2026-07-22, 14:53
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Hur går det nu med Spanien nu när de spanska socialidemokraterna har utlyst amnesti för miljoner av invandrare från MENA? Spanien var tidigare ett mål för personer som var trött på blattekaosindustrin, speciellt folk från UK flyttade till Spamien i stora mängder. Kommer Spanien nu också vara besudlat för all framtid?

Tyvärr, de blir hela tiden färre ställen som är fredade för söndra och härska strategin av globalisterna.
Det ironiska med det är ju att spanjoren i snitt inte tycker illa om invandrarna, för de kommer från sydamerika, ser likadana ut, pratar spanska, uppträder som spanjorer. En chilenare eller Venezuelan verkar smälta in hur bra som helst i Spanien.

Så den som flyttar till Spanien för att han ogillar invandrare i Sverige eller England gick ur askan i elden.

Senaste siffran är att 1.7M illegala sydamerikaner och rumäner får medborgarskap. Eftersom spanjorskorna föder färre barn än någonsin så anser deras politiker att det är bra, men detta går annars på FB som Folkutbyte. Denna gång 5% av befolkningen på ett enda år.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-07-22 kl. 14:55.
Citera
2026-07-22, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
NEEEJ. Det säger INGENTING om dig att veta att du är del-finne. Det finns INGENTING som ALLA finnar gör, ser ut, tänker, Människor är INDIVIDER. Din DNA är dessutom UTSPÄDD. Du har påverkats av din OMGIVNING.

Googla orden i versaler om de är oklara.

Svenska examenspapper är bland de mest trovärdiga i världen, men rumänska eller egyptiska skulle jag strunta i. Men det hindrar inte att jag känner en egyptisk matematiker och han är lika smart som en svensk så han måste ha svenska (finska) gener i sig och kanske är han bara solbränd för annars stämmer inte dina teorier om att alla som någonsin haft DNA från Egypten är lite dummare än svenskar (finnar). Utom egypterna för 3000 år sedan för då var svenskar (finnar) dummare.

Jag driver med dig. Du är en idiot. Eller finne (svensk).

I din värld blir svenskarna somalier om vi skulle placeras i Somalia. Och somalierna blir svenskar om de växer upp här. Vi märker ju att det blir så med andra och tredje generationens invandrare eller hur, de är precis som svenskarna. Eller hur var det nu med den biten?

Problemen med "omgivningspropagandan" som sådana som du sväljer med hull och hår är att det som inte nämns är att denna evolution av omgivningen tar hundratals och/eller tusentals år. Så för att dina somalier och indier ska förvandlas till svenskar så behöver de alltså leva i våra miljöer i åtminstone hundratals men troligtvis tusentals år för att bli liknande oss. Det räcker alltså inte att bara ta hit dem och sätta dem på tunnelbanan och sedan tro att allting är löst.

Gener styr med stor majoritet när det kommer till beteende och agerande. Omgivningen har minimal effekt på detta kortsiktigt. Därför är just somalierna som nu växer upp i Sverige, fortfarande somalier. De är inte svenskar, även fast de aldrig har satt sin fot i Somalia och är födda i Sverige.

Du kan sitta och tycka att jag har fel hur mycket du vill om detta. Massinvandringen och kaoset den orsakar är mitt bevis att jag har rätt. Hade sådana som dig haft rätt hade massinvandringen varit friktionsfri. Men det är den inte. För du har fel.
Citera
2026-07-22, 15:46
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
I din värld blir svenskarna somalier om vi skulle placeras i Somalia. Och somalierna blir svenskar om de växer upp här. Vi märker ju att det blir så med andra och tredje generationens invandrare eller hur, de är precis som svenskarna. Eller hur var det nu med den biten?

Problemen med "omgivningspropagandan" som sådana som du sväljer med hull och hår är att det som inte nämns är att denna evolution av omgivningen tar hundratals och/eller tusentals år. Så för att dina somalier och indier ska förvandlas till svenskar så behöver de alltså leva i våra miljöer i åtminstone hundratals men troligtvis tusentals år för att bli liknande oss. Det räcker alltså inte att bara ta hit dem och sätta dem på tunnelbanan och sedan tro att allting är löst.

Gener styr med stor majoritet när det kommer till beteende och agerande. Omgivningen har minimal effekt på detta kortsiktigt. Därför är just somalierna som nu växer upp i Sverige, fortfarande somalier. De är inte svenskar, även fast de aldrig har satt sin fot i Somalia och är födda i Sverige.

Du kan sitta och tycka att jag har fel hur mycket du vill om detta. Massinvandringen och kaoset den orsakar är mitt bevis att jag har rätt. Hade sådana som dig haft rätt hade massinvandringen varit friktionsfri. Men det är den inte. För du har fel.
Själv är du alltså finsk men bor i Sverige, men om 1000-tals år går den finska genen bort och dina barnbarnbarnbarnsbarn kan äntligen kalla sig svenska. Förutsatt att alla som parar sig i din släkt bara är svenskar i 1000 år.

Jag kallar mig svensk redan nu och även min mamma, och något säger mig att min omgivning fattar det bättre än dina floskler. Men du kan naturligtvis ha vilka fantasier du vill i din hjärna.

Apropå TS så förutsätter jag att samma inte gäller födelseort. Jag är född i Stockholm så jag är Stockholmare och finne enligt dig. Eller är jag Karelare för att min mamma föddes där? Och när jag bodde i Lund borde jag alltså kallat mig Stockholmare och finne fast jag måste erkänna att jag kallade mig Lundabo och svensk. Alla gick på det.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-07-22 kl. 16:02.
Citera
2026-07-23, 07:08
Medlem
AnabolicH2Os avatar
Mycket uppgiven stämning, och jag förstår det. Verkligen.

Men än är slaget om Europa inte över. Vi ser det som hopplöst på grund utav att de lösningar som krävs är så pass extrema att vi inte ens överväger dem.

Kan vi få till en politisk förändring? Förmodligen inte.

Det måste bli lite sämre först bara. Såpass illa att det blir upplopp i ett stort europeiskt land, förmodligen UK, Frankrike eller Tyskland.

Till den grad att man måste sätta in militären, och det är där och då det vänder.

Militären är än så länge etnisk i nästan alla europeiska länder och de kommer att ställa sig på folkets sida.

Tappar man kontrollen över ett land, det räcker med ETT land, och detta land får stöd av tex USA...

Då är jag rätt övertygad om att EU darrar. Och i ett sånt läge kan man få till en verklig politisk förändring, snabbt.

Alternativt att resten av Europa följer exemplet och bryter sig lös.

Men nej, det finns ingen lätt väg framåt.

Det kommer att bli en kamp, men ge aldrig upp. 🙏
Citera
2026-07-23, 08:10
Medlem
Citat:
Själv är du alltså finsk men bor i Sverige, men om 1000-tals år går den finska genen bort och dina barnbarnbarnbarnsbarn kan äntligen kalla sig svenska. Förutsatt att alla som parar sig i din släkt bara är svenskar i 1000 år.

Jag kallar mig svensk redan nu och även min mamma, och något säger mig att min omgivning fattar det bättre än dina floskler. Men du kan naturligtvis ha vilka fantasier du vill i din hjärna.

Apropå TS så förutsätter jag att samma inte gäller födelseort. Jag är född i Stockholm så jag är Stockholmare och finne enligt dig. Eller är jag Karelare för att min mamma föddes där? Och när jag bodde i Lund borde jag alltså kallat mig Stockholmare och finne fast jag måste erkänna att jag kallade mig Lundabo och svensk. Alla gick på det.

Jag är både svensk och finsk. Och ja över en längre tid kommer den finska delen att vara försumbar, men just nu är den inte det. Du var osäker vad din mor var tidigare, har du kollat upp det nu om hon faktiskt var finsk eller inte? Hon kom ju till Sverige så då är hon väl svensk eller? Eller släppte du den logiken helt plötsligt?

Du kan väl åtminstone stå för det du säger, påstår du att man blir svensk om man kommer till Sverige så gäller det naturligtvis alla. Om du säger att din morsa som kom från Finland är svensk så är ju även somaliern som kom hit igår också svensk. Eller behandlar du människor olika beroende på var man kommer ifrån? Du är väl inte rasist?
Citera
2026-07-23, 10:48
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Jag är både svensk och finsk. Och ja över en längre tid kommer den finska delen att vara försumbar, men just nu är den inte det. Du var osäker vad din mor var tidigare, har du kollat upp det nu om hon faktiskt var finsk eller inte? Hon kom ju till Sverige så då är hon väl svensk eller? Eller släppte du den logiken helt plötsligt?

Du kan väl åtminstone stå för det du säger, påstår du att man blir svensk om man kommer till Sverige så gäller det naturligtvis alla. Om du säger att din morsa som kom från Finland är svensk så är ju även somaliern som kom hit igår också svensk. Eller behandlar du människor olika beroende på var man kommer ifrån? Du är väl inte rasist?
Nej jag kollar inte upp min mamma. Det är du och Hitler som har tid för sådant.

Du är självklart rasist och och verkar nöjd med det, så att du kallar mig rasist får jag tolka som en hedrande utnämning.
Citera
2026-07-23, 10:53
Medlem
HejaFinlands avatar
Jag känner en man som flyttade till en mindre ort, men han kom ju inte ursprungligen från Stockholm.
Citera
2026-07-23, 11:46
Medlem
Citat:
Nej jag kollar inte upp min mamma. Det är du och Hitler som har tid för sådant.

Du är självklart rasist och och verkar nöjd med det, så att du kallar mig rasist får jag tolka som en hedrande utnämning.

Naturligtvis är inte människor lika. Vi är väldigt olika. Det är därför vi har alla problemen i Sverige idag. Hade hela världen varit svenskar på riktigt, då hade massinvandringen varit helt friktionsfri. Men nu är den inte det. För att världen ser inte ut på det sättet.

Sedan kan man skrika rasist varje dag om man mår lite bättre av det, det förändrar dock inte verkligheten.
Citera
2026-07-23, 15:25
Medlem
Om man kollar statistik över vilka kommuner med flest våldsbrott i förhållande till befolkning hamnar Stockholm ganska långt ner på listan. Överst ligger flera små kommuner.
Citera
2026-07-23, 21:38
Medlem
alternativtkonto11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruter
Om man kollar statistik över vilka kommuner med flest våldsbrott i förhållande till befolkning hamnar Stockholm ganska långt ner på listan. Överst ligger flera små kommuner.

Nja, mja, tja hördu. Okej, jag har inte kollat statistik för just våldsbrott. Men storstadsregionerna ligger definitivt i topp per capita sett till samtliga brottstyper. Framförallt om du räknar in kranskommuner. Det är väl möjligtvis Göteborg som avviker lite i det hänseendet. Jag har lite svårt att se varför mängden våldbrott inte skulle ligga i linje med övriga brott, men det kan förstås vara så att våldsbrott är relativt vanligare i vissa mindre kommuner. Framförallt om vi pratar om kommuner som är så små att en liten mängd våldsverkare kan göra hela statistiken skev.

För trådämnet ifråga kanske det inte spelar så jättestor roll om Stockholm ligger i topp just när det gäller våldsbrott, dock. Stockholms Stad har flest anmälda brott per capita i landet, och det är inte direkt kul att få sin bil eller cykel stulen jämt och ständigt heller.

https://bra.se/statistik/statistik-om-rattsvasendet/anmalda-brott
Senast redigerad av alternativtkonto11 2026-07-23 kl. 21:43.
Citera
2026-07-23, 21:41
Medlem
Jag bor kvar i Stockholm för i övriga landet är det ju obeboeligt
Citera
2026-07-24, 02:26
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Helt rätt. Och de fortsätter dessutom att rösta rött och grönt - så de har definitivt ingen rätt att klaga när de inte ens kan ta bilen till akuten med den 12-åriga dottern som blivit gruppvåldtagen av importerade kulturberikare, eftersom det bara är cykelbanor kvar och elcykeln inte är laddad. Som man röstar får man skörda.

Det är sådant här hjärndött men ändå allmänt spritt hejaklackstänkande som fått mig att inse att svensken inte är kapabel till att deltaga i en demokrati eller någon form av politisk process. Borgarna importerade 1 miljon blattar 2006-2014 och borgarna + SD importerade 400 000 nya 2022-2026 och trots det finns det människor som rent reflektivt lägger all skuld på sossar och MP samtidigt som de fortsätter att rösta på de partier som importerat 1.4 miljoner kaosblattar över de senaste 20 åren.

Skulden måste läggas på det demokratiska systemet som tillåter den sinnessvaga majoriteten av svenskarna att rösta bort Sverige och sälja sig själva och alla som bor i Sverige in i slaveri åt EU, NATO och FN. Svensken mår bäst under en rasist-nazistisk elitdiktatur där han inte längre kan förstöra Sverige och landet styrs av människor som är klyftiga nog att inte gå på första bästa blåsning som trillar förbi till skillnad från svenne bonnläpp som är född till att vara en jasägande träl.

Om svensken hade någon form av autonomt mentalt oberoende hade han röstat på något av de små nazist-rasistpartier som ställt upp i svenska val sedan 30-talet. Massinvandringen har inte lett till att något sådant parti ökat explosivt i varje val, vilket hade lett till att mångkulturprojektet hade tvärstannat och backats tillbaka, för är det något makthavarna verkligen är rädda för så är det att svensken röstar för att göra sig av med dem. Istället så hoppar den efterblivne svensken mellan de officiellt godkända partierna oavsett hur många kaosblattar de importerar. I det senaste valet röstade 99.7% av svenskarna på partier som vill öka antalet svartmuskingar och negrer i Sverige. Det betyder att missnöjet med massinvandringen är obefintligt i Sverige oavsett vad skitsnackade svenskar skriver på flashback. Alla de svenskar som flytt Stockholmsområdet har fortsatt med att rösta för massinvandring och öppna gränser trots att de redan fått smaka på konsekvenserna. De saknar all form av kausal förståelseförmåga och tids nog kommer de även att få flytta från sina nya hemorter för folkersättningen kommer även att komma dit. Dessa svenskar är helt enkelt inte överlevnadskapabla. De är födda till att göra som någon annan säger. De är mentala trälar som vill tjäna husbonn även om husbonn hatar dem och vill se dem döda.
Senast redigerad av infidel 2026-07-24 kl. 02:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in