2026-07-23, 19:43
Medlem
semen.12s avatar
I veckan 22 Juli fick jag ett brev där dom informerade mig att Telia har köpt upp Bredband2 och mitt mobilabonnemang som tidigare kostade 85kr/mån normalpris skulle öka till 299kr/månad.
Före 15 Augusti skulle vi får nya simkort med Telias nät tidigare hade vi Telenordsnät. Som också funkade perfekt

Detta är ett bra bevis på hur jättar köper upp små aktörer med lågt pris och sedan höjer priset. Kunden förlorar hela tiden. ICA COOP och AXFOOD (Willys) detta har redan hänt med maten.
Citera
2026-07-23, 19:46
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av semen.12
I veckan 22 Juli fick jag ett brev där dom informerade mig att Telia har köpt upp Bredband2 och mitt mobilabonnemang som tidigare kostade 85kr/mån normalpris skulle öka till 299kr/månad.
Före 15 Augusti skulle vi får nya simkort med Telias nät tidigare hade vi Telenordsnät. Som också funkade perfekt

Detta är ett bra bevis på hur jättar köper upp små aktörer med lågt pris och sedan höjer priset. Kunden förlorar hela tiden. ICA COOP och AXFOOD (Willys) detta har redan hänt med maten.

Finns väl ingen som tvingar dig att vara kvar? Leta upp nåt som är billigare om detta inte blir bra!
Citera
2026-07-23, 19:48
Medlem
semen.12s avatar
Jag har bytt till Hallon men dom är också under uppköp
Citera
2026-07-23, 19:51
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiMaX
Finns väl ingen som tvingar dig att vara kvar? Leta upp nåt som är billigare om detta inte blir bra!

Det är inte det som är poängen.
Fy fan vad jag hatar människor som dig, som kommer med sådana svar.

Jag håller med TS. Sådana saker är inte bra.
Citera
2026-07-23, 19:59
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Det är inte det som är poängen.
Fy fan vad jag hatar människor som dig, som kommer med sådana svar.

Jag håller med TS. Sådana saker är inte bra.

Och jag hatar aspergersfolk som dig som tycker att inget får förändras, allting måste vara som det var för 15 år sen! Världen går under p.g.a. det här, eller hur? Leta upp ett billigare abbonemang och byt om du tycker det kostar för mycket. Hade Halebop innan för att de var billiga och bra, sen efter ett tag började de höja priserna. Till sist blev det en annan operatör för att det inte längre var värt att vara kvar. Ska det vara så svårt?
Citera
2026-07-23, 20:00
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Och jag hatar aspergersfolk som dig som tycker att inget får förändras, allting måste vara som det var för 15 år sen! Världen går under p.g.a. det här, eller hur? Leta upp ett billigare abbonemang och byt om du tycker det kostar för mycket. Hade Halebop innan för att de var billiga och bra, sen efter ett tag började de höja priserna. Till sist blev det en annan operatör för att det inte längre var värt att vara kvar. Ska det vara så svårt?

Inget får förändras? Vad har det med saken att göra? Överhuvudtaget inte det vi pratar om. Utan vi pratar om saker som är billiga för oss konsumenter, bara blir dyrare och dyrare.
Citera
2026-07-23, 20:07
Medlem
semen.12s avatar
Detta händer hela tiden men oftare nuförtiden.
Jag känner mig som en kommunist när säger detta men under de 62 år jag har levt har jag märkt att dom stora köper upp dom mindre.
Bara för att växa och det är allvarligt för det minskar konkurrensen.

Fattar du inte vad jag skriver kanske du borde läsa om något annat?
Citera
2026-07-23, 20:07
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Inget får förändras? Vad har det med saken att göra? Överhuvudtaget inte det vi pratar om. Utan vi pratar om saker som är billiga för oss konsumenter, bara blir dyrare och dyrare.

Det är nya tider nu, om du inte har märkt det så har nästan allting blivit dyrare. Det enda som har behållt samma pris är alkohol, möbler, bensin/diesel (har visserligen gått upp och ner), vitvaror osv., har nu Telia köpt Bredband2 och det inte gillas för att det blir dyrare eller sämre så bytar man operatör. Det är inte raketforskning.
Citera
2026-07-23, 20:13
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Det är nya tider nu, om du inte har märkt det så har nästan allting blivit dyrare. Det enda som har behållt samma pris är alkohol, möbler, bensin/diesel (har visserligen gått upp och ner), vitvaror osv., har nu Telia köpt Bredband2 och det inte gillas för att det blir dyrare eller sämre så bytar man operatör. Det är inte raketforskning.

Jag har fått med mig det, tyvärr.
Citera
2026-07-23, 20:18
Medlem
semen.12s avatar
Nya tider? Du måste vara ett TrOLL eller bara dum?
Det finns inget bra med att alla som säljer kan begära samma pris?

Vi kommer att hamna där om det bara finns två eller tre säljare oavsett om det gäller bredband, bilar, kläder, live spelningar eller mat.
Citera
2026-07-23, 20:24
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av semen.12
Nya tider? Du måste vara ett TrOLL eller bara dum?
Det finns inget bra med att alla som säljer kan begära samma pris?

Vi kommer att hamna där om det bara finns två eller tre säljare oavsett om det gäller bredband, bilar, kläder, live spelningar eller mat.

Men det blir väl bra, alla vänsteridioter tycker ju om "Monopol" i den meningen! Alla har samma priser, ingen är bättre eller sämre!
Citera
2026-07-23, 20:28
Medlem
semen.12s avatar
Somna om kompis
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto