Citat:
Du tycker inte att det räcker med att de flesta faktiskt har barn? Måste alla verkligen ha samma liv? Isåfall varför?
Att livet är komplicerat är absolut skäl nog, det kallas självinsikt. Om det inte finns plats för ett barn och man skaffar barn ändå, så kommer barnet att få lida.
Jag ser så himla mycket sådant runt mig. Föräldrar som inte ens ger barnen mat på helgerna. Där man inte ser barnet som en individ. Jag tycker varje barn förtjänar uppmärksamhet och tid.
Ser inte att människan håller på att dö ut. Finns ju massor.
Olämpliga föräldrar ska inte ha barn.
Att livet är komplicerat är absolut skäl nog, det kallas självinsikt. Om det inte finns plats för ett barn och man skaffar barn ändå, så kommer barnet att få lida.
Jag ser så himla mycket sådant runt mig. Föräldrar som inte ens ger barnen mat på helgerna. Där man inte ser barnet som en individ. Jag tycker varje barn förtjänar uppmärksamhet och tid.
Ser inte att människan håller på att dö ut. Finns ju massor.
Olämpliga föräldrar ska inte ha barn.
Håller helt med. Jag ör i backspegeln glad över att jag inte skaffade barn. Och speciellt inte då jag var ung och ompgen. Jag tror inte att jag är en särdeles usel människa, men hade nog inte orkat vara en bra förälder till ett litet behövande barn.
Det är inte roligt, skönt och inget att vara stolt över. Det är sorgligt och kommer sig av att man inte haft någon trygghet i sin uppväxt alls. Man har aldrig varit älskad och haft någon som barn.
Jag hävdar att har man helt saknat det, som barn, så kan man inte själv skapa den erfarenheten..Man kan inte skapa något ur ingenting. Sen säger folk att det finns många som haft det för jäkligt och ÄNDÅ växer upp och blur fantastiska föräldrar,bla bla. Men då tror jag de haft någon där som sett dem och gett dem en känsla av värde. Samt också sen kanske träffat en kärlek som gett dem trygghet och till viss del kunnat kompensera för bortfallet i barndomen.
Jag hade visserligen periodvis trygghet i en förälder, men det var högst villkorat..
Sen har jag inte träffat någon kärleksrelation som kunnat kompensera för det, utan bara människor som.är likadana som mina föräldrar.
Då finns inga resurser för att ta hand om.ett barn.
Folk får hata på oss hur mycket de vill, det är inte så att vi älskar oss själva eller så pga barnlöshet..Det är bara att slå in öppna dörrar..
Kan man inte låta människor vara i fred med sina val?
Jag stör ingen människa för att jag inte skaffade barn..
Det är resultatet av en olycklig uppväxt..