2026-07-24, 04:50
Medlem
Personligen är jag av åsikten att Benjoo faktiskt fortfarande kan lyckas på youtube.

Han har redan dragit ihop rätt många följare sen förut. Han har redan en audience.

Vad han måste göra är att:

1. Sluta banna kommentarer.
2. Ta vara på detta och faktiskt börja göra annan content. Dvs dra runt i vietnam eller övriga världen, släppa egot och fucka loss lite, sluta låtsas vara alfa-hane när han är en beta-mes av naturen och vara mer autentisk.

Spelar ingen roll om folk älskar, hatar eller trollar honom. IGNORE IGNORE och samla följare bara.

Han lyckades redan få in ca 10 lax månad med youtube/coaching tidigare, vet inte om han gör det än. Det är inte mycket men det är ändå mer än vad många på youtube lyckats med.

Detta kan han dubbla, trippla eller x5 på ett år om han är smart.
Citera
2026-07-24, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dansksisu
Han är svensk. Det är i princip hur lätt som helst för honom att "starta om".

1. Sverige
2. KY utb/jobb
3. Sluta ta steroider/gå ner på TRT
4. Väx ut håret

Klart.

Det är inte tufft över huvud taget. Det är antagligen det absolut lättaste som finns. Det är så lätt att det finns knappt.

Detta kommer han dock såklart inte att göra.

Jo det kan han ju, men frågeställningen var lite vad som egentligen är smartast för honom i hans nuvarande situation, inte endast ur ett ekonomiskt perspektiv, utan för hela hans liv, då jag tror att han hade fått det svårare än tidigare i Sverige pga

1. Han har tatuerat hela skallen som en pundare, detta kommer påverka både jobb möjligheter, dejting och bara hur vanliga människor ser på honom (syns även under håret, dessutom så har han blivit ganska tunnhårig, det var ju antagligen därför han ens rakade av det)

2. Han är 30+ nu och kommer ha det mycket svårare att hitta en bra tjej i Sverige nu än när han åkte då han har passerat åldern för "dejting döden", hans dejting spann kommer ligga mellan 28-35 och behöva dejta tjejer som blivit plöjda av 20 dudes och "lekt av sig" som nu letar efter en beta att "settle down" med, det är nog inte riktigt Kleopatra material i Benjoos ögon

3. Stor risk för problem med skatteverket & andra myndigheter om han inte skattat och skött sin bokföring under denna tiden, vilket jag starkt misstänker att han absolut inte har gjort, utan bara stoppat cashen 100% rätt ner i fickan

4. Om han kommer tillbaka till Sverige nu så har han varit borta ett helt år utan något to show for it, tror inte han har gått upp mer än typ 100 prenumeranter sen han åkte, om ens det. Han kommer vara 30-31 år gammal, ingen utbildning, en stagnerad youtube kanal och ska då börja söka enklare jobb som typ lärarvikarie osv igen? inget fel med det såklart, men krockar ju med bilden han byggt upp & sina egna drömmar

Jag själv vet inte vad jag hade gjort om jag var han faktiskt, hade nog fått brainstorma skiten rejält
Citera
2026-07-24, 06:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razordrake1355
Jo det kan han ju, men frågeställningen var lite vad som egentligen är smartast för honom i hans nuvarande situation, inte endast ur ett ekonomiskt perspektiv, utan för hela hans liv, då jag tror att han hade fått det svårare än tidigare i Sverige pga

1. Han har tatuerat hela skallen som en pundare, detta kommer påverka både jobb möjligheter, dejting och bara hur vanliga människor ser på honom (syns även under håret, dessutom så har han blivit ganska tunnhårig, det var ju antagligen därför han ens rakade av det)

2. Han är 30+ nu och kommer ha det mycket svårare att hitta en bra tjej i Sverige nu än när han åkte då han har passerat åldern för "dejting döden", hans dejting spann kommer ligga mellan 28-35 och behöva dejta tjejer som blivit plöjda av 20 dudes och "lekt av sig" som nu letar efter en beta att "settle down" med, det är nog inte riktigt Kleopatra material i Benjoos ögon

3. Stor risk för problem med skatteverket & andra myndigheter om han inte skattat och skött sin bokföring under denna tiden, vilket jag starkt misstänker att han absolut inte har gjort, utan bara stoppat cashen 100% rätt ner i fickan

4. Om han kommer tillbaka till Sverige nu så har han varit borta ett helt år utan något to show for it, tror inte han har gått upp mer än typ 100 prenumeranter sen han åkte, om ens det. Han kommer vara 30-31 år gammal, ingen utbildning, en stagnerad youtube kanal och ska då börja söka enklare jobb som typ lärarvikarie osv igen? inget fel med det såklart, men krockar ju med bilden han byggt upp & sina egna drömmar

Jag själv vet inte vad jag hade gjort om jag var han faktiskt, hade nog fått brainstorma skiten rejält

Angående att tatuera skallen. Jag tänker direkt på latino-gängen i USA vatos locos.
Så det blir nog svårt att bli anställd.
Men det är klart han kanske kan spara ut hår igen och dölja tatueringarna om han inte tappat allt hår av bola? Benjoo har verkligen gått all in på att se ut som en badboy. Men ju mer äldre han blir ser han bara ut som en avdankad missbrukare. Det skulle nog inte vara något problem att gå med i ett gäng för honom. Kanske vatos locos. Han ser loco ut som de brukar säga.
Citera
2026-07-24, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Angående att tatuera skallen. Jag tänker direkt på latino-gängen i USA vatos locos.
Så det blir nog svårt att bli anställd.
Men det är klart han kanske kan spara ut hår igen och dölja tatueringarna om han inte tappat allt hår av bola? Benjoo har verkligen gått all in på att se ut som en badboy. Men ju mer äldre han blir ser han bara ut som en avdankad missbrukare. Det skulle nog inte vara något problem att gå med i ett gäng för honom. Kanske vatos locos. Han ser loco ut som de brukar säga.

😂😂 Ja det får nog bli hans plan B, han kanske kan starta sitt egna gäng med Zeb, kanske ett MC gäng annars? han gillar ju motorcyklar, så kan dom kalla sig nåt som

”The Benjoo Boys”
”Benjoos Angels”
”Tyska Räven”

Dom kan försörja sig igenom bla:

Importera och langa steroider
Indrivning (Zebs specialitet)
Macbook stölder 🤣
Citera
2026-07-24, 06:28
Medlem
Citat:

Ja.

Finns väl bättre sitsar att vara i men jag vill starkt hävda att Sverige är extremt extremt "vänligt" som land om man fuckar upp. Det finns nog inget land i världen som tar hand om sina medborgare bättre än Sverige.

Jag känner till en hel drös av slitna snubbar som hamnat i trubbel, in i finkan, ut ur finkan, in i finkan igen och på någon jävla vänster lyckas staten alltid hjälpa dom att komma på ben med diverse bidrag, utbildningar och anställning.

Mängden forna fuckups som är i arbetslivet är fan helt otroligt högt i Sverige.

I 20 års åldern umgicks jag med rätt många snubbar som var riktiga bråkstakar. En stor del av dessa åkte in i finkan minst en gång. Nog fan har alla anställning nu, bilar, villor och barn.

I USA hade det aldrig hänt, haha.
Citera
2026-07-24, 06:42
Medlem
Citat:
Ja.

Finns väl bättre sitsar att vara i men jag vill starkt hävda att Sverige är extremt extremt "vänligt" som land om man fuckar upp. Det finns nog inget land i världen som tar hand om sina medborgare bättre än Sverige.

Jag känner till en hel drös av slitna snubbar som hamnat i trubbel, in i finkan, ut ur finkan, in i finkan igen och på någon jävla vänster lyckas staten alltid hjälpa dom att komma på ben med diverse bidrag, utbildningar och anställning.

Mängden forna fuckups som är i arbetslivet är fan helt otroligt högt i Sverige.

I 20 års åldern umgicks jag med rätt många snubbar som var riktiga bråkstakar. En stor del av dessa åkte in i finkan minst en gång. Nog fan har alla anställning nu, bilar, villor och barn.

I USA hade det aldrig hänt, haha.

Sant, systemet fångar väl upp honom, bara han inte hinner ta död på sig själv innan dess
Citera
2026-07-24, 06:45
Medlem
Kommer fler ihåg när Benjoo och Zeb reagerade på Best of Benjoo? Då sa han ju att han gav sitt medgivande till fler BOB klipp, men att man absolut absolut inte fick göra ai klipp om honom?

Kan ingen klippa ihop lite ai klipp bara för att se hur han reagerar på det? Hahaha

Gör typ ai klipp där han gymmar med transor som sätter testosteron sprutor i rumpan på han, sen så kommer Rich Piana in och gnuggar han på flinten, hade dött av garv 😂
Citera
2026-07-24, 06:53
Medlem
Citat:
Sant, systemet fångar väl upp honom, bara han inte hinner ta död på sig själv innan dess

Jag vet inte vad jag ska tycka om det, ärligt talat.

Det är på sätt och vis bra, då desto fler produktiva medborgare för samhället, desto bättre.
Men samtidigt så känns det som att det gör folk jävligt lata och oförsiktiga. Det finns nästan inga konsekvenser liksom. Man kan vara en rejäl bråkstake och förstöra det något enormt för andra, men ändå "klara sig".

I staterna finns det mängder av "vanligt folk" som får leva på gatan för att deras företag gick åt skogen. Det sker liksom inte i Sverige.

I östasien är det något så otroligt många hemlösa och skit, total misär.

I Sverige kan man vara med i gäng, våldta och stjäla, men ändå leva ett "normalt liv" fem år senare.

Rätt sjukt är det.
Citera
2026-07-24, 06:56
Medlem
Det är rent ut sagt skrattretande när Benjoo snackar skit om Sverige.

Inser han vilken jävla tur han har som är svensk eller?

En stor del av världen är total skit jämfört med Sverige.

I Sverige kan man som han ha låg IQ, totalt korkad, autist och allmänt störd och ÄNDÅ få ett drägligt liv. Sen sitter han å gnäller för att han ej får trycka bola som lärare alltså hahaha!
Citera
2026-07-24, 07:22
Medlem
Citat:
Det är rent ut sagt skrattretande när Benjoo snackar skit om Sverige.

Inser han vilken jävla tur han har som är svensk eller?

En stor del av världen är total skit jämfört med Sverige.

I Sverige kan man som han ha låg IQ, totalt korkad, autist och allmänt störd och ÄNDÅ få ett drägligt liv. Sen sitter han å gnäller för att han ej får trycka bola som lärare alltså hahaha!

Han är väl tysk dock?

Vi får be Gustav Kasselstrand att skicka ut Benjoo
Citera
2026-07-24, 07:28
Medlem
Citat:
Han är väl tysk dock?

Vi får be Gustav Kasselstrand att skicka ut Benjoo

Det hade blivit ett ganska grymt ai klipp för övrigt, att se den ståtlige Kasselstrand utvisa Benjoo till Tyskland/Vietnam 😂
Citera
2026-07-24, 07:57
Medlem
1. Gå ner på TRT-doser
2. Börja träna styrketräning på Gym
3. Sluta röka gräs/cigaretter
4. Äta än mer normal fitness-kost. Inte bara den där jävla tradiga ris o kycklingen han kör på för att känna sig hardcore ett ögonblick innan han öppnar godispåsen.
5. Spara ut lite hår o köra en high fade.
6. Blanda gym content med lifestyle o lite äventyr.
7. Sluta banna ”hat kommentarer”
8. Lägg ner allt romantiserande av bola o peptider.
9. Sluta tro att han är en 2m lång 150kg tung alfa. Embracea den han är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in