Citat:
Ursprungligen postat av
Redivivus
Delar samma erfarenhet. Barnlösa växer aldrig riktigt upp. De förblir i ungdomsstadiet livet ut. En del av dem har också svårt med var de har sina yttersta lojaliteter bland vänner. De är sällan drivande eller framstående i något i arbetslivet. Undantagen är sådana som är "gifta med sitt arbete" och har ett dåligt socialt liv på fritiden.
Kan bara svara för mig själv. Jag har vänner jag är extremt lojal med. För mig är vänskap blodigt allvar och inget man tar lätt på eller förstör. Låter som jag är en allvarlig människa i själva vänskapen, men nej, vi har väldigt mycket roligt ihop, mycket tokerier.
När jag arbetade var jag tyvärr alldeles för ansvarsfull, tar alltid arbete på allvar. Skulle inte slarva med någon typ av arbete. Att organisera arbetet tycker jag om, men att driva det, helst inte. Och tar helst beslut i grupp.
Skulle kunna ha ett väldigt socialt liv, jag är egentligen rätt social. Men samtidigt vill jag inte bara slösa social energi på vem som helst. Har fler vänner än bekanta.
Jag är inte förvuxen ungdom för att jag inte skaffat barn, jag skaffade inte barn för att jag är en förvuxen ungdom. Livet är komplicerat nog som det är att vara själv. Blanda då in en massa annat folk, blir en jävla soppa.