2026-07-23, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Bokstavskombinationen hävdar bara att han inte läst inlägg som han faktiskt har läst. Det är nåt tick han har tror jag.

För jag vägrar att tro att han läst alla de övriga hundratusentals inläggen på forumet eftersom han inte meddelat att han inte har läst dem!

Han läser, men låtsas att han inte läser. Töntigt hur som helst!

Och vi skriver ju saker som är relevanta för diskussionen. Men men.
Citera
2026-07-23, 10:03
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Ej tid men kanske efter jobbet.

Om du är intresserad av ämnet tycker jag att du definitivt ska titta.
Citera
2026-07-23, 10:04
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Åh spola fram till stället där de säger att eftersom man inte kan veta om någon vill eller inte så borde det vara tillåtet att sätta på dem trots att man inte vet om de vill.

Det är helt klart fastställt att du inte är ett dugg intresserad av ämnet så jag förstår ännu mindre vad fan du gör i den här tråden över huvud taget.

Kolla de första 15 minuterna till att börja med.
Citera
2026-07-23, 10:10
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Åh spola fram till stället där de säger att eftersom man inte kan veta om någon vill eller inte så borde det vara tillåtet att sätta på dem trots att man inte vet om de vill.

Du beter dig som jag vet inte vad. Det är ungefär som om jag skulle skriva visa mig var det framgår att det är OK att dikta ihop en historia, överdriva och ljuga om omständigheterna som tjejerna i fallen gör.

Det verkar inte ens som att polisen säger till tjejerna vid förhör att de ska tala sanning. Det är tydligen ingenting vi ägnar oss åt i Sverige.

Det har också framgått med klar tydlighet att du Pipsi är en person som tar dig friheten att utföra sexuella handlingar på personer utan att fråga om samtycke först.
Citera
2026-07-23, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
En liten reflektion som jag sett i flera inlägg tidigare. Jämför punkt 1 och 3 och notera skillnaden i hur du skriver. Jag är tvärsäker på att detta speglar hur den stora allmänheten ser på våldtäkt och vem som kan vara ett våldtäktsoffer. Det är skrämmande men jag är övertygad om att det är så det är.

Sedan undrar jag fortfarande om punkt 1 och 2 är din åsikt?

Hallå! Det handlar inte om "vem som är offret", utan om handlingen I sig! Och hur mycket offret märker av handlingen! En skippad kondom märks omgående och då är inte samlaget frivilligt längre = våldtäkt. Skippade p-piller behöver aldrig ens märkas och därav kommer samlagen vara frivilliga = ej våldtäkt. Om inte kvinnan säger till mannen under samlaget att hon ljugit om p-piller och han är fastbunden under henne och hon forsätter jucka mor hans vilja. Då är det våldtäkt. Men hur ofta tror du en kvinna gör så?

Och ja, till viss del rör det sig också om vem som är starkast: offer eller förövare. En svag liten kvinna kan behöva ha sitt nyktra manliga offer fastbunden och rida honom för att kunna begå vaginal våldtäkt på honom. Medans för en stark man, räcker det med att han lägger sin kroppstyngd på kvinnan vid den vaginala våldtäkten. Men du kanske vill hävda att män och kvinnor är lika starka fysiskt? Och att kvinnor därav är lika bra lämpade som insatsstyrkan och militärer?
Citera
2026-07-23, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Nähä? Vad bygger du det på?

För att det ofta handlar om trafikbrott med tydliga fysiska skador . Eller skador på egendom.
Eller folk som skjuter raketer på ett oaktsam sätt vilket skadar andra människor eller egendom
Citera
2026-07-23, 10:36
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Hallå! Det handlar inte om "vem som är offret", utan om handlingen I sig! Och hur mycket offret märker av handlingen! En skippad kondom märks omgående och då är inte samlaget frivilligt längre = våldtäkt. Skippade p-piller behöver aldrig ens märkas och därav kommer samlagen vara frivilliga = ej våldtäkt. Om inte kvinnan säger till mannen under samlaget att hon ljugit om p-piller och han är fastbunden under henne och hon forsätter jucka mor hans vilja. Då är det våldtäkt. Men hur ofta tror du en kvinna gör så?

Och ja, till viss del rör det sig också om vem som är starkast: offer eller förövare. En svag liten kvinna kan behöva ha sitt nyktra manliga offer fastbunden och rida honom för att kunna begå vaginal våldtäkt på honom. Medans för en stark man, räcker det med att han lägger sin kroppstyngd på kvinnan vid den vaginala våldtäkten. Men du kanske vill hävda att män och kvinnor är lika starka fysiskt? Och att kvinnor därav är lika bra lämpade som insatsstyrkan och militärer?

Du verkar inte heller ha förstått någonting överhuvud taget av diskussionen eller samtyckeslagen.
Inte ett enda spår av att du förstår den.

Helt otroligt att det finns 3-5 st i den här tråden som skriker så högt om solklara våldtäkter på tjejer men sedan visar det sig att ni inte fattat ett endaste dugg av lagen och hur den appliceras i rätten i praktiken. Helt otroligt.

Ditt svar ovan visar med all önsklig tydlighet att jag hade helt rätt när jag skrev att jag är helt övertygad om att du och säkerligen väldigt väldigt många andra har en helt annan syn på hur en man kan bli våldtagen gentemot hur en kvinna kan bli våldtagen.
Enligt dig är det en skrikrosa lagbok. Du är otäck.
Citera
2026-07-23, 10:38
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
JAG VILL ATT NI ALLA SKA SE VAD TOMATKUNGEN ANSER SKA GÄLLA. HELT OTROLIGT OTÄCKA ÅSIKTER. VILKEN MANSHATARE.

Citat:

Citera
2026-07-23, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Varför tycker du inte att man ska fråga vid en ny sexkontakt och speciellt om man är osäker, tjejen ligger passiv och orörlig och man vet inte varför, vill hon eller inte?

Ja det finns många sätt att visa samtycke på, inte bara verbalt, det har jag skrivit massor med gånger redan i tråden. Men är man osäker så är det bäst att fråga rakt ut. Speciellt vid ny sexkontakt och tjejen ligger passiv och orörlig, så som du säger att många tjejer du haft sex med legat. Då är det bäst att fråga med munnen, alltså en verbal fråga. Speciellt vid ny sexkontakt och hon ligger passiv och orörlig. Är det bäst att fråga rakt ut så att man får ett verbalt samtycke tillbaka. Eftersom hon inte visat på andra sätt att hon vill ha sex. Alltså hon ligger still och passiv som du säger att många kvinnor du haft sex med legat. Då hade jag hellre frågat en gång för mycket än för lite, jag hade blivit ganska osäker om den jag var på väg att ha sex med låg stilla och passiv. Så jag hade frågat, alltså ställt en kanske fler verbala frågor med munnen för att försäkra mig om att den andre ville samma som jag eller om det jag ville göra var ok med den andre.

Personligen hade jag blivit avtänd av en sexpartner som låg helt stilla och passiv. Jag gillar män med lite klös i. Hade han legat helt stilla och passiv hade jag hellre tillfredställt mig själv med min saftiga dildo sen brukar jag vilja sova. Han hade gärna fått sova över om han velat. Jag är inte sån att jag kastar ut nån bara för att han inte klarat av att tillmötesgå mig. Hade kanske funnits gemensamma intressen man hade kunnat mötas i istället.

Din argumentation speglar inte verkligheten.

Problemet är att folk sällan kommunicerar med ord.
Framförallt inte vid nya sexuella kontakter.

Nästa problem är att om det finns någon möjlighet att det finns en positiv signal. Oavsett hur många andra negativa som finns. Så kommer hjärnan relativt ofta enbart uppfatta den enda aignalem som kan uppfattas vara positiv.

Sen finns det positioner då det blir svårare att tolka om någon är passiv.

Listan kan göras lång
Citera
2026-07-23, 10:46
Medlem
Citat:
Du verkar inte heller ha förstått någonting överhuvud taget av diskussionen eller samtyckeslagen.
Inte ett enda spår av att du förstår den.

Helt otroligt att det finns 3-5 st i den här tråden som skriker så högt om solklara våldtäkter på tjejer men sedan visar det sig att ni inte fattat ett endaste dugg av lagen och hur den appliceras i rätten i praktiken. Helt otroligt.

Ditt svar ovan visar med all önsklig tydlighet att jag hade helt rätt när jag skrev att jag är helt övertygad om att du och säkerligen väldigt väldigt många andra har en helt annan syn på hur en man kan bli våldtagen gentemot hur en kvinna kan bli våldtagen.
Enligt dig är det en skrikrosa lagbok. Du är otäck.

Du har läsförståelse noll och en riktigt stor offerkofta, som präglar hur du läser inlägg. Är det någon som är otäck så är det sådana som du. Försök fatta detta nu, offerkofta-otäcking:

1. En våldtäkt är när någon inte deltar frivilligt I samlag. En skippad kondom märks och då är samlaget inte längre frivilligt.

2. Ett frivilligt samlag kan aldrig ses som våldtäkt, även om det frivilliga samlaget bygger på lögner. Ett skippat p-piller märks inte och då kan samlaget fortgå frivilligt (byggt på lögn) och är då inte våldtäkt.

Men jag förstår att du älskar din offerkofta och din extremt dåliga läsförståelse så mycket, att du håller benhårt fast i dessa och vägrar ta in självklarheter! Sådana som du är de riktigt otäcka! Inbillade offer!

....

Vår diskussion handlar för fan om skippade p-piller!

Män kan bli våldtagna, precis som kvinnor: på fyllan, sovandes etc. Men med skippat p-piller krävs det en del för att få det till våldtäkt. Detta tycks du ha väldigt svårt att fatta!
Senast redigerad av TomatKungen 2026-07-23 kl. 10:49.
Citera
2026-07-23, 10:50
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Du har läsförståelse noll och en riktigt stor offerkofta, som präglar hur du läser inlägg. Är det någon som är otäck så är det sådana som du. Försök fatta detta nu, offerkofta-otäcking:

1. En våldtäkt är när någon inte deltar frivilligt I samlag. En skippad kondom märks och då är samlaget inte längre frivilligt.

2. Ett frivilligt samlag kan aldrig ses som våldtäkt, även om det frivilliga samlaget bygger på lögner. Ett skippat p-piller märks inte och då kan samlaget fortgå frivilligt (byggt på lögn) och är du inte våldtäkt.

Men jag förstår att du älskar din offerkofta och din extremt dåliga läsförståelse så mycket, att du håller benhårt fast i dessa och vägrar ta in självklarheter! Sådana som du är de riktigt otäcka! Inbillade offer!

Jag har inte dålig läsförståelse det är du som inte förstår vad du själv skriver.

Ska vi fastslå att det är själva handlingen som bryter samtycket som kan utgöra en våldtäkt?

Vi kan ta ditt exempel.

Skippad kondom som tjejen märker = våldtäkt
Skippad kondom som tjejen inte märker = ej våldtäkt.

Alltså samma handling men 2 olika utfall enligt dig.
Citera
2026-07-23, 10:51
Medlem
Citat:
JAG VILL ATT NI ALLA SKA SE VAD TOMATKUNGEN ANSER SKA GÄLLA. HELT OTROLIGT OTÄCKA ÅSIKTER. VILKEN MANSHATARE.

Läs igen! Du är verkligen otäck och ohederlig debattör! 🤮🤮

Citat:

2. Ett frivilligt samlag kan aldrig ses som våldtäkt, även om det frivilliga samlaget bygger på lögner. Ett skippat p-piller märks inte och då kan samlaget fortgå frivilligt (byggt på lögn) och är då inte våldtäkt.

....

Vår diskussion handlar för fan om skippade p-piller!

Män kan bli våldtagna, precis som kvinnor: på fyllan, sovandes etc. Men med skippat p-piller krävs det en del för att få det till våldtäkt. Detta tycks du ha väldigt svårt att fatta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in