Igår, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Men du fattar att folk kan bli så paffa att de helt får tunghäfta när du börjar köra full BDSM utan att de visste om det?

Du har inte högre tankar om folk än så alltså?

Jaja, det får stå för dig.
Citera
Igår, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
I praktiken så är det mest män som våldtar. Precis som det är med all annan grov brottslighet.

Ännu en dumbom som lyckas missa poängen helt och hållet.
Citera
Igår, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Vad har detta med samtycke och hänsyn att göra?

Hur gjorde män innan samtyckeslagen?

Och ytterligare en. My goodness.

Är ni så här dumma på riktigt eller låtsas ni bara?
Citera
Igår, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Och ytterligare en. My goodness.

Är ni så här dumma på riktigt eller låtsas ni bara?

Ojoj, rätt kaxigt för att komma från en amöba

Tycker du inte att det är rätt så jäkla kontraproduktivt och ologiskt att å ena sidan sitta och klaga på att det är killar och män som "tvingas" ta initiativet gällande dejting och sex och att samtyckeslagen kom till bara för att sätta dit killar och män - och sen å andra sidan sitta och kalla alla tjejer och kvinnor i väst för horor och luder och lösaktiga och att de beter sig som män och att de inte är feminina längre?

Om det inte är kvinnligt att ta initiativ, att jaga enligt er varför sitter ni då och klagar på att det alltid är ni som måste ta initiativet?
Senast redigerad av gum69mo Igår kl. 14:36.
Citera
Igår, 13:55
Medlem
Citat:
Du har inte högre tankar om folk än så alltså?

Jaja, det får stå för dig.
Vad fan har ”höga tankar” med saken att göra?

Innebär att ha ”höga tankar” om folk för att tycka att bokstavskombinationen med flera ska ha ha rätt att äckla sig med folk ostraffat bäst han vill så länge de inte säger att han ska sluta äckla sig.
Citera
Igår, 14:36
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ännu en dumbom som lyckas missa poängen helt och hållet.
Är det inte du som skriver att man inte ska ta till personangrepp?

Jag tycker nog att du och dina kompisar gör bäst i att undvika sex så att ni inte "råkar" våldta någon.
Citera
Igår, 15:33
Medlem
Citat:
Men det är inte ett relevant argument mot påståendet att det främst är män som drabbas av den.

Så för 100:e gången. Nej, i PRAKTIKEN är lagen inte könsneutral. Lagen slår mycket hårdare mot män eftersom normen fortfarande är att män förväntas ta initiativet inom dejting och vara den som eskalerar det till sex. Lagen är altså i princip en direkt attack på den roll MÄN oftast tvingas inta. Medan den inte påverkar kvinnors roll det minsta. Eller den roll som kvinnor fortfarande allt som oftast intar.

Hur svårt ska det här vara för dig att förstå?

Vi kanske ska införa en lag som gör det förbjudet att ha mens också. Och kalla den lagen könsneutral. Precis lika förbjudet för män som för kvinnor att ha mens. Tycker du då att den lagen inte är det minsta diskriminerande för att den är könsneutral på pappret?

Den är lika könsneutral som all annan våldtäkslagstiftning. Eftersom det är betydligt vanligare att män våldtar kvinnor är tvärtom kommer den tillämpas oftare mot män. Jag håller med om att män oftare är den som tar initiativet men det kan du ju fortsätta göra så länge du är lite lyhörd. Anledningen till att lagen finns öh är för att många har problem att vara just det vilket resulterar i åt de stoppar snoppen i en massa folk som ingen snopp vill ha. Gör en kvinna motsvarande så är det hon som åker på moppo.
Citera
Igår, 15:36
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Tyvärr, jag kan bara inte förstå hur det kan vara så jäkla svårt att läsa av kroppsspråk och/eller fråga rakt ut. Eller avbryta om man inte får nåt gensvar alls.

Nu ser jag framför mig hur massor med unga tjejer ligger som skyltdockor (stela och stumma) i sängarna runtom landet och massor med unga killar står vid sängarna och "hmmm ummmm hmmm"
Kanske därför som unga inte går ut längre, inte dricker, inte knullar - de har mist förmågan att kommunicera, läsa av kroppsspråk, ansiktsuttryck, osv. En människa som ligger helt passiv är en gåta för dem. Där ligger en man på gatan, drabbad av hjärtstillestånd. Gen Z - "hmmmm ummmm hmm"

Det är ju egentligen inte detta som är trådens ämne. Tråden handlar om lagstiftningen, och hur man någonsin ska kunna försvara sig mot anklagelsen om att man våldtagit en kvinna som man haft sex med.

Det är omvänd bevisbörda.
Citera
Igår, 15:59
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Kan du visa var jag har skrivit att du har skrivit om en tjej som blivit grovt misshandlad och inte vågar göra motstånd?
Jag skrev att du läst i en studie att man ibland inte vet vad man vill och då kan ju inte du heller veta om hon vill eller inte eller om hon ligger helt still för att hon är skräckslagen eller för att hon njuter och då borde du ju inte dömas för våldtäkt i och med att du omöjligt kunde veta om hon ville eller inte.

Jag har tusen gånger förklarat för dig att de kvinnor som intervjuades i studien inte har blivit våldtagna.
Det var en allmänt hållen diskussion och utfrågning. Hur många gånger ska jag behöva förklara det för dig?
Citera
Igår, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Jag har tusen gånger förklarat för dig att de kvinnor som intervjuades i studien inte har blivit våldtagna.
Det var en allmänt hållen diskussion och utfrågning. Hur många gånger ska jag behöva förklara det för dig?
Jag vet att de inte har blivit våldtagna?
Citera
Igår, 16:06
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Den är lika könsneutral som all annan våldtäkslagstiftning. Eftersom det är betydligt vanligare att män våldtar kvinnor är tvärtom kommer den tillämpas oftare mot män. Jag håller med om att män oftare är den som tar initiativet men det kan du ju fortsätta göra så länge du är lite lyhörd. Anledningen till att lagen finns öh är för att många har problem att vara just det vilket resulterar i åt de stoppar snoppen i en massa folk som ingen snopp vill ha. Gör en kvinna motsvarande så är det hon som åker på moppo.

Det är ju egentligen inte detta som är trådens ämne. Tråden handlar om lagstiftningen, och hur man någonsin ska kunna försvara sig mot anklagelsen om att man våldtagit en kvinna som man haft sex med.

Det är omvänd bevisbörda.
Citera
Igår, 16:07
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Jag vet att de inte har blivit våldtagna?

Många förklarade för intervjupersonen att även fast de befann sig i en samtyckt sexuell situation så visste de inte riktigt vad de egentligen ville. Vad tänker du kring det?
Många av kvinnorna beskrev det också som svårt att kommunicera kring samtycke och vad de ville eller inte ville.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in