2026-07-22, 18:10
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Epsteinfallet är gigantiskt och långt ifrån alla dokumenten är släppta än. Det finns sammanlagt 6 miljoner dokument rörande Epsteinfallet. Men du syftar på de som blev groomade/sålda/utsatta för traffiking som barn, som nu är vuxna och kallar sig för "surviviors"?

Håller med dig om att det finns riktiga offer och människor som osunt så börjar identifiera sig som offer och inte förmår ta sig ur den identiteten/offerskapet för resten av livet. De har inte förmågan eller viljan att ta sig vidare och utveckla en mer självtständig identitet. Följden blir att de blir mer och mer passiva och ovilliga till att ta ansvar för att komma loss, de har funnit trygghet och värme i offerskapet. Jag ser det också överallt, allt från palestinierna till vuxna män och kvinnor här hemma.

Å ena sidan finns det tex ex-makar av båda könen som anklagar varandra/den andre för att vara "narcissist" väldigt lättvindigt ja.

Å andra sidan finns det verkliga offer för narcissister och våldtäkt. Och nej, inte pga att de var "svaga och korkade".....

Sista stycket håller jag inte med dig om. Jag ser tex inte konflikträdsla som en typisk kvinnlig egenskap. Gällande att ett stort antal kvinnor återfinns inom statsapparaten, offentlig sektor, skolor, universtitet och domstolar säger jag bara att kvinnor är exakt där de ska vara.

Jag förmodar att du syftar framförallt på kriminalvården, invandringen och det allmänna "daltandet". Tro mig, jag skulle gärna se att pedofiler, gängtoppar med flera arkebuserades på torgen runtom i landet. Men allmänt gällande skärpta straff och sätta barn i fängelse osv visar tyvärr mycket forskning runtom världen att det inte löser de grundläggande problemen. Bland annat en totalt misslyckad integration är grunden till mycket av den kriminalitet vi ser idag. Nedmonterad psykiatri, ålderdomlig drog/missbruks- politik, kraftiga nedskärningar inom vård och skola är andra delar som ligger i grunden. Men som sagt, ämnen för en helt annan tråd och forum.

Känner du ett stort behov av att simplifiera din omvärld och människorna i den? Genuin fråga.

Det mesta jag vet om Epsteinfallet kommer från en Netflixdokumentär och jag såg inga prepubertala barn där och ingen mördades, så jag stör mig på att han kallas för pedofil och att offren kallas för överlevare.

Ser du verkligen ingen könsskillnad i benägenheten att identifiera sig själv som offer?

Bryr du dig om jämställdhet (vilket jag inte gör) så är du nog tvungen att erkänna att vi har för mycket kvinnor inom offentlig sektor, i alla fall på myndigheter och departement. Se https://www.flashback.org/t3738722

Forskning är inte "facit", allt går inte att forska på. En inlåst person har uppenbarligen svårare att begå brott än om han är ute på byn. Titta på Bukele i El Salvador, säg till honom att forskning visar att det inte funkar. Med det sagt är jag emot dödsstraff, men jag är för förvaring, och fängelse för 7-åringar. Men daltandet är som värst i vardagen, på arbetsplatserna och i skolan.

Jag simplifierar varken min omvärld eller människorna i den. Staten däremot både simplifierar och reducerar oss.
Citera
2026-07-22, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Ett intressant fenomen man kan skåda här som möjligen kan förklara varför kvinnor inte tycks klara av att se problemet med samtyckeslagen.

Kvinnor behöver aldrig ta initiativ inom dejting och sex. De kan lugnt sitta på sin stol och vänta på att män kommer och visar att de vill ha sex med dem och sen välja ut den av alla intressenter som passar. Således behöver de aldrig välja mellan celibat/ensamhet och att riskera att dömas till fleråriga fängelsestraff och hundratusentals kronor i skadestånd.

För män funkar dock inte livet riktigt så. Den man som går runt och väntar på att kvinnor visar att de vill ha sex med honom kommer sannolikt dö oskuld.

Och som vi alla vet så kan inte kvinnor relatera till den manliga upplevelsen. De tror ju som bekant att alla män bara glider fram i livet och får allt serverat på silverfat. Så egentligen är det inte konstigt att kvinnor inte klarar av att se problemet utifrån deras perspektiv.

Poängen är att det är väldigt lätt att säkerställa samtycke när man är den passiva/mottagande/uppvaktade parten, dvs den roll kvinnor intar 99,999% av gångerna. Prova att vara den aktiva/uppvaktande parten, dvs den som män så gott som alltid tvingas inta. Inte riktigt lika lätt då. I den rollen ingår ett visst mått av risktagande.

Men det har kvinnor aldrig provat. Eftersom de inte behöver göra det.

Så, om män ska hålla käften när det gäller abort, så tycker jag nog att kvinnor kan hålla käften när det gäller samtyckeslagen

Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Vad har samtyckeslagen med vem som tar första initiativet till att börja prata/träffas osv att göra?

Jag undrar fortfarande
Citera
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Det är ingen dålig metafor. Är det handlingen eller känslan som utgör en våldtäkt?

Så du menar alltså att om kvinnan inte hade upptäckt att kondomen inte användes så hade det inte varit en våldtäkt?
Varför frågar du detta igen?

Upplevelsen av handlingen innefattar känslan.
Citera
Medlem
Citat:
Då har du alltså inte läst den. Det enda som behövs är att säga att en person haft sex med henne utan hennes samtycke.

Nu ska jag ta ett väldigt enkelt och påhittat exempel.

Ponera att en kille och en tjej haft oskyddad sex. Det finns alltså DNA från killen i henne. Det har skett genom ömsesidig eskalering av den intima situationen. Tjejen påstår sen att hon blivit våldtagen då det ska ha skett mot hennes vilja. Hon beskriver hur hon känt sig utsatt då hon befann sig själv i hans hus och att hon inte vågade säga nej eller fysiskt göra motstånd eftersom han var mycket större än henne och hon ville inte att han skulle bli arg. Deras versioner om hur det gått till skiljer sig också åt då hon säger att hon inte varit aktiv utan att det är han som har tagit för sig. Hon berättar detta gråtandes för polisen och den läkare som undersöker henne.
På väg hem ringer hon även en kompis och berättar om vad som hänt. Kompisen uppger i förhör att tjejen verkade upprörd när hon ringde.

Tror du att detta skulle kunna leda till åtal och fällande dom för våldtäkt?

Ännu ett exempel. Hur orkar du?

Så, om det är så oerhört lätt och bara ett påstående behövs, varför är det då så få domar?

Och varför går endast cirka 5% av anmälda våldtäkter till rättegång?
Citera
2026-07-22, 18:12
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Om du läste citatet så verkar ju kvinnorna själva inte riktigt veta vad de vill. Hur ska då jag eller någon annan man veta det?
Om du pratar med kvinnan så får du reda på att hon är ambivalent. Och då ska du inte ha sex med henne.
Citera
2026-07-22, 18:13
Medlem
Citat:
Du har alltså inte läst och du verkar inte ha befunnit dig i så många olika sexuella situationen med olika partners.

Jo jag har både läst och haft min beskärda del sexuellt umgänge. Vad det nu har med saken att göra?
Citera
2026-07-22, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Inget brot som en döms på muntlig bevisning och utan fysisk skada.

Nähä? Vad bygger du det på?
Citera
2026-07-22, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Du tycker alltså inte det är viktigt att kunna tolka lagen vid olika vanliga situationer som uppstår vid sex. Det är där vi tycker olika. Jag tycker inte en lag ska vara godtycklig eller svår att tolka.

Ska jag tolka det som att du behöver en komplett guide?

Vilka andra lagar behöver en komplett lista med scenarion? Folkbokföringslagen? Inkomstskattelagen?
Citera
2026-07-22, 18:19
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Ett intressant fenomen man kan skåda här som möjligen kan förklara varför kvinnor inte tycks klara av att se problemet med samtyckeslagen.

Kvinnor behöver aldrig ta initiativ inom dejting och sex. De kan lugnt sitta på sin stol och vänta på att män kommer och visar att de vill ha sex med dem och sen välja ut den av alla intressenter som passar. Således behöver de aldrig välja mellan celibat/ensamhet och att riskera att dömas till fleråriga fängelsestraff och hundratusentals kronor i skadestånd.

För män funkar dock inte livet riktigt så. Den man som går runt och väntar på att kvinnor visar att de vill ha sex med honom kommer sannolikt dö oskuld.

Och som vi alla vet så kan inte kvinnor relatera till den manliga upplevelsen. De tror ju som bekant att alla män bara glider fram i livet och får allt serverat på silverfat. Så egentligen är det inte konstigt att kvinnor inte klarar av att se problemet utifrån deras perspektiv.

Poängen är att det är väldigt lätt att säkerställa samtycke när man är den passiva/mottagande/uppvaktade parten, dvs den roll kvinnor intar 99,999% av gångerna. Prova att vara den aktiva/uppvaktande parten, dvs den som män så gott som alltid tvingas inta. Inte riktigt lika lätt då. I den rollen ingår ett visst mått av risktagande.

Men det har kvinnor aldrig provat. Eftersom de inte behöver göra det.

Så, om män ska hålla käften när det gäller abort, så tycker jag nog att kvinnor kan hålla käften när det gäller samtyckeslagen

Du måste ju bo på vischan.

Kvinnor nuförtiden tar initiativ till både sex och dejting.
Citera
2026-07-22, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Det mesta jag vet om Epsteinfallet kommer från en Netflixdokumentär och jag såg inga prepubertala barn där och ingen mördades, så jag stör mig på att han kallas för pedofil och att offren kallas för överlevare.

Ser du verkligen ingen könsskillnad i benägenheten att identifiera sig själv som offer?

Bryr du dig om jämställdhet (vilket jag inte gör) så är du nog tvungen att erkänna att vi har för mycket kvinnor inom offentlig sektor, i alla fall på myndigheter och departement. Se https://www.flashback.org/t3738722

Forskning är inte "facit", allt går inte att forska på. En inlåst person har uppenbarligen svårare att begå brott än om han är ute på byn. Titta på Bukele i El Salvador, säg till honom att forskning visar att det inte funkar. Med det sagt är jag emot dödsstraff, men jag är för förvaring, och fängelse för 7-åringar. Men daltandet är som värst i vardagen, på arbetsplatserna och i skolan.

Jag simplifierar varken min omvärld eller människorna i den. Staten däremot både simplifierar och reducerar oss.

Ja ok, då gjorde du ett förhastat uttalande med andra ord.

Varför tar du del av kvinnors berättelser om du bara stör dig på dem?

Visst är det bästa alltid mixade arbetsplatser men det blir svårt att kvotera in män i offentlig sektor om där inte är män med likvärdiga meriter.

Jag är också för förvaring och 100% emot dödsstraff. Jag är absolut inte för fängelse för 7-åringar.

Mmm ok.
Ja att staten är genomkorrumperad står nog klart för de flesta.
Citera
2026-07-22, 18:23
Medlem
Citat:
Mig veterligen är det olagligt att misshandla någon men inte olagligt att ge sexuella inviter.

Han frågade om hon ville följa med hem till honom. Om hon nu är så säker på att det var en sexuell invit varför är du då så tvärsäker på att hon inte uppfattat inviten till att gå till toaletten efter att de kyssts som en sexuell invit?

CBT är ju en sexuell preferens. Det var ju helt alturistiskt för att ge dig njutning. Goda intentioner. Enligt dig är det ju inte ett brott om GM har goda intentioner.

Du menar ju att du kan basera allt du gör på en AI drapa om passiva tjejer. Och om en tjej gillat det så måste exakt alla tjejer gilla det.
Citera
2026-07-22, 18:24
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH

Här på flashback är det männen som vinner första pris gällande offerkoftan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in