2026-07-23, 23:55
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenverAirport
Väldigt tydligt och genomförbart för alla.

Det är det kanske, men så är det här sen 3-4 år tillbaka.
Citera
2026-07-24, 00:06
Medlem
semen.12s avatar
Jag är minst sagt förbannad

Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Varför har inte konkurrens verket vaknat upp här i Sverige?
Nu är det någon som säger något vettigt. Det finns billiga alternativ jag har kört som helkund med Bredband2 i flera år. Nu är dom uppköpta och jag tvingas söka mig till andra.

Varje gång jag kollar upp något försämras min Kreditvärdighet.
Citera
2026-07-24, 00:38
Medlem
semen.12s avatar
Jag skulle inte bli förvånad om Telia köpte Telenor då skulle dom kunna sätta vilka som helst priser när det gäller mobiler och mobilt bredband?

Att elen är så dyr beror mest på att stora jättar nere i Europa sätter priset. Dom kan sälja dyrt kunderna behöver massor av ström.
Ett exempel: Vi Sverige har lingon men uppköpare utanför Sverige betalar fantasi priser, självklart säljer de som har lingon till dom som betalar mest.

Helt klart handlar det om att har man råd så skiter i fall det kostar extra. De Svenskar som kämpar med att få ekonomin att gå ihop använder mindre ström och köper inga lingon och söker sig de billigaste mobiloperatörerna. Än en gång jag är 62 år och född 1964.

Jag växte upp i ett bra Sverige utan miljoner av invandrare som kom hit och inte bidrog.
Jag började skolan 1972 inte en enda person var muslim. Jag gjorde militärtjänst 1983 INGEN var muslim. Tänkvärt
Citera
2026-07-24, 01:14
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av semen.12
Jag skulle inte bli förvånad om Telia köpte Telenor då skulle dom kunna sätta vilka som helst priser när det gäller mobiler och mobilt bredband?

Att elen är så dyr beror mest på att stora jättar nere i Europa sätter priset. Dom kan sälja dyrt kunderna behöver massor av ström.
Ett exempel: Vi Sverige har lingon men uppköpare utanför Sverige betalar fantasi priser, självklart säljer de som har lingon till dom som betalar mest.

Helt klart handlar det om att har man råd så skiter i fall det kostar extra. De Svenskar som kämpar med att få ekonomin att gå ihop använder mindre ström och köper inga lingon och söker sig de billigaste mobiloperatörerna. Än en gång jag är 62 år och född 1964.

Jag växte upp i ett bra Sverige utan miljoner av invandrare som kom hit och inte bidrog.
Jag började skolan 1972 inte en enda person var muslim. Jag gjorde militärtjänst 1983 INGEN var muslim. Tänkvärt
Skulle inte tro att det är möjligt då Telenor redan håller på att köpa upp Bahnhof, vilket så klart även det är tråkigt av konkurrensskäl.
https://bahnhof.se/2026/07/08/telenor-avser-att-forvarva-bahnhof/

Jag har också haft turen att växa upp och få leva i ett "bättre Sverige".
Citera
2026-07-24, 01:16
Medlem
Citat:

Du har då inte hängt med märker jag även fast du är gammal

Försöktes redan 1999.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Telia_Sverige#1999:_Telenor-aff%C3%A4ren

Telia har ju köpt Bredband2, Telenor köpte nyligen Bahnhof.

Tre vill gärna köpas men ej genomfört ännu, 1 år gammal artikel.

https://www.mobil.se/nyheter/telenor-vill-kopa-tre-klart-for-sammanslagning/1636151
Citera
2026-07-24, 01:50
Medlem
semen.12s avatar
Du svarar på mitt inlägg tack, vad är din åsikt om att stora köper upp små?
Bör detta regleras?

Förutom att dom som skapar ett bra företag tjänar flera miljarder kronor när det säljs?
Dom har nog rätten till det.
Citera
2026-07-24, 02:12
Medlem
semen.12s avatar
Jag har inga problem med att nystarts företag som säljer idéer eller företag som går jättebra tar uppköp och sticker. Min kusin har nyligen sålt sitt företag till kineser han tjänade en grym peng. Jag är inte avundsjuk😒

Seriöst Det är super viktigt att någon överser sammanslagningar och uppköp.
Speciellt när det gäller mobiloperatörer, el ,mat och vatten.

En låt jag gillar från förr det bevisar bara när jag slutade att gå på club.
Antiloop - In My Mind (SVENSKAR)

https://www.youtube.com/watch?v=L5sQYUFGAc0&list=RD-bt71Cdjv2U&index=5
Citera
2026-07-24, 05:39
Medlem
figegs avatar
Perfekt. Då finns det ju en chans att Bredband2 kasserar sina ryska bakdörrs-routrar och kliver in i modern tid. Välkomna till framtiden!
Citera
2026-07-24, 08:51
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Du svarar på mitt inlägg tack, vad är din åsikt om att stora köper upp små?
Bör detta regleras?

Förutom att dom som skapar ett bra företag tjänar flera miljarder kronor när det säljs?
Dom har nog rätten till det.
C I T E R A !
Citera
2026-07-24, 13:43
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiMaX
Det är nya tider nu, om du inte har märkt det så har nästan allting blivit dyrare. Det enda som har behållt samma pris är alkohol, möbler, bensin/diesel (har visserligen gått upp och ner), vitvaror osv., har nu Telia köpt Bredband2 och det inte gillas för att det blir dyrare eller sämre så bytar man operatör. Det är inte raketforskning.
Tyvärr köper Telia upp de mindre bra, billiga konkurrenterna, Banhof och nu här Bredband 2.
Visst, jag kommer att byta då jag inget vill ha att göra med Telia. Att de kommer höja priserna är sekundärt men påverkar givetvis också valet av bredband/mobiltelefoni.
Citera
2026-07-24, 15:45
Medlem
Citat:
Jag har bytt till Hallon men dom är också under uppköp
Önskar källa på ditt uttalande om att någon ska köpa Hallon
Citera
2026-07-24, 19:27
Medlem
Hulebackens avatar
Citat: