Citat:
Ursprungligen postat av
avulsion
Själva poängen med allt liv, även det mänskliga, är att föröka sig så att arten fortlever. I detta ligger även att föräldrarna ska se till att avkomman får en bra start på livet så att även de kan leva tills de hunnit skaffa och uppfostra egna barn.
Att inte skaffa barn är en styggelse; de som väljer att förbli barnlösa har missförstått vad livet går ut på och arbetar mot naturen.
Barn hjälper sina föräldrar när dessa blir gamla och skröpliga - medan samhällets mest onyttiga individer (de barnlösa) bara ligger det allmänna till last på ålderns höst. Och där kan de sitta ensamma: Som man bäddar for man ligga!
Känns väldigt dumt att föröka sig ohämmat, men gäller din logik så är det ju fler barn desto bättre. Som somaliska mammor som går med en barnvagn och sedan en hel rad med barn efter sig i en svans.
Det bor människor på alla kontinenter, räcker inte det? Måste verkligen populationen öka för varje år?
Gamla vars barn skiter i dem ligger ju också samhället till last.
Världen går ju inte under för att några är barnlösa. Det är inte svartvitt.
Även om det nu skulle gå mot naturen enligt dig (hoppas du inte åker bil, det är inte naturligt), så förtjänar barn en bra uppväxt. Inte urvattnad för att ungen är en av 10. Eller för att det föds av föräldrar som inte är lämpliga.
I början av neolitikum tror man att 9 av 10 män var barnlösa. Men vi dog inte ut för det. Men nu säger du väl att vara barnlös som man är OK men inte som kvinna. Gissar bara lite här.
Jag har varit i en verksamhet och passat horder av småskitar, helt utan betalning. Jag tycker att jag faktiskt ställt upp för ungarna. Utan att behöva ha en unge själv.
Sedan om man bara har en unge och är mot barnlöshet så gör man ju fel. Man måste ha minst två. Sedan ska de vara på dagis hela sin barndom 12 timmar om dagen för så gör man tydligen med barn.