av att förminska och förlöjliga kvinnor som de här störda männen verkar ha är så jävla avtändande så jag vet inte. Tror de verkligen att kvinnor går igång på deras beteende?
Senast redigerad av gum69mo 2026-07-24 kl. 12:13.
Citera
2026-07-24, 12:42
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
100%

Och det här med frysreaktionen som de störda männen vill få till att det bara är nåt tramsigt skit som kvinnor håller på med för att jävlas med dem.

Frysreaktionen är en väldigt väldokumenterad överlevnadsstrategi/skademinimering bland schimpanshonor pga ständiga våldsamma attacker och våldtäkter från aggressiva hanar. Det är en anpassning honorna har fått göra efter schimpanshanarnas parningsstrategi. Stresshormonerna är skyhöga hos dessa honor och hade de kunnat hade de troligen flyttat långt åt helvete bort från hannarna.

Det är en ren överlevnadsstrategi och troligen triggas den igång snabbare och lättare hos vissa än hos andra pga tidigare trauman osv. En anpassning som troligen nedärvt från generation till generation iallafall bland homo sapiens. Men detta har vi diskuterat så jag ska inte gagga vidare om det. Men det här behovet av att förminska och förlöjliga kvinnor som de här störda männen verkar ha är så jävla avtändande så jag vet inte. Tror de verkligen att kvinnor går igång på deras beteende?
De har en väldigt skev bild av vad manlighet innebär.
Citera
2026-07-24, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Hur ger ett foto i en fartkamera tydliga fysiska skador? Annser du att bevisning som enbart består av redigerad data är rättssäkert? Håller editerbara filer ett högt bevisvärde?

Och på tal om uppsåt, blir du alltid dömd för mord om du tar någon av daga? Är det solklart?

Handlar om att det finns vittnen till situationen. Eller fysiska bevis i form av skador. Eller foto.

De vanligaste brotten brukar vara vållande till kroppsskada , vårdslöshet i trafik vållande till annans död.

De flesta situationer innebär att en har utbildning och kompetens inom området.
En är chef. Eller har körkort. Eller är legitimerad sjuksköterska, läkare etc.

Lite skillnad på det och vara 15 år och inte ha kolll.
Citera
2026-07-24, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
De har en väldigt skev bild av vad manlighet innebär.

+ Empatistörda i olika grad

Kan inte förklara det på annat sätt.

Det skrämmande är också att det verkar bli fler och fler av dem. Empatistörda pojkar och män. Kanske en kombination av hjärntvätt på nätet i olika forum + kombinationen av miljögifter som överförs i fosterstadiet.
Citera
2026-07-24, 13:13
Medlem
Citat:
Det är slutsatser de som stod henne nära har dragit. Kan de dra dessa, så kan även jag göra det.

De kan inte heller dra dessa slutsatser.
Citera
2026-07-24, 13:36
Medlem
Citat:
Att främst män drabbas av lagen, kan ju bero på att det främst är killar/män som våldtar/våldtar oaktsamt. Även om det givetvis även finns en och annan tjej/kvinna som våldtar/våldtar oaktsamt. Och när så sker, kan de bli dömda, eftersom lagen är könsneutral.

Det är ju likadant med lagen om mord. Den lagen drabbar också främst män och killar. Vilket beror på att det främst är killar/män som mördar andra. Även om det också finns en och annan tjej/kvinna som mördar också. Och när så sker, kan de bli dömda, eftersom lagen är könsneutral.

Det ät likadant med våldsbrott överlag (dit även våldtäkt, misshandel, dråp etc. räknas). Lagar mot våldsbrott drabbar främst män/killar. Vilket beror på att det främst är män/killar som utför våldsbrott. Även om det också finns en och annan tjej som utför våldsbrott. Och när så sker, kan de bli dömda, eftersom lagen är könsneutral.

Vad du verkar vilja är att ta bort lagar, då det är fler män som begår brott. Alternativt att fler kvinnor begår brott så att även kvinnor ska drabbas av lagarna. Endast då kommer du se det hela som könsneutral, i ditt besynnerliga tänkande.

Vid normal dejting och vid initiativ, så hör inhämtande om samtycke till. Det gjorde det även innan 2018.

Vad har allt detta svammel med något av det jag skrev att göra? Du undviker ju helt och hållet att bemöta mina argument och försöker desperat slingra dig som den orm du är.

Sex och mord är inte jämförbart i sammanhanget eftersom det inte blir ok att mörda någon bara för att man frågar snällt först och får samtycke. Så du kan sluta dra upp mord som ett motargument varje gång någon gör ketchup av dina tomatresonemang i den här frågan. Vill man inte åka dit för mord kan man låta bli att mörda. Enkelt. Vad gäller sex och oaktsam våldtäkt är det dock lite mer komplicerat än så.

Sluta nu slingra dig och svara på min fråga istället. Är den hypotetiska lagen om mensförbud diskriminerande även fast den på pappret är könsneutral? Inga jämförelser i övrigt, så du kan skippa det. Jag vill bara ha svar på frågan. Ja eller nej?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in