Citat:
Ursprungligen postat av
Dansksisu
Han är svensk. Det är i princip hur lätt som helst för honom att "starta om".
1. Sverige
2. KY utb/jobb
3. Sluta ta steroider/gå ner på TRT
4. Väx ut håret
Klart.
Det är inte tufft över huvud taget. Det är antagligen det absolut lättaste som finns. Det är så lätt att det finns knappt.
Detta kommer han dock såklart inte att göra.
Jo det kan han ju, men frågeställningen var lite vad som egentligen är smartast för honom i hans nuvarande situation, inte endast ur ett ekonomiskt perspektiv, utan för hela hans liv, då jag tror att han hade fått det svårare än tidigare i Sverige pga
1. Han har tatuerat hela skallen som en pundare, detta kommer påverka både jobb möjligheter, dejting och bara hur vanliga människor ser på honom (syns även under håret, dessutom så har han blivit ganska tunnhårig, det var ju antagligen därför han ens rakade av det)
2. Han är 30+ nu och kommer ha det mycket svårare att hitta en bra tjej i Sverige nu än när han åkte då han har passerat åldern för "dejting döden", hans dejting spann kommer ligga mellan 28-35 och behöva dejta tjejer som blivit plöjda av 20 dudes och "lekt av sig" som nu letar efter en beta att "settle down" med, det är nog inte riktigt Kleopatra material i Benjoos ögon
3. Stor risk för problem med skatteverket & andra myndigheter om han inte skattat och skött sin bokföring under denna tiden, vilket jag starkt misstänker att han absolut inte har gjort, utan bara stoppat cashen 100% rätt ner i fickan
4. Om han kommer tillbaka till Sverige nu så har han varit borta ett helt år utan något to show for it, tror inte han har gått upp mer än typ 100 prenumeranter sen han åkte, om ens det. Han kommer vara 30-31 år gammal, ingen utbildning, en stagnerad youtube kanal och ska då börja söka enklare jobb som typ lärarvikarie osv igen? inget fel med det såklart, men krockar ju med bilden han byggt upp & sina egna drömmar
Jag själv vet inte vad jag hade gjort om jag var han faktiskt, hade nog fått brainstorma skiten rejält