2026-07-22, 00:12
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Har Guné gått ut med något signalement? Då bör du tro på det isåfall.
Jag vill bara få ett svar på hur efterspelsvittnet SE kunde bli misstänkt för mordet.

SEs signalement liknar inte det signalement som gick ut från polisen till bussar och taxi under mordnatten och det i sin tur överensstämmer inte alls med det TV gick ut med dagen efter mordet. TVs signalement passar som redan sagt inte heller med SEs signalement.

Kanske Guné har lagt viss vikt vid detta faktum?

Ibland är pappslöjd riktigt givande faktiskt.
Senast redigerad av ursprungligen 2026-07-22 kl. 00:43.
Citera
2026-07-22, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag vill bara få ett svar på hur efterspelsvittnet SE kunde bli misstänkt för mordet.

SEs signalement liknar inte det signalement som gick ut under mordnatten och det i sin tur överensstämmer inte alls med det TV gick ut med dagen efter mordet. TVs signalement passar som redan sagt inte heller med SEs signalement.

Kanske Guné har lagt viss vikt vid detta faktum?

Ibland är pappslöjd riktigt givande faktiskt.

Det var Ålandsmaggan som broke the case. På den vägen är det.
Citera
2026-07-22, 00:19
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Det var Ålandsmaggan som broke the case. På den vägen är det.
Du märker inte att Maggan måste påpeka i förhöret att hennes man minsann håller med henne?
Maggan är en habituell mytoman. Den saken är klar.

Menar du att SE verkligen var på Åland?

Är det trångt där uppe på läktaren?
Citera
2026-07-22, 00:24
Medlem
Citat:
Du märker inte att Maggan måste påpeka i förhöret att hennes man minsann håller med henne?
Maggan är en habituell mytoman. Den saken är klar.

Menar du att SE verkligen var på Åland?

Är det trångt där uppe på läktaren?

Ja nu var det altså Maggan som såg honom där, inte jag.
Citera
2026-07-22, 00:31
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ja nu var det altså Maggan som såg honom där, inte jag.
Äntligen ett trovärdigt vittne som kunde peka ut SE från en bild i Expressen! Jag tror till och med att Ålandsmaggan kunde läsa SEs namn i samma tidning.

Låg Ålandsmaggans affär längs med mördarens flyktväg, eller hur kopplar du besöket i affären Happy Days i Mariehamn till SEs skuld i mordet?

Bevisar det verkligen att SE var mördaren genom det inbillade besöket i affären två veckor efter mordet?

Hur hänger detta ihop i GM-SE-Lalaland?
Senast redigerad av ursprungligen 2026-07-22 kl. 00:34.
Citera
2026-07-22, 00:36
Medlem
Citat:
Äntligen ett trovärdigt vittne som kunde peka ut SE från en bild i Expressen! Jag tror till och med att Ålandsmaggan kunde läsa SEs namn i samma tidning.

Låg Ålandsmaggans affär längs med mördarens flyktväg, eller hur kopplar du besöket i affären Happy Days i Mariehamn till SEs skuld i mordet?

Bevisar det verkligen att SE var mördaren genom det inbillade besöket i affären två veckor efter mordet?

Hur hänger detta ihop i GM-SE-Lalaland?

Du frågade om hur Engström kunde bli misstänkt för mordet. Och det var altså Maggan som kontaktade polisen.
Citera
2026-07-22, 00:41
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Du frågade om hur Engström kunde bli misstänkt för mordet. Och det var altså Maggan som kontaktade polisen.
Ett toktips således.

Åter till frågan om signalementet:
SEs signalement liknar inte det signalement som gick ut från polisen till bussar och taxi under mordnatten och det i sin tur överensstämmer inte alls med det TV gick ut med dagen efter mordet. TVs signalement passar som redan sagt inte heller med SEs signalement.
Varför liknar de två första signalementen som går ut inte varandra och inte heller SE om han är mördaren?

Hur tänker man här om man bara kan se efterspelsvittnet SE som mördaren?
Citera
2026-07-22, 00:55
Medlem
Citat:
Ett toktips således.

Åter till frågan om signalementet:
Varför liknar de två första signalementen som går ut inte varandra och inte heller SE om han är mördaren?

Hur tänker man här om man bara kan se efterspelsvittnet SE som mördaren?

Kan det ha varit toktips?
Citera
2026-07-22, 00:58
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Kan det ha varit toktips?
Det borde vara en enkel fråga att besvara om det bara kan vara den påhittade GM-SE som är mördaren.

Varför beskriver de två första signalementen som går ut inte en GM som liknar GM-SE?
Citera
2026-07-22, 01:13
Medlem
Citat:
Det borde vara en enkel fråga att besvara om det bara kan vara den påhittade GM-SE som är mördaren.

Varför beskriver de två första signalementen som går ut inte en GM som liknar GM-SE?

Kanske Lisbeth «en kolsvart ljus blick» Palme ombestämde sig? Nej inte vet jag.
Citera
2026-07-22, 01:21
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Kanske Lisbeth «en kolsvart ljus blick» Palme ombestämde sig? Nej inte vet jag.
Jag kan tycka att det borde vara rimligt att de som pekar ut efterspelsvittnet SE som mördaren också skulle kunna förklara varför de två första signalementen som går ut inte beskriver SE.

Om jag har förstått rätt bygger väl mycket av hypotesen att SE är en osannolik mördare just på att GMs signalement är så unikt och bara kan passa in på just SE?

Nu är väl SEs signalement i verkligheten ganska generiskt, men vad beror det på att han inte liknar de två första signalement som går ut på GM om man menar att SE är mördaren?
Senast redigerad av ursprungligen 2026-07-22 kl. 01:27.
Citera
2026-07-22, 09:49
Medlem
Kjamfossftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crerand
Om nu Engström är skyldig, hur gick det till?

Han kommer ut från Skandia. Ser Palme. Skjuter. Springer sen in på Skandia och därefter åter ut och dyker upp på brottsplatsen. Känns väldigt långsökt.

Han ser Palme på Grand, återvänder till kontoret, bestämmer sig för skjuta Palme, går ut beväpnad när filmen tar slut, klarar inte av att skjuta vid Grand, återvänder till Skandia, går ut, försöker se var paret Palme befinner sig, ser dem, låter dem passera, går upp bakom, skjuter, flyr, återvänder till kontoret, åker hem.

Går upp på morgonen, ringer Svd och Skandia för kontroll av utpasseringstiden, börjar ljuga och iscensätter senare en solorekonstruktion där han speglar mördaren inklusive den höjda armen som pekar fast utan vapen då. Etc etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in