2026-07-24, 07:59
Medlem
10. Lära sig att klä sig.
Citera
2026-07-24, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiuxFenix
1. Gå ner på TRT-doser
2. Börja träna styrketräning på Gym
3. Sluta röka gräs/cigaretter
4. Äta än mer normal fitness-kost. Inte bara den där jävla tradiga ris o kycklingen han kör på för att känna sig hardcore ett ögonblick innan han öppnar godispåsen.
5. Spara ut lite hår o köra en high fade.
6. Blanda gym content med lifestyle o lite äventyr.
7. Sluta banna ”hat kommentarer”
8. Lägg ner allt romantiserande av bola o peptider.
9. Sluta tro att han är en 2m lång 150kg tung alfa. Embracea den han är.

Angående 9 och 8. Det är så uppenbart när man ser anabola torskar var osäkerheten ligger i. Många verkar vara kring 1.70. Det verkar sjukt svårt att sluta med bola för de som provat en gång. Jag gissar att många underskattar hur beroendeframkallande det är.
Citera
2026-07-24, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Angående 9 och 8. Det är så uppenbart när man ser anabola torskar var osäkerheten ligger i. Många verkar vara kring 1.70. Det verkar sjukt svårt att sluta med bola för de som provat en gång. Jag gissar att många underskattar hur beroendeframkallande det är.

Använt i över 12 år.

Beroendet handlar om 2 saker.

1. Man blir mycket större och starkare. Något alla män vill vara. Man får mer "presence" bland folk. Människor lägger märke till en. Fler män vill vara ens vän och man tas helt enkelt mycket mer seriöst och får mer status när man är stor och stark. Detta är instinktivt bland människor (och djur). Att gå av gör att man kommer förlora storlek vilket kan fucka med skallen rejält. Kvinnor tenderar att visa mycket mer sexuellt intresse.

2. Med korrekt dos testosteron är man mycket mer driven, självsäker, framåt och har bättre välmående. Detta är dock en balansgång och så fort hormonerna svajar kan man må sämre.

Det är inte beroendeframkallande som andra droger. Beroendet i sig är mer sekundärt där man givetvis inte vill vara mindre självsäker, driven och kraftfull.
Citera
2026-07-24, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Ja det också så tydligt när han körde tuppkammen, han ville se längre ut! Han har även sagt att han studerat vilka trick man kan göra för att se längre ut 😂
Citera
2026-07-24, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dansksisu
Personligen är jag av åsikten att Benjoo faktiskt fortfarande kan lyckas på youtube.

Han har redan dragit ihop rätt många följare sen förut. Han har redan en audience.

Vad han måste göra är att:

1. Sluta banna kommentarer.
2. Ta vara på detta och faktiskt börja göra annan content. Dvs dra runt i vietnam eller övriga världen, släppa egot och fucka loss lite, sluta låtsas vara alfa-hane när han är en beta-mes av naturen och vara mer autentisk.

Spelar ingen roll om folk älskar, hatar eller trollar honom. IGNORE IGNORE och samla följare bara.

Han lyckades redan få in ca 10 lax månad med youtube/coaching tidigare, vet inte om han gör det än. Det är inte mycket men det är ändå mer än vad många på youtube lyckats med.

Detta kan han dubbla, trippla eller x5 på ett år om han är smart.
10k sub är inte mkt. Och att tjäna 10k i månaden är mindre än ett soc bidrag för fan! Han kommer aldrig lyckas på Youtube, han har inte personligheten helt enkelt.
Citera
2026-07-24, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razordrake1355
Jo det kan han ju, men frågeställningen var lite vad som egentligen är smartast för honom i hans nuvarande situation, inte endast ur ett ekonomiskt perspektiv, utan för hela hans liv, då jag tror att han hade fått det svårare än tidigare i Sverige pga

1. Han har tatuerat hela skallen som en pundare, detta kommer påverka både jobb möjligheter, dejting och bara hur vanliga människor ser på honom (syns även under håret, dessutom så har han blivit ganska tunnhårig, det var ju antagligen därför han ens rakade av det)

2. Han är 30+ nu och kommer ha det mycket svårare att hitta en bra tjej i Sverige nu än när han åkte då han har passerat åldern för "dejting döden", hans dejting spann kommer ligga mellan 28-35 och behöva dejta tjejer som blivit plöjda av 20 dudes och "lekt av sig" som nu letar efter en beta att "settle down" med, det är nog inte riktigt Kleopatra material i Benjoos ögon

3. Stor risk för problem med skatteverket & andra myndigheter om han inte skattat och skött sin bokföring under denna tiden, vilket jag starkt misstänker att han absolut inte har gjort, utan bara stoppat cashen 100% rätt ner i fickan

4. Om han kommer tillbaka till Sverige nu så har han varit borta ett helt år utan något to show for it, tror inte han har gått upp mer än typ 100 prenumeranter sen han åkte, om ens det. Han kommer vara 30-31 år gammal, ingen utbildning, en stagnerad youtube kanal och ska då börja söka enklare jobb som typ lärarvikarie osv igen? inget fel med det såklart, men krockar ju med bilden han byggt upp & sina egna drömmar

Jag själv vet inte vad jag hade gjort om jag var han faktiskt, hade nog fått brainstorma skiten rejält
👌🏼
Citera
2026-07-24, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemvadet
10k sub är inte mkt. Och att tjäna 10k i månaden är mindre än ett soc bidrag för fan! Han kommer aldrig lyckas på Youtube, han har inte personligheten helt enkelt.

Det är dock mer än de flesta på youtube.

Har man lyckats med att få in 10 lax månad från youtube kan man lyckas med mycket mer om man gör det smart. Problemet är att han inte är smart.
Citera
2026-07-24, 09:36
Medlem
Citat:
Det är dock mer än de flesta på youtube.

Har man lyckats med att få in 10 lax månad från youtube kan man lyckas med mycket mer om man gör det smart. Problemet är att han inte är smart.
Jag ser inte hur han ska lyckas på Youtube, han har försökt göra lite "annorlunda" videos med Zeb, även i Sverige har han dragit iväg med sina polare på diverse, han har dragit till Bangkok rökt ner sig och gjort bort sig. Han drar ändå inga visningar på det. Han är för tråkig. Enda gången han dragit visningar är när Malcolm och Ali gästat. Och det kan dom inte göra varje vecka! Även om Benjo tjatat o tjatat och ringt ner dom fullständigt, enligt mina källor här i Malmö, han är gränslös, Ali fick blockera honom helt ett tag och lät sin fru ta samtalen istället, han pallade inte!

Edit: 10k är inte mer än de flesta, det är fan inte mkt när det kommer till prenumeranter.
Citera
2026-07-24, 09:39
Medlem
Citat:
Jag ser inte hur han ska lyckas på Youtube, han har försökt göra lite "annorlunda" videos med Zeb, även i Sverige har han dragit iväg med sina polare på diverse, han har dragit till Bangkok rökt ner sig och gjort bort sig. Han drar ändå inga visningar på det. Han är för tråkig. Enda gången han dragit visningar är när Malcolm och Ali gästat. Och det kan dom inte göra varje vecka! Även om Benjo tjatat o tjatat och ringt ner dom fullständigt, enligt mina källor här i Malmö, han är gränslös, Ali fick blockera honom helt ett tag och lät sin fru ta samtalen istället, han pallade inte!

Kan vara så. Vill erkänna att jag inte direkt följt honom tidigare.

Fick Ali blockera honom? Det låter helt sjukt dock, ha ha!

Benjoo är sannerligen en intressant figur att studera. Det må jag säga.

Personligen var jag inte bekväm med att flytta utomlands förän jag hade 500k på kontot för många år sen som "back up". Benjoo glider iväg med typ 12k besparat och kör på bara
Citera
2026-07-24, 09:40
Medlem
Citat:

Edit: 10k är inte mer än de flesta, det är fan inte mkt när det kommer till prenumeranter.

Stämmer detta dock? Lär finnas statistik på hur många som tjänar 1000 dollar eller mer på youtube månadsvis. Jag gissar att det inte är en stor del.
Citera
2026-07-24, 10:21
Medlem
Citat:
Stämmer detta dock? Lär finnas statistik på hur många som tjänar 1000 dollar eller mer på youtube månadsvis. Jag gissar att det inte är en stor del.
Det beror ju såklart på hur man ser det. Majoriteten försörjer sig inte på YT som grindar där. Men det hade Benjo iheller inte gjort om han bott i ngt annat land än i Vietnam. Endast där kan man försörja sig på 1k dollar. Och jag skulle väl inte kalla det att man lyckats på Youtube om man har 10k subs. Speciellt inte om man stått still på den siffran i flera år. Han är en medelmåtta helt enkelt!
Citera
2026-07-24, 10:39
Medlem
Asså helt seriöst nu grabbar!

Att livnära sig helt på youtube, sponsor plus lite coachning i Vietnam som singel man. Skulle ni inte valt det alla dar i veckan än att ställa klockan på 05:30, gå upp o skrapa bilen en kall februari-morgon för att sedan titta på klockan hela dagen på något sletet lagerjobb?

Jag personligen tycker att Benjoo lyckats karriärmässigt. Han har brutits sig fri från hamsterhjulet. Nu måste han bara förvalta detta bra och få det att öka. Levla upp så han har möjligheten att bo lite var han vill.

Men det e där det luriga ligger. Har han ens den kognitiva kapaciteten till det?? Mister 2%
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in