2026-07-23, 22:02
Medlem
DenverAirports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Jag fick ett bättre erbjudande med Telias kontantkort. Där erbjuder Telia 10 GB surf för 199kr/månad.
Glömt att ladda kontantkortet?

Nu har vi ett riktigt bra erbjudande som gör att du slipper tänka på det. Uppgradera till vårt mobilabonnemang med 10 GB surf för bara 199 kronor/månaden. Fria samtal och sms ingår och du får dessutom en surfpott så att du kan spara surfen som blir över varje månad.

Ta steget idag och upplev vårt pålitliga nät med 5G typ överallt.

Uppgradera nu

Har du frågor eller funderingar? Tveka inte att ringa oss på 020-626 403, vi hjälper dig gärna.

Hallon har samma för 109 kr.

Citat:
Ursprungligen postat av semen.12
Jag har bytt till Hallon men dom är också under uppköp

Vem menar du ska köpa Tres varumärke Hallon?
Citera
2026-07-23, 22:34
Medlem
Citat:

Under uppköp av vem? Är det någon som ska köpa hela operatören Tre då eller? Hittar ingenting på nätet och har svårt att tänka mig det...
Citera
2026-07-23, 23:07
Medlem
Citat:

Hallon ägs redan av 3 och har gjort sedan start. Vilka är det som ska köpa 3?

Tänk på att du ger pengar till Kina bara https://en.wikipedia.org/wiki/CK_Hutchison_Holdings

Vill du ha Telenors nät billigt är det Vimla som är Telenors lågprismärke!
Senast redigerad av MidSommarVinter 2026-07-23 kl. 23:14.
Citera
2026-07-23, 23:09
Moderator
Chantres avatar
Utgången rubrik: Telia har köpt upp Bredband2

Ny rubrik: Telia äger numera majoriteten (över 96%) av Bredband2

/Mod
Citera
2026-07-23, 23:30
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brukstrask
Vad har du för operatör nu då som är så billig? Vad är din bindningstid och uppsägningstid? Har du rabatt de första månaderna, och i så fall vad blir ditt pris efter det? Har du nån sketen prenumeration på postkod lotteriet, Aftonhoran eller liknande trams som ger dig rabatt?

Berätta, och glöm inte bort att tala om vad den faktiska kostnaden blir för oss vanliga dödliga som bara köper bredband.

Telenor/Vimla, 100kr/mån, 5Gb. Två tipsa, en in en ut. Ingen bindningstid. Kör inte bredband här, har 1000/1000 fiber hemma.
Senast redigerad av RiMaX 2026-07-23 kl. 23:34.
Citera
2026-07-23, 23:31
Medlem
Citat:
Vem ska köpa upp Hallon med tanke på att det redan ägs till 100% av Tre
Citera
2026-07-23, 23:38
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
I veckan 22 Juli fick jag ett brev där dom informerade mig att Telia har köpt upp Bredband2 och mitt mobilabonnemang som tidigare kostade 85kr/mån normalpris skulle öka till 299kr/månad.
Före 15 Augusti skulle vi får nya simkort med Telias nät tidigare hade vi Telenordsnät. Som också funkade perfekt

Detta är ett bra bevis på hur jättar köper upp små aktörer med lågt pris och sedan höjer priset. Kunden förlorar hela tiden. ICA COOP och AXFOOD (Willys) detta har redan hänt med maten.

Telia ska man akta sig för, så där gör de hela tiden det är för jävligt!
Citera
2026-07-23, 23:49
Medlem
DenverAirports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiMaX
Telenor/Vimla, 100kr/mån, 5Gb. Två tipsa, en in en ut. Ingen bindningstid. Kör inte bredband här, har 1000/1000 fiber hemma.

120 kr enligt deras hemsida.
Citera
2026-07-23, 23:51
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Telia ska man akta sig för, så där gör de hela tiden det är för jävligt!
"Folkaktien" för 25 år sedan, vi såg ju hur det gick med den. Jävla bedrägeri mot vanligt folk, lika som deras "erbjudanden" där man får halva priset under ett år och som dom ordinarie kunderna får stå för kostnaden för.
Ett riktigt jävla skitföretag är det och nu har dom köpt upp en konkurrent som hade ett för lågt ordinarie pris?

Citat:
Telias aktiekurs handlas för närvarande runt 45 kronor, vilket kan jämföras med introduktionspriset på 85 kronor när bolaget introducerades som "folkaktie" år 2000.
Citera
2026-07-23, 23:52
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenverAirport
120 kr enligt deras hemsida.

Läs en gång till vad jag skrev! Tipsa - en till mig, en från mig (en in, en ut), alltså 20:- rabatt.
Citera
2026-07-23, 23:52
Medlem
Citat:
I veckan 22 Juli fick jag ett brev där dom informerade mig att Telia har köpt upp Bredband2 och mitt mobilabonnemang som tidigare kostade 85kr/mån normalpris skulle öka till 299kr/månad.
Före 15 Augusti skulle vi får nya simkort med Telias nät tidigare hade vi Telenordsnät. Som också funkade perfekt

Detta är ett bra bevis på hur jättar köper upp små aktörer med lågt pris och sedan höjer priset. Kunden förlorar hela tiden. ICA COOP och AXFOOD (Willys) detta har redan hänt med maten.
Varför har inte konkurrens verket vaknat upp här i Sverige?
Citera
2026-07-23, 23:54
Medlem
DenverAirports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiMaX
Läs en gång till vad jag skrev! Tipsa - en till mig, en från mig (en in, en ut), alltså 20:- rabatt.

Väldigt tydligt och genomförbart för alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in