Igår, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Är det inte bättre att skaffa sig lite självbevarelsedrift och inhämta samtycke om man nu inte vill sitta i fängelse?

Är det inte ännu bättre att vi skrotar en lagstiftning som förutsätter att vuxna människor är patetiska våp som inte klarar av att säga nej?

Kanske bättre att vi slutar dalta med den typen av patetiska människor så att de kanske lär sig att sluta vara så patetiska?
Citera
Igår, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Är det inte ganska patetiskt att inte ta reda på om den andre vill ha sex med dig?

Nej, det är dock patetiskt ATT göra det. Finns nog ingenting som är mer avtändande i kvinnors ögon än att fråga om lov.
Citera
Igår, 03:06
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
Ingen bryr sig.

Svenskar har lagstiftat bort alla möjligheter till normal romantik.

En barnsligt lagstiftning för barnsliga människor.

Om en kvinna försätter sig i en situation där saker är outtalade och mannen missförstår ska han straffas med år i fängelse.

Kvinnan har noll ansvar i Sverige och kan alltid gråta sig till ett återställt ego.

Orka bry sig. Knulla inte svenskor och jag ser på demografin att svenskar snart har lagstiftat bort sig själva.

Golf clap.

I naturen är sex en total jävla misshandel av båda parter. Sex är en biologisk funktion. Inte en social.

Idiotland. Idiotfolk.
Citera
Igår, 05:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Jag tycker om män som tar för sig ja.

Varför skulle de hålla på så menar du?

För det första är jag inte passiv och orörlig i sängen och för det andra så förstår de flesta män samtycke.
Fast OM du nu ligger där passiv och orörlig och svarar ”Jag vet inte. Jag vet inte. Jag vet inte. Jag vet inte” på varenda jävla fråga.

Hur skulle han då kunna fatta om du vill ha sex med honom eller inte och om han borde sluta.

Det är ju en så komplex fråga det där med att veta om nån vill eller inte. Så vet man inte om nån vill eller inte så vill den nog!
Senast redigerad av Pipsi Igår kl. 05:59.
Citera
Igår, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Är det inte ännu bättre att vi skrotar en lagstiftning som förutsätter att vuxna människor är patetiska våp som inte klarar av att säga nej?

Kanske bättre att vi slutar dalta med den typen av patetiska människor så att de kanske lär sig att sluta vara så patetiska?
Precis, patetiska människor som inte klarar att säga nej får skylla sig själva. Det tyckte du visst om barn också.
Citera
Igår, 07:31
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

För det första är jag inte passiv och orörlig i sängen och för det andra så förstår de flesta män samtycke.

Du verkar ju verkligen inte förstå någonting eller så låtsas du bara att inte förstå någonting. Jag lutar mer åt det förra.
Citera
Igår, 07:38
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Absolut. Har du varit med många kvinnor som velat köra doggy och sen ångrat sig och anmält dig för våldtäkt?

Jag har läst fall där tjejen anmält på grund av detta ja.
Jag har läst fall där tjejen anmält för att killen hållit lite för hårt i höften enligt henne vid doggy. Att de sen glatt både innan och efter knullade vidare och hon red honom och efteråt stannade kvar och sov i samma säng, och lät honom hålla om henne, denne hemska vidriga våldtäktsmannen. Det var alltså en passage på 20-30 sekunders bakifrånsex utav flera timmars sexande som låg till grund för åtalet. Tjejen hävdade naturligtvis också att hon egentligen inte ville ha sex med killen över huvud taget.
Citera
Igår, 07:44
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Fast OM du nu ligger där passiv och orörlig och svarar ”Jag vet inte. Jag vet inte. Jag vet inte. Jag vet inte” på varenda jävla fråga.

Hur skulle han då kunna fatta om du vill ha sex med honom eller inte och om han borde sluta.

Det är ju en så komplex fråga det där med att veta om nån vill eller inte. Så vet man inte om nån vill eller inte så vill den nog!

Jag förstår att du relaterar till citatet jag skickat till dig tidigare där kvinnor uttalat sig om att de i sexuella situationer inte själva riktigt vet vad de vill eller inte.

Att du trots upprepade förklaringar från mig, chans att läsa studien och citatet själv fortfarande inte förstår är ett så tydligt tecken på att det inte finns någonsomhelst validitet i vad du skriver. Det finns ingenting att bry sig om. Jag har snällt försökt berätta för dig att det skulle vara bättre för dig att hålla dig härifrån.
Citera
Igår, 07:51
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi

Kom med lite fakta istället för bara dravel. Kom med lite studier och granskningar som visar på att det är solklart och att det inte finns några som helst problem med samtyckeslagen.

Visa oss några granskningar som visar på motsatsen till det vi uttrycker.

Citat:
Expressen har tidigare granskat samtyckeslagen och funnit att det blivit svårare för domstolarna att avgöra huruvida något är eller inte är en våldtäkt. Denna svårighet bekräftas av Brå.
– Ja, absolut. Absolut har det blivit svårare, säger Stina Holmberg.

Citat:
I Expressens granskning 2024 uttryckte en straffrättsprofessor och flera advokater att de upplever utfallen i svenska våldtäktsrättegångar som ett lotteri. Detta bekräftas i Brås rapport där det framgår att tre av fyra advokater upplever att rättssäkerheten försämrats i och med samtyckeslagen.

Citat:
Inom professionen har jurister tagit upp att de inte anser att straffen står i proportion till brottets grovhet, vilket också belystes i Expressens granskning.
Det behövs, menar Brå, forskning om huruvida straffen för de fall som i dag går under begreppet våldtäkt verkligen ligger i linje med det allmänna rättsmedvetandet.
Citera
Igår, 07:56
Medlem
Citat:
Du ska vara väldigt försiktig med att skuldbelägga folk för andra människors självmord. För det första vet du inte vad som gör att en människa väljer att ta sitt liv, och för det andra så är det ALLTID ens eget val att göra det, och ingen annans.

Nej, det är inte logiskt att de kallar sig överlevare. Bokstavligt talat varenda en av dem överlevde det han utsatte dem för.

Att bli utsatt för sexuella övergrepp som barn sätter hårda spår hos offret. Det är faktiskt helt uppenbart att det är detta som fick henne att ta sitt liv. När allt drogs upp igen. Du ska nog vara väldigt försiktig med att bagatelisera sexuella övergrepp mot barn, vilket du faktiskt gör med ditt inlägg.

Att överleva psykiskt trauma av sexuella övergrepp, är att vara överlevare. Flera av de utsatta var barn. Som sagt var: du ska nog vara försiktig med att bagatelisera sexuella övergrepp mot barn.
Citera
Igår, 07:56
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Att klä sig som horor är inte att ta initiativ.
Då får du och andra män väl sluta att klä er som horor.

Att ta initiativ har inget med varken kön eller klädsel att göra. Det är något mellanmänskligt.
Citera
Igår, 08:04
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Läs vad du själv skriver här (och tänk på vad samtyckelagen säger om att inför varje ny sexuell handling ska man vara försäkrad om att ha samtycke, en man ska kunna bevisa att han har inhämtat samtycke inför varje ny sexuell handling). Det är alltså mannen som ska kunna bevisa att han inhämtat samtycke från dig inför varenda ny sexuell handling han företar sig tillsammans med dig, en kvinna som vill att han ska ta för sig vilket är väldigt vanligt att ni kvinnor vill och tänder på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in