2026-07-23, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Jag har inte dålig läsförståelse det är du som inte förstår vad du själv skriver.

Ska vi fastslå att det är själva handlingen som bryter samtycket som kan utgöra en våldtäkt?

Vi kan ta ditt exempel.

Skippad kondom som tjejen märker = våldtäkt
Skippad kondom som tjejen inte märker = ej våldtäkt.

Alltså samma handling men 2 olika utfall enligt dig.

Exakt! Märker inte kvinnan att kondom inte fanns på plats, så är ju samlaget frivilligt = inte våldtäkt.

Men avsaknad av barriärmetod märks. Och då blir inte samlaget frivilligt längre och då är det våldtäkt. Det är detta du verkar ha jädrigt svårt att fatta!

Ta tillbaka dina grova och sjuka lögner om mig! Mitt tålamod med dig är slut!
Citera
2026-07-23, 10:56
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Läs igen! Du är verkligen otäck och ohederlig debattör! 🤮🤮

Så du påstår alltså att detta inte är dina ord?

Om villkoret för ett samtycke vid samlag bryts så anser du alltså att samlaget ändå är samtyckt när det gäller att mannens samtycke har brutits.

Citat:
Hallå! Det handlar inte om "vem som är offret",
Citat:
utan om handlingen I sig!
Citat:
Och hur mycket offret märker av handlingen!
En skippad kondom märks omgående och då är inte samlaget frivilligt längre = våldtäkt. Skippade p-piller behöver aldrig ens märkas och därav kommer samlagen vara frivilliga = ej våldtäkt. Om inte kvinnan säger till mannen under samlaget att hon ljugit om p-piller och han är fastbunden under henne och hon forsätter jucka mor hans vilja. Då är det våldtäkt. Men hur ofta tror du en kvinna gör så?

Citat:
Och ja, till viss del rör det sig också om vem som är starkast: offer eller förövare. En svag liten kvinna kan behöva ha sitt nyktra manliga offer fastbunden och rida honom för att kunna begå vaginal våldtäkt på honom. Medans för en stark man, räcker det med att han lägger sin kroppstyngd på kvinnan vid den vaginala våldtäkten.
Citera
2026-07-23, 10:59
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Exakt! Märker inte kvinnan att kondom inte fanns på plats, så är ju samlaget frivilligt = inte våldtäkt.

Men avsaknad av barriärmetod märks. Och då blir inte samlaget frivilligt längre och då är det våldtäkt. Det är detta du verkar ha jädrigt svårt att fatta!

Ta tillbaka dina grova och sjuka lögner om mig! Mitt tålamod med dig är slut!

Jag ljuger som sagt inte utan det är dina ord. Så om en tjej villkorar sexet med att det ska finnas kondom men killen skiter i det så har han vid tillfället han för in sin penis i henne inte brutit samtycket?
Citera
2026-07-23, 11:59
Medlem
Citat:
Är du helt säker på att den person som du sitter och skriver med nu är den person som har reggat det här kontot?

Om en tjej och en kille har sex och tjejen ligger helt stilla av skräck. Innan på kvällen har killen slagit sönder halva hennes lägenhet och dödshotat henne. Är det våldtäkt då? Eller kunde han inte veta eftersom i hans fall är det vanligt att tjejerna ligger stilla av skräck?

Citat:
Läs igen! Du är verkligen otäck och ohederlig debattör! 🤮🤮

The Guzmans är ett trollkonto

The Guzmans:

"Är du helt säker på att den person som du sitter och skriver med nu är den person som har reggat det här kontot?"

Ibland är de inte helt synkroniserade
Senast redigerad av gum69mo 2026-07-23 kl. 12:01.
Citera
2026-07-23, 12:24
Medlem
Citat:
Jag ljuger som sagt inte utan det är dina ord. Så om en tjej villkorar sexet med att det ska finnas kondom men killen skiter i det så har han vid tillfället han för in sin penis i henne inte brutit samtycket?

Du skriver skit och dynga och ljuger om mig som person. Hittar på saker om mig, bara för att du har svårt med läsförståelsen.

Jo, han brutit samtycket vilket hon också märker att han har gjort (hon känner att kondom inte är på). Och då är samlaget inte längre frivilligt = våldtäkt.

Skippat p-piller märks inte vid damlaget, och samlaget förblir därmed frivilligt = inte våldtäkt.

Du har verkligen svårt att förstå att barriärmetoder känns vid samlag. Det gör inte hormonella metoder.
Citera
2026-07-23, 12:26
Medlem
Citat:
Så du påstår alltså att detta inte är dina ord?

Om villkoret för ett samtycke vid samlag bryts så anser du alltså att samlaget ändå är samtyckt när det gäller att mannens samtycke har brutits.

Jo, det är mina ord när du lägger citering qv mina ord.

Men när du fultoökar mina ord och utelämnar saker ur sin kontext och skriver något, så blir det just det: en fultolkning. Och det gör dig till en ohederlig debattör.
Citera
2026-07-23, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo

The Guzmans:

"Är du helt säker på att den person som du sitter och skriver med nu är den person som har reggat det här kontot?"

Ja, det verkar så...
Citera
2026-07-23, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Din argumentation speglar inte verkligheten.

Problemet är att folk sällan kommunicerar med ord.
Framförallt inte vid nya sexuella kontakter.

Nästa problem är att om det finns någon möjlighet att det finns en positiv signal. Oavsett hur många andra negativa som finns. Så kommer hjärnan relativt ofta enbart uppfatta den enda aignalem som kan uppfattas vara positiv.

Sen finns det positioner då det blir svårare att tolka om någon är passiv.

Listan kan göras lång

Jamen då får man ju bli våldtagen eller åka in för våldtäkt. Har man inte lärt sig kommunicera innan dess så lär man ju lära sig efter det.

Uppfostrar inte föräldrarna barnen får samhället göra det. Är föräldarna så satans dumma att de ger sina barn smartphones och sen låter dem sitta där som jävla zombies och bara bli matade med skit dagarna i ända så får de fan själv skylla sig om de får besöka sin son på avdelningen för sexförbrytare sen.

Och det här jävla daltandet med autistiska pojkar/killar, fyfan vilken björntjänst skola och föräldrar och handläggare gör dem. De kommer ut i vuxenlivet som jävla ufon och bara står och glor. Tro fan dom misstolkar allting, de har aldrig behövt anpassa sig, aldrig blivit utmanade.

- Men Annelie, varför ska Urban sitta där?
- Han är autistisk och blev triggad av texturen på maten här
- Jaahaa...... så han ska inte vara med och leka med de andra barnen?
- Nej, han behöver inte det, vi låter honom slippa, hela hans dag är förstörd nu
- Mmmmm
Senast redigerad av gum69mo 2026-07-23 kl. 12:51.
Citera
2026-07-23, 12:31
Medlem
Citat:
Ja, det verkar så...

Just have fun with it
Citera
2026-07-23, 12:54
Medlem
Citat:
Hallå! Det handlar inte om "vem som är offret", utan om handlingen I sig! Och hur mycket offret märker av handlingen!

Ok, så om offret sover eller är däckad och därför inte märker av något alls så är det inte våldtäkt?
Citera
2026-07-23, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Ok, så om offret sover eller är däckad och därför inte märker av något alls så är det inte våldtäkt?

Han syftade såklart på kondom/p-piller exemplen dumbass
Citera
2026-07-23, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Om en tjej och en kille har sex och tjejen ligger helt stilla av skräck. Innan på kvällen har killen slagit sönder halva hennes lägenhet och dödshotat henne. Är det våldtäkt då? Eller kunde han inte veta eftersom i hans fall är det vanligt att tjejerna ligger stilla av skräck?

The Guzmans:

Ja alltså Guzman har ju läst en studie där det står att ibland vet man inte vad man vill så hon som ligger där och är skräckslagen kanske inte vet om hon vill eller inte och hur ska då killen kunna veta om hon ligger still för att hon njuter eller för att hon är skräckslagen. Han kan ju inte vara tankeläsare så då kan det ju omöjligt vara våldtäkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in