2026-07-22, 17:16
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Så kvinnorna uttryckte inte samtycke varken verbalt eller visade med kroppen att de ville? De var inte aktiva eller tog initiativ?

Kvinnorna i studien? Läs själv.
Citera
2026-07-22, 17:17
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Hur många sidor är den på?

Jag kommer inte åt den just nu

Sammanlagt 46 sidor har jag för mig med allt lullull som hör en uppsats till.
Citera
2026-07-22, 17:20
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Det är ingen dålig metafor. Är det handlingen eller känslan som utgör en våldtäkt?

Så du menar alltså att om kvinnan inte hade upptäckt att kondomen inte användes så hade det inte varit en våldtäkt?

Det är ingen dålig metafor. Är det handlingen eller känslan som utgör en våldtäkt?

Så du menar alltså att om kvinnan inte hade upptäckt att kondomen inte användes så hade det inte varit en våldtäkt?
Citera
2026-07-22, 17:20
Medlem
Citat:
Håller du med mig om att Pipsi aldrig kan vara helt säker på att hennes sexuella initiativ hon tar utan att ha frågat först är samtyckt? Hon kan känna sig säker men inte veta om hon hade rätt i stunden.

Så kvinnorna uttryckte inte samtycke varken verbalt eller visade med kroppen att de ville? De var inte aktiva eller tog initiativ?

Vi andra förstår samtycke. Det är du som kämpar som fan med att förstå samtycke. Vi andra har försökt förklara för dig och svara på alla dina om-scenarion men du fattar fortfarande inte. Jag börjar misstänka att du antingen trollar eller är invalid i hjärnan. Jag hoppas nästan att du trollar och inte är invalid i hjärnan och verkligen inte förstår samtycke. Jag tänker då främst på dina fem barn och vad du har lärt dem kring samtycke. Rätt skrämmande tanke att en 5-barns pappa inte ser några fel med att lura in en 17 årig tjej på en krogtoa och trycka in sin penis i henne, sen när inte det går riktigt trycka in sin penis i munnen på henne och därefter komma i ansiktet på henne.
Citera
2026-07-22, 17:21
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Extremt dålig metafor.

En våldtäkt är en våldtäkt när någon blir våldtagen. Dvs. Inte deltar frivilligt I sexet.

Ett frivilligt samlag (som är frivilligt pga. Lögner) kan aldrig vara en våldtäkt. Utan möjligtvis bedrägeri eller psykiskt våld.

Citera
2026-07-22, 17:22
Medlem
Citat:
Kvinnorna i studien? Läs själv.

Citat:
Sammanlagt 46 sidor har jag för mig med allt lullull som hör en uppsats till.

Jag tänker inte läsa 46 sidor som ska bevisa din trögfattade och påhittade poäng.

Citera
2026-07-22, 17:25
Medlem
Citat:

För privatpersonen är det både ock. Rättsväsendet bedömer bara handlingen och om bevisen håller.

Hade hon upptäckt det i efterhand pga att hon blev gravid eller drabbades av könssjukdom så hade det varit väldigt svårt att bevisa. Troligen hade utredningen lagts ner tämligen omgående.

Enda konsekvensen för killen då hade blivit om hon behöll barnet och han då är skyldig att betala underhåll i 18 år framöver. Men det var troligen det han ville med tanke på att han tog av kondomen under samlaget.
Citera
2026-07-22, 17:26
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Vi andra förstår samtycke. Det är du som kämpar som fan med att förstå samtycke. Vi andra har försökt förklara för dig och svara på alla dina om-scenarion men du fattar fortfarande inte. Jag börjar misstänka att du antingen trollar eller är invalid i hjärnan. Jag hoppas nästan att du trollar och inte är invalid i hjärnan och verkligen inte förstår samtycke. Jag tänker då främst på dina fem barn och vad du har lärt dem kring samtycke. Rätt skrämmande tanke att en 5-barns pappa inte ser några fel med att lura in en 17 årig tjej på en krogtoa och trycka in sin penis i henne, sen när inte det går riktigt trycka in sin penis i munnen på henne och därefter komma i ansiktet på henne.

Jag har inte 5 barn. Vilka kvinnor dillar du om nu? Vad frågar du om? Helt oförstående kring vad du frågar.
För att lugna dig så kan jag försäkra dig om att jag inte är "invalid i hjärnan". Har klarat av studier på hög nivå och aldrig upplevt eller hört om några problem kring mig från personer som känner mig eller på annat sätt interagerar med mig.

Jag hoppas att du förstår att jag faktiskt skulle kunna vara en person som du känner och som du tycker är en trevlig sympatisk omtänksam person.
Citera
2026-07-22, 17:28
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Jag tänker inte läsa 46 sidor som ska bevisa din trögfattade och påhittade poäng.

Vad fan menar du? Studien/studierna är inte gjord/gjorda på våldtäktsoffer om du nu tror det. Du har alltså inte läst ett enda ord av uppsatsen.

Du är otroligt irriterande och svag i ditt tänkande.
Citera
2026-07-22, 17:28
Medlem
Ett intressant fenomen man kan skåda här som möjligen kan förklara varför kvinnor inte tycks klara av att se problemet med samtyckeslagen.

Kvinnor behöver aldrig ta initiativ inom dejting och sex. De kan lugnt sitta på sin stol och vänta på att män kommer och visar att de vill ha sex med dem och sen välja ut den av alla intressenter som passar. Således behöver de aldrig välja mellan celibat/ensamhet och att riskera att dömas till fleråriga fängelsestraff och hundratusentals kronor i skadestånd.

För män funkar dock inte livet riktigt så. Den man som går runt och väntar på att kvinnor visar att de vill ha sex med honom kommer sannolikt dö oskuld.

Och som vi alla vet så kan inte kvinnor relatera till den manliga upplevelsen. De tror ju som bekant att alla män bara glider fram i livet och får allt serverat på silverfat. Så egentligen är det inte konstigt att kvinnor inte klarar av att se problemet utifrån deras perspektiv.

Poängen är att det är väldigt lätt att säkerställa samtycke när man är den passiva/mottagande/uppvaktade parten, dvs den roll kvinnor intar 99,999% av gångerna. Prova att vara den aktiva/uppvaktande parten, dvs den som män så gott som alltid tvingas inta. Inte riktigt lika lätt då. I den rollen ingår ett visst mått av risktagande.

Men det har kvinnor aldrig provat. Eftersom de inte behöver göra det.

Så, om män ska hålla käften när det gäller abort, så tycker jag nog att kvinnor kan hålla käften när det gäller samtyckeslagen
Citera
2026-07-22, 17:30
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
För privatpersonen är det både ock. Rättsväsendet bedömer bara handlingen och om bevisen håller.

Hade hon upptäckt det i efterhand pga att hon blev gravid eller drabbades av könssjukdom så hade det varit väldigt svårt att bevisa. Troligen hade utredningen lagts ner tämligen omgående.

Enda konsekvensen för killen då hade blivit om hon behöll barnet och han då är skyldig att betala underhåll i 18 år framöver. Men det var troligen det han ville med tanke på att han tog av kondomen under samlaget.

Du behöver inte upplysa mig om vad konsekvenserna av oskyddat sex kan bli. Anser du att det skulle vara en tung konsekvens att bära under en lång tid om han inte hade velat bli pappa?
Det kan bli fler konsekvenser än så för killen om han blivit pappa mot sin vilja.
Citera
2026-07-22, 17:36
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Ett intressant fenomen man kan skåda här som möjligen kan förklara varför kvinnor inte tycks klara av att se problemet med samtyckeslagen.

Kvinnor behöver aldrig ta initiativ inom dejting och sex. De kan lugnt sitta på sin stol och vänta på att män kommer och visar att de vill ha sex med dem och sen välja ut den av alla intressenter som passar. Således behöver de aldrig välja mellan celibat/ensamhet och att riskera att dömas till fleråriga fängelsestraff och hundratusentals kronor i skadestånd.

För män funkar dock inte livet riktigt så. Den man som går runt och väntar på att kvinnor visar att de vill ha sex med honom kommer sannolikt dö oskuld.

Och som vi alla vet så kan inte kvinnor relatera till den manliga upplevelsen. De tror ju som bekant att alla män bara glider fram i livet och får allt serverat på silverfat. Så egentligen är det inte konstigt att kvinnor inte klarar av att se problemet utifrån deras perspektiv.

Poängen är att det är väldigt lätt att säkerställa samtycke när man är den passiva/mottagande/uppvaktade parten, dvs den roll kvinnor intar 99,999% av gångerna. Prova att vara den aktiva/uppvaktande parten, dvs den som män så gott som alltid tvingas inta. Inte riktigt lika lätt då. I den rollen ingår ett visst mått av risktagande.

Men det har kvinnor aldrig provat. Eftersom de inte behöver göra det.

Så, om män ska hålla käften när det gäller abort, så tycker jag nog att kvinnor kan hålla käften när det gäller samtyckeslagen

Helt korrekt. Det är ju precis så hör det är att vara man.

Ögna igenom den här uppsatsen så ska du se att skribenten och andra forskare kommer fram till samma slutsats som du. De kallar det att kvinnor och män har olika sexuella manus och att detta beror på olika saker. Bland annat förväntningar på hur man som man och kvinna ska vara i sexuella situationer och följer man då som man och kvinna dessa sexuella manus så ligger mannen per automatik väldigt dåligt till i och med hur samtyckeslagstiftningen ser ut och tolkas.

https://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:1769719/FULLTEXT01.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in