2026-07-22, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Min motfråga är svaret på din fråga.

Du kan/törs inte svara helt enkelt.
Citera
2026-07-22, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Är det ställt utom rimligt tvivel att det faktum att hon sagt att hon inte vill följa med hem till honom på grund av att hon inte skulle hinna upp tidigt dagen efter måste betyda att hon inte kan tänka sig ha sex med honom här och nu?

Ja, för alla normalt begåvade individer ja.
Citera
2026-07-22, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Här på flashback är det männen som vinner första pris gällande offerkoftan.

Sant, du har så rätt så
Citera
2026-07-22, 18:40
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Ja ok, då gjorde du ett förhastat uttalande med andra ord.

Varför tar du del av kvinnors berättelser om du bara stör dig på dem?

Jag förstår jag inte vad du syftar på här. Och nu är vi ganska långt ifrån samtyckeslagen.
Citera
2026-07-22, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Jag förstår jag inte vad du syftar på här. Och nu är vi ganska långt ifrån samtyckeslagen.

Min fråga gällde vad du skrev till mig angående vem som har lättast att identifiera sig som offer och varför jag inte tycker det är könsbundet. Nåt sånt. Men vi släpper det, det har inget med samtyckeslagen att göra.
Citera
2026-07-22, 19:08
Medlem
Citat:
Det mesta jag vet om Epsteinfallet kommer från en Netflixdokumentär och jag såg inga prepubertala barn där och ingen mördades, så jag stör mig på att han kallas för pedofil och att offren kallas för överlevare.

Du vill att han kallas hebefil istället?

Varför stör du dig på att offren kallar sig för "survivors"? Det är rätt vanligt i USA att kalla sig "survivor" när man gått igenom nåt trauma, missbruk eller naturkatastrof eller vad som.
Senast redigerad av gum69mo 2026-07-22 kl. 19:11.
Citera
2026-07-22, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Fast om man nu är så fruktansvärt patetisk att man som vuxen människa inte ens vågar säga ifrån, tycker du inte då att man får ta och skylla sig själv lite grann?

Alltså, någonstans utgår väl folk ändå från att en VUXEN människa klarar av att säga ifrån ifall han/hon inte vill?

Det är ju rätt sjukt att man kan hamna i fängelse i flera år och tvingas betala hundratusentals kronor i skadestånd bara för att man utgick från att vuxna människor var vuxna människor. Själv tycker jag det är en ganska sund utgångspunkt att ha. Men ni förespråkare av samtyckeslagen tycker alltså att vi alla ska utgå från att andra vuxna människor är patetiska våp/barn.

Fin människosyn hörrudu.

Är det inte ganska patetiskt att inte ta reda på om den andre vill ha sex med dig?
Citera
2026-07-22, 20:03
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Du vill att han kallas hebefil istället?

Varför stör du dig på att offren kallar sig för "survivors"? Det är rätt vanligt i USA att kalla sig "survivor" när man gått igenom nåt trauma, missbruk eller naturkatastrof eller vad som.

Nej, hebefilli är inte ett vetenskapligt begrepp. Det är på sin höjd en kink. Sexuellt friska heterosexuella män attraheras av personer av kvinnligt kön som har genomgått puberteten. Jag tror åldern på tjejerna i det här fallet var 14-17, så med stor sannolikhet var de könsmogna.

Jag tycker det är rimligt att kalla sig survivor om man genomgått något där man rimligtvis hade kunnat dö. Cancer eller en flygkrasch till exempel. Jeffrey dödade aldrig någon, så vad exakt är det tjejerna har överlevt?
Citera
2026-07-22, 20:23
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Nej, hebefilli är inte ett vetenskapligt begrepp. Det är på sin höjd en kink. Sexuellt friska heterosexuella män attraheras av personer av kvinnligt kön som har genomgått puberteten. Jag tror åldern på tjejerna i det här fallet var 14-17, så med stor sannolikhet var de könsmogna.

Jag tycker det är rimligt att kalla sig survivor om man genomgått något där man rimligtvis hade kunnat dö. Cancer eller en flygkrasch till exempel. Jeffrey dödade aldrig någon, så vad exakt är det tjejerna har överlevt?
Att orka gå vidare efter ett svårt trauma är att vara en överlevare.
Citera
2026-07-22, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Kära du. Ett av hans offer tog livet av sig, till följd av vad han utsatte henne för när hon var ett minderårig barn.

Så nog har hans handlande lett till dödsfall. Och möjligt att fler av hans offer gått i tankar på att avsluta sina liv, det ver vi ju inte. Logiskt hur som helst att de kallar sig överlevare.

Du ska vara väldigt försiktig med att skuldbelägga folk för andra människors självmord. För det första vet du inte vad som gör att en människa väljer att ta sitt liv, och för det andra så är det ALLTID ens eget val att göra det, och ingen annans.

Nej, det är inte logiskt att de kallar sig överlevare. Bokstavligt talat varenda en av dem överlevde det han utsatte dem för.
Citera
2026-07-22, 20:43
Medlem
Citat:

Ganska ofta förstår jag mig inte på dig om jag ska vara ärlig.

Först drar du upp Epstein, en man som drev ett av världens största trafficking - och pedofilnätverk tillsammans med sin flickvän och andra medhjälpare. De yngsta flickorna var 11-12 år gamla. Otaliga minderåriga flickor från hela världen blev groomade, sålda, våldtagna, utsatta för sexuella övergrepp, tvingade att gå igenom aborter/framkallade missfall, vissa har tvingats föda, de hölls instängda + massa annat. De som kommit fram och anmält har vittnat om att de blivit hotade och förföljda, de blev också uthängda med bild och adress av aset Pamela Bondi.

Sen börjar du prata om när flickor blir könsmogna och det naturliga i att vuxna män attraheras av könsmogna flickor.......

De har all jävla rätt att kalla sig för överlevare efter helvetet många av dem gick igenom. Och hur vet du att ingen mördades? Du har sett en sketen Netflixdokumentär. De 3 miljonerna dokument som Trump administrationen har släppt är kraftigt censuerade. FBI och justitiedepartementet som styrs av Trump med järnhand vägrar utreda något som helst som rör Epsteinfallet. De mörkar och förhalar osv och vägrar ge ut de resterande 3 miljonerna dokumenten och filmerna.

Det handlar alltså om tusentals offer och som sagt inte ens hälften har kommit fram ännu.
Senast redigerad av gum69mo 2026-07-22 kl. 21:29.
Citera
2026-07-22, 20:48
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Goda intentioner. Enligt dig är det ju inte ett brott om GM har goda intentioner.

Så du menar på allvar att om en kille verkligen har uppfattat det som att tjejen är med på den nya sexuella handlingen på grund av att de redan är uppe i en sexuell akt och hon inte säger nej och inte fysiskt avvisar honom så är han en grov brottsling, en hänsynslös våldtäktsman som förtjänar 3 år i fängelse och högt skadestånd samt kanske livslångt socialt stigma för att hon efter sexet anmäler och säger att hon inte deltagit frivilligt och anledningen till att hon inte sade ifrån eller gjorde fysiskt motstånd är att hon frös till?

Är du allvarlig i att du tycker det är helt i sin ordning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in