2026-07-23, 20:28
Medlem
MrSwaggers avatar
Usch dedär lät ju INTE Telia 😣
Citera
2026-07-23, 20:40
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av semen.12
I veckan 22 Juli fick jag ett brev där dom informerade mig att Telia har köpt upp Bredband2 och mitt mobilabonnemang som tidigare kostade 85kr/mån normalpris skulle öka till 299kr/månad.

Vad ingår i ditt mobilabb? Visste inte ens att bredband2 erbjöd sådant (låter ju inte så på deras namn).

Jag kör Fello, du kan kolla på det, se om det passar dig.
Citera
2026-07-23, 20:48
Medlem
semen.12s avatar
Bredband2 erbjuder ett mobilabonnemang med 5 GB surf (fria samtal och SMS) för 85 kr/månad, med en bindningstid på 0 månader och en uppsägningstid på 1 månad.
Nu är det över
Citera
2026-07-23, 21:01
Medlem
Var ett bra tag sedan Telias köp av Bredband2 gick igenom.

Oavsett så var Bredband2s kundstock innom mobiltelefoni EXTREMT liten.
Därför skiter Telia i att dem tappar samtliga av de kunder som hade Bredband2 som mobiltelefonileverantör.

Telias nerstängning av Halebop orsakar betydlgt större röra än de få som hade mobiltelefoni via Bredband2.

På tal om att dem slaktar Halebop med så hänvisas man till Telia eller Fello,, då även fello ägs av Telia.
Så vill man undvika Telia för att man är missnöjd med deras behandling av Bredband2-kunder så är Fello fel alternativ. Och är man extremt priskänslig är det då Vimla eller Hallon som gäller.

Tyvärr inte jättekonstigt att dessa nischoperatörers sidoverksamheter läggs ner.
Dem försöker komma in på marknanden, men det enda dem har att tävla med är pris, vilket förvisso kan göra dem attraktiva.
Men eftersom dem har en huvudverksamhet, läggs ingen fokus alls på sidoverksamheten vilket i sin tur innebär att man inte får upp någon kundstock, och därmed är det inte hållbart att driva det vidare utan det innebär nerläggning eller försäljning.
Citera
2026-07-23, 21:05
Medlem
Citat:
Jag har bytt till Hallon men dom är också under uppköp

Var kan man läsa att hallon är under uppköp
Citera
2026-07-23, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xenion
Var ett bra tag sedan Telias köp av Bredband2 gick igenom.

Oavsett så var Bredband2s kundstock innom mobiltelefoni EXTREMT liten.
Därför skiter Telia i att dem tappar samtliga av de kunder som hade Bredband2 som mobiltelefonileverantör.

Telias nerstängning av Halebop orsakar betydlgt större röra än de få som hade mobiltelefoni via Bredband2.

På tal om att dem slaktar Halebop med så hänvisas man till Telia eller Fello,, då även fello ägs av Telia.
Så vill man undvika Telia för att man är missnöjd med deras behandling av Bredband2-kunder så är Fello fel alternativ. Och är man extremt priskänslig är det då Vimla eller Hallon som gäller.

Tyvärr inte jättekonstigt att dessa nischoperatörers sidoverksamheter läggs ner.
Dem försöker komma in på marknanden, men det enda dem har att tävla med är pris, vilket förvisso kan göra dem attraktiva.
Men eftersom dem har en huvudverksamhet, läggs ingen fokus alls på sidoverksamheten vilket i sin tur innebär att man inte får upp någon kundstock, och därmed är det inte hållbart att driva det vidare utan det innebär nerläggning eller försäljning.

Halebop var ett högst oklart "lågprisabonnemang". Det var dyrare än alla lågprisabonnemang, samtidigt som de var dyrare än Telias och tele2s motsvarande abonnemang. Att Telia lägger ner Halebop för att köra vidare med fello är helt klart förståeligt.

Att Halebop överhuvudtaget lockat några kunder är förvånanade
Citera
2026-07-23, 21:11
Medlem
borguss avatar
Citat:

Det är knappast möjligt. Hallon är enbart ett varumärke som Hi3G har.
Citera
2026-07-23, 21:13
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Nu tänker du på Halebop som försvann?
Citera
2026-07-23, 21:21
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kastenhof
Halebop var ett högst oklart "lågprisabonnemang". Det var dyrare än alla lågprisabonnemang, samtidigt som de var dyrare än Telias och tele2s motsvarande abonnemang. Att Telia lägger ner Halebop för att köra vidare med fello är helt klart förståeligt.

Att Halebop överhuvudtaget lockat några kunder är förvånanade
När Halebop hade sitt "Go" var det guld, sedan gick det utför när det togs bort.
Citera
2026-07-23, 21:21
Medlem
semen.12s avatar
Jag kollade kontraktet igen, Jag menar Fello. Jag har bytt till Fello " välkommen i dag skickas ditt nya fellos simkort kort till din bokförings adress" 120kr/ mån 5 GB.

Nu var jag aktiv och bytte hur många före detta bredband2 kunder är det?
Hade jag varit 10år äldre 72 år så kanske jag bara försatt att betala?

Till sist även när jag var aktiv steg priset med 35% FY FAN!
Citera
2026-07-23, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiMaX
Och jag hatar aspergersfolk som dig som tycker att inget får förändras, allting måste vara som det var för 15 år sen! Världen går under p.g.a. det här, eller hur? Leta upp ett billigare abbonemang och byt om du tycker det kostar för mycket. Hade Halebop innan för att de var billiga och bra, sen efter ett tag började de höja priserna. Till sist blev det en annan operatör för att det inte längre var värt att vara kvar. Ska det vara så svårt?
Vad har du för operatör nu då som är så billig? Vad är din bindningstid och uppsägningstid? Har du rabatt de första månaderna, och i så fall vad blir ditt pris efter det? Har du nån sketen prenumeration på postkod lotteriet, Aftonhoran eller liknande trams som ger dig rabatt?

Berätta, och glöm inte bort att tala om vad den faktiska kostnaden blir för oss vanliga dödliga som bara köper bredband.
Citera
2026-07-23, 22:00
Medlem
Citat:
I veckan 22 Juli fick jag ett brev där dom informerade mig att Telia har köpt upp Bredband2 och mitt mobilabonnemang som tidigare kostade 85kr/mån normalpris skulle öka till 299kr/månad.
Jag fick ett bättre erbjudande med Telias kontantkort. Där erbjuder Telia 10 GB surf för 199kr/månad.
Glömt att ladda kontantkortet?

Nu har vi ett riktigt bra erbjudande som gör att du slipper tänka på det. Uppgradera till vårt mobilabonnemang med 10 GB surf för bara 199 kronor/månaden. Fria samtal och sms ingår och du får dessutom en surfpott så att du kan spara surfen som blir över varje månad.

Ta steget idag och upplev vårt pålitliga nät med 5G typ överallt.

Uppgradera nu

Har du frågor eller funderingar? Tveka inte att ringa oss på 020-626 403, vi hjälper dig gärna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in