Citat:
Ursprungligen postat av
JoaquinGuzman
Du verkar inte heller ha förstått någonting överhuvud taget av diskussionen eller samtyckeslagen.
Inte ett enda spår av att du förstår den.
Helt otroligt att det finns 3-5 st i den här tråden som skriker så högt om solklara våldtäkter på tjejer men sedan visar det sig att ni inte fattat ett endaste dugg av lagen och hur den appliceras i rätten i praktiken. Helt otroligt.
Ditt svar ovan visar med all önsklig tydlighet att jag hade helt rätt när jag skrev att jag är helt övertygad om att du och säkerligen väldigt väldigt många andra har en helt annan syn på hur en man kan bli våldtagen gentemot hur en kvinna kan bli våldtagen.
Enligt dig är det en skrikrosa lagbok. Du är otäck.
Du har läsförståelse noll och en riktigt stor offerkofta, som präglar hur du läser inlägg. Är det någon som är otäck så är det sådana som
du. Försök fatta detta nu, offerkofta-otäcking:
1. En våldtäkt är när någon inte deltar frivilligt I samlag. En skippad kondom märks och då är samlaget inte längre frivilligt.
2. Ett frivilligt samlag kan aldrig ses som våldtäkt, även om det frivilliga samlaget bygger på lögner. Ett skippat p-piller märks
inte och då kan samlaget fortgå frivilligt (byggt på lögn) och är då inte våldtäkt.
Men jag förstår att du älskar din offerkofta och din extremt dåliga läsförståelse så mycket, att du håller benhårt fast i dessa och vägrar ta in självklarheter! Sådana som du är de riktigt otäcka! Inbillade offer!
....
Vår diskussion handlar för fan om skippade p-piller!
Män kan bli våldtagna, precis som kvinnor: på fyllan, sovandes etc. Men med skippat p-piller krävs det en del för att få det till våldtäkt. Detta tycks du ha väldigt svårt att fatta!