Citat:
Ursprungligen postat av
gum69mo
Varför tycker du inte att man ska fråga vid en ny sexkontakt och speciellt om man är osäker, tjejen ligger passiv och orörlig och man vet inte varför, vill hon eller inte?
Ja det finns många sätt att visa samtycke på, inte bara verbalt, det har jag skrivit massor med gånger redan i tråden. Men är man osäker så är det bäst att fråga rakt ut. Speciellt vid ny sexkontakt och tjejen ligger passiv och orörlig, så som du säger att många tjejer du haft sex med legat. Då är det bäst att fråga med munnen, alltså en verbal fråga. Speciellt vid ny sexkontakt och hon ligger passiv och orörlig. Är det bäst att fråga rakt ut så att man får ett verbalt samtycke tillbaka. Eftersom hon inte visat på andra sätt att hon vill ha sex. Alltså hon ligger still och passiv som du säger att många kvinnor du haft sex med legat. Då hade jag hellre frågat en gång för mycket än för lite, jag hade blivit ganska osäker om den jag var på väg att ha sex med låg stilla och passiv. Så jag hade frågat, alltså ställt en kanske fler verbala frågor med munnen för att försäkra mig om att den andre ville samma som jag eller om det jag ville göra var ok med den andre.
Som man har jag erfarit att det inte är konstigt eller ovanligt att tjejer är tämligen "passiva" i sexet. Speciellt i vissa situationer och ställningar. Vissa har jag pratat med det om och det har till och med varit så att de varit tvugna att vara passiva och koncentrera sig för att kunna njuta fullt ut.
Du som alla andra här inne vet att kvinnor generellt har svårare att nå klimax än män så för deras del behövde de detta för att kunna nå orgasm.
Vi är nog alla också överens om att kvinnor generellt har en längre "startsträcka" än vad män har innan de börjar känna av en stor "skönhetskänsla" eller vad man ska säga, t.ex. vid oralsex.
Därför är det inte alls konstigt om en kvinna/tjej ligger tämligen stilla och tyst på rygg en ganska så bra stund när killen ger henne oralsex. Det tar som sagt generellt ett tag innan stimuleringen börjar ge effekt så att säga.
Om du inte håller med om det så är du oärlig.
Sedan om man t.ex. har sex bakifrån. Hon står på alla fyra och han håller om hennes höfter och stöter och i samband med det blir det ofta en mer eller mindre automatisk rörelse att man för tjejens höft lite fram o tillbaka. Hur tänker du då att en tjej bör bete sig för att vara aktiv? Varför anser ni det vara passivitet om hon inte gör så mycket annat än stå där o svanka och ta emot? Måste hon säga något? Måste hon stöna eller tala sexigt eller tala om hur skönt det är för att det ska vara samtyckt?