Citat:
Ursprungligen postat av
Russinsmurfen
Har haft med några barnlösa vuxna människor att gjort på sistone.
Jag tycker du kammar alla över ett hår här. Eller skuldbeläggger de som inte skaffat barn. Det är tokfel.
Jag har inga barn, men jag kan lite känna att jag har fått lida för de som HAR skaffat barn. Man förväntas jobba det där kvällspasset eller nyårspasset och så vidare och få alla sina helger förstörda för att dessa självgod och lyckliga människor som redan HAR barn ska kunna gulla med sina telningar, det är lite som om de tycker att man är inte nått värd om man inte har barn.
Omvänt tycker jag att de med barn borde ta de där passen, de är ju redan lyckliga och har barn, vi som inte har det borde få all tid framför allt på helger, för att kanske träffa någon och få barn. Folk med barn är i allmänhet OTROLIGT själviska, de tänker inte på kollegor eller andra alls allt handlar om just dom själva.
Backar jag lite i tiden och tänker efter så har JAG personligen ställt upp för närapå ingenting, för de där med barn, såhär i efterhand känns det fel. De som skaffar barn borde få ta sitt ansvar.