2026-07-22, 20:53
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Ska jag tolka det som att du behöver en komplett guide?

Vilka andra lagar behöver en komplett lista med scenarion? Folkbokföringslagen? Inkomstskattelagen?

De lagarna kanske är tydligare.
Tydligt vore om det stod i lagen att inspelat detaljerat samtycke in i minsta detalj verifierat med BankID krävs och blir nog då det säkraste vi kan komma till tänker jag.
Men inte ens det skulle vara ett helt säkert system för att kunna avgöra om en våldtäkt har ägt rum.
För det skulle ovanstående + videoinspelning med ljud och ett VAR rum behövas. Då kanske vi börjar närma oss säkra domar.
Citera
2026-07-22, 20:57
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Om du pratar med kvinnan så får du reda på att hon är ambivalent. Och då ska du inte ha sex med henne.
Ja du det är ju bäst att gå igenom hela hennes CV innan man kör igång. Tänk om hon har varit med om något traumatiserande i ett tidigare förhållande och så ska det drabba mig på så sätt att hon kan hävda att hennes frysreaktion (som hon påstår hon hade) berodde på just detta trauma.

Jag hoppas att du förstår att bara för att en tjej/kvinna säger att hon fryst så behöver ju inte det betyda att hon ligger blick stilla som en död sill och helt apatiskt tittar upp i taket. Och om detta fenomen skulle inträffa när killen ligger och slickar henne är det ju faktiskt rent tekniskt ganska så svårt för killen att se och uppfatta detta.
Citera
2026-07-22, 21:03
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ännu ett exempel. Hur orkar du?

Så, om det är så oerhört lätt och bara ett påstående behövs, varför är det då så få domar?

Och varför går endast cirka 5% av anmälda våldtäkter till rättegång?

Svara på nedanstående scenario.
1.Hur ska killen kunna bevisa att han enligt er definition inte har våldtagit henne?
Det har inte förekommit våld, hot eller utsatt situation. (Om nu inte hennes förklaring till vad en utsatt situation godkänns av rätten)
2.Tycker du att en situation som nedan kan betecknas som utsatt för tjejen? Inget våldsamt eller hotfullt har förekommit dem emellan. Inte denna kvällen eller tidigare.

Citat:
Ponera att en kille och en tjej haft oskyddad sex. Det finns alltså DNA från killen i henne. Det har skett genom ömsesidig eskalering av den intima situationen. Tjejen påstår sen att hon blivit våldtagen då det ska ha skett mot hennes vilja. Hon beskriver hur hon känt sig utsatt då hon befann sig själv i hans hus och att hon inte vågade säga nej eller fysiskt göra motstånd eftersom han var mycket större än henne och hon ville inte att han skulle bli arg. Deras versioner om hur det gått till skiljer sig också åt då hon säger att hon inte varit aktiv utan att det är han som har tagit för sig. Hon berättar detta gråtandes för polisen och den läkare som undersöker henne.
På väg hem ringer hon även en kompis och berättar om vad som hänt. Kompisen uppger i förhör att tjejen verkade upprörd när hon ringde.

Tror du att detta skulle kunna leda till åtal och fällande dom för våldtäkt?
Citera
2026-07-22, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Om man som du förespråkar att man går på känslan man får av samvaron och gör sånt man tror den andre är med på gör man ju inte fel enligt dig eller mig. Man måste alltså inte fråga rakt ut. Och enligt den här studien jag länkade till så står det ju svart på vitt att många av kvinnorna i studien inte ens själva visste riktigt visste vad de ville eller hur de skull kommunicera i den sexuella situationen så då kan det ju inte vara lätt för männen att alltid tolka rätt.

Och om man då kommer till ett stadie där man inte längre vill förväntar sig nog de allra flesta att den andra parten säger till eller tydligt visar att den inte vill.
Men hahahahaha.

Tjej: ”Jag vet inte om jag vill ha sex med dig. ”

Guzman: ”Jag köööööör!”
Citera
2026-07-22, 21:08
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Att orka gå vidare efter ett svårt trauma är att vara en överlevare.

Ja visst. Jag gick vidare till kiosken idag efter gymmet.

#survivor
Citera
2026-07-22, 21:12
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Du skrev:
"Så om en kille har sex med en tjej som ej samtyckt men hon upplever inget speciellt utan klär på sig och går hem och allt är som vanligt så har ingen våldtäkt begåtts?"

Och då svarade du så här? Fastän jag klart och tydligt skrev att tjejen inte upplever något speciellt!

Citat:
Uppenbarligen har en tjej isf upplevt sig ha blivit våldtagen.

Men det klart, eftersom våldtäkt idag kan innebära att könsorganen vidrört varandra så behöver det ju egentligen inte vara något speciellt.

Jag ställer frågan igen eftersom jag inte fick något svar.

Om en kille har sex med en tjej som ej samtyckt men hon upplever inget speciellt utan klär på sig och går hem och allt är som vanligt så har ingen våldtäkt begåtts?
Citera
2026-07-22, 21:12
Medlem
Citat:
Att orka gå vidare efter ett svårt trauma är att vara en överlevare.

Dock förlorar ju begreppet en stor del av sitt värde när samtliga som utsattes för traumat ifråga överlevde.
Citera
2026-07-22, 21:15
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Men hahahahaha.

Tjej: ”Jag vet inte om jag vill ha sex med dig. ”

Guzman: ”Jag köööööör!”

Var har jag skrivit att tjejen sagt att jag vet inte om jag vill ha sex med dig?
Var i studien står det att kvinnorna har uttryckt sin ambivalens till männen?

Du är inte lite måttligt korkad. Jag tror jag ska be moderatorn att specialstudera dina svar för att se om du överhuvudtaget borde få ha ett konto på FB.
Du är helt otroligt dålig på att förstå det du läser. Inget illa menat med det men för din egen skull kanske du ska hålla dig borta från dina kommentarer.
Citera
2026-07-22, 21:19
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
[quote=Humbug69|95493653]
Ja, för alla normalt begåvade individer ja.
[/QU

Tycker du det borde varit ställt utom rimligt tvivel att de tagit rätt gärningsman då polisen kort efter dådet plockade in killen som stämde överens med signalementet som brottsoffret gett samt att den gripne hade brottsoffrets blod på sig samt en kniv med brottsoffrets blod på?
Citera
2026-07-22, 21:23
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Varför frågar du detta igen?

Upplevelsen av handlingen innefattar känslan.

Jag måste ju ställa frågan massor av gånger eftersom du/ni inte svarar på frågan.

En kvinna ställer som krav att kondom ska användas vid sexet. Killen använder ej kondom fast kvinnan upptäcker/känner aldrig det utan hon deltar gladeligen i sexet och tycker det är riktigt skönt att bli tagen bakifrån.
Har en våldtäkt ägt rum? Kvinnan vet alltså inte att kondomen aldrig var på. Killen har den in handen och säger att han tog av den när han drog ut snorren.
Citera
2026-07-22, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Var har jag skrivit att tjejen sagt att jag vet inte om jag vill ha sex med dig?
Var i studien står det att kvinnorna har uttryckt sin ambivalens till männen?

Du är inte lite måttligt korkad. Jag tror jag ska be moderatorn att specialstudera dina svar för att se om du överhuvudtaget borde få ha ett konto på FB.
Du är helt otroligt dålig på att förstå det du läser. Inget illa menat med det men för din egen skull kanske du ska hålla dig borta från dina kommentarer.
Det var ju för fan det du använde studien till att konstatera att om kvinnor inte själva visste om de ville eller inte då kan ju inte du veta heller. Och mitt ”om man inte vet så avstår man” ser du inte som relevant.
Citera
2026-07-22, 21:24
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Fast som du vet så är det inte konsensus kring den saken. Brott måste fortfarande bevisas bortom rimligt tvivel. Just därför går väldigt få anmälda brott till rättegång.

Att de 16 justitieråden i högsta domstolen klarlagt vilken bevisning som krävs spelar ingen roll?

Dock vet vi också att du gillar väldigt ensidig information. Att ta in saker som inte passar i din egen världsbild är hart när omöjligt.

Då ör vi ju två eftersom du vägrar ta in den information vi ger dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in