2026-07-21, 21:17
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Vi skrev mycket mer än så till dig. Du har bara plockat ut en liiiten liiiten del för att det passar ditt narrativ. Du är en väldigt oärlig debattör.

Du fortsätter att undvika mina frågor ser jag.

Antagligen för att han ville ha så få vittnen som möjligt till det han ville göra och gjorde mot henne.

Gällande våldtäkten på 17 åringen tex. Hur visste 30 åringen att hon ville? Han frågade om hon ville följa med in på toaletten för att de skulle kunna prata mer ostört. Hur visste han därefter att hon inte bara ville prata och inte få hans penis intryckt i munnen?

Jag har svarat väldigt många gånger varför det inte är helt orimligt att han har uppfattat det som att hon är med på det som skedde. Många gånger.

Det är du som är oärlig för i sak är brutet samtycke gällande icke använd kondom exakt samma sak som brutet samtycke gällande icke intagna p-piller.
Det ni hävdar är att det skapar ångest i ena fallet och inte i det andra och att det då måste vara på grund av ångesten det är en våldtäkt. Att en persons känslor ska vara grund för om det är våldtäkt eller inte är inget jag tror vi ska ha i svenskt rättsväsende.
Citera
2026-07-21, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Uppenbar risk att man däckar av alkoholförtäringen relativt tidigt under kvällen.

Även om jag är en man så är det nog säkrast att även jag under inga omständigheter är sexuellt intresserad av den gode Jocke över huvud taget. Och får hoppas att det är tydligt nog.

Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Men OM vi tre hade druckit oss redlöst fulla tidigt under kvällen för att överhuvudtaget stå ut och J därefter lett ut oss till sin van och vi därefter hittats styckmördare lite varstans i stadens omgivningar. Hur skulle då J vetat att vi inte ville bli styckmördade om vi "lät det ske" och dessutom, trots alkoholångorna, tänkte samtidigt som vi blev iväg-ledda att "nu jävlar blir vi säkert styckmördade"?

Hur skulle J vetat? Ligger det inte lite ansvar på offren, oss i detta fallet? Vi gick ju trots allt med på att träffa J och gick med på att prata med honom. Hur skulle han veta att vi inte ville bli styckmördade?

Ett helt hypotetiskt scenario alltså, ni behöver inte svara, men sug lite på denna karamellen är ni snälla så att även ni kan ta in förövarens synvinkel lite mer i framtiden
Ja men det gäller ju alla som umgås med Guzman att om de inte uttryckligen sagt att de inte vill bli påsatta av honom så tror han det är ok att sätta på dem.

Han borde ha en varningsflagga på sig jämt.
Citera
2026-07-21, 21:20
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Nej varför i helvete skulle jag ta en sån risk.
Visar han inte att han vill ha sex blir det inget.

Så jävla pinsamt att fråga och få nej.

Alltså du måste vara den mest trögförstående person jag någonsin "träffat på". Vi får helt enkelt bjuda in en förskolepedagog eller något för att försöka få dig att förstå.

Det fetade du skriver är ju väldigt intressant. Här talar du ju om otroligt tydligt att du tycker det är pinsamt att fråga men killar ska behöva fråga om precis allting. Du är helt jävla otrolig.
Citera
2026-07-21, 21:22
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Om du lämnar in bilen på service, är det ditt ansvar att kolla att alla punkter på serviceprotokollet är åtgärdat?

Om en man vet att villkoret för sex är kondom, ljuger och säger att kondomen är på fast den inte är det. Då har han medvetet och uppsåtligen brutit mot ett uttryckligt krav. Så ja ansvaret ligger på personen med uppsåt.

Så här skriver Pipsi.

Hon skulle aldrig få för sig att fråga om samtycke. Vad anser du om det? Kanske bättre att sätta en varningsflagga på henne.

Citat:
Nej varför i helvete skulle jag ta en sån risk.
Visar han inte att han vill ha sex blir det inget.

Så jävla pinsamt att fråga och få nej.
Citera
2026-07-21, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Om hon hade varit helt ointresserad av honom borde hon inte ha lämnat redan då de kyssts? Vad ger det för signaler att hon stannar kvar? Finns inga vittnesuppgifter som säger att han har "föst" henne mot toaletten. Har han hållit i henne så hårt så att hon inte kunnat gå därifrån? Det fanns folk precis bakom dem i kön. Varför är det skrämmande och hotfullt om de bara ska prata?
Visa var i FUP det står att hon konstant har avvisat att hon är OK med att ha sex med honom?

Visa vart i FUP det står att hon på något sätt visat ett sexuellt intresse för honom?

Varför är det helt otänkbart för dig att det kan ha upplevts hotfullt?

Måste exakt allt vara ordagrant? Om någon konstant avböjer sexuella inviter så är det en ytterst klar signal på ointresse.

Om jag frågar dig om jag får slå dig i ansiktet och du säger nej. Är det då ditt ansvar om jag sparkar dig mellan benen? Jag vill ju bara ge dig njutning genom CBT. Du sa ju inte uttryckligen nej till det så jag bara antog att du ville då du inte sagt eller visat att du inte ville det.

https://en.wikipedia.org/wiki/Cock_and_ball_torture

.
Citera
2026-07-21, 21:25
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Ja sa jag ju. Skulle aldrig falla mig in att varken ta initiativ eller fråga om jag inte inte redan visste om det var ett ja eller ett nej. Pinsamt.

Hur kan du veta helt säkert att nästa steg du tänker dig göra är samtyckt?
Citera
2026-07-21, 21:27
Medlem
Citat:
Så du menar att hon hellre följer med in på toaletten och låter sig "våldtas" än att kontakta paret som står bakom dem i kön? Att hon hellre följer med in på toaletten och låter sig "våldtas" än att lämna kön och gå mot utgången eller söka upp personal?

Förstår du inte att det är ganska så svårt att förstå det här eftersom det inte funnits något våldsamt mellan den eller något hot.

Varför är det precis hela tiden offrets ansvar?

Har GM något ansvar alls?
Citera
2026-07-21, 21:28
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Visa vart i FUP det står att hon på något sätt visat ett sexuellt intresse för honom?

Varför är det helt otänkbart för dig att det kan ha upplevts hotfullt?

Måste exakt allt vara ordagrant? Om någon konstant avböjer sexuella inviter så är det en ytterst klar signal på ointresse.

Om jag frågar dig om jag får slå dig i ansiktet och du säger nej. Är det då ditt ansvar om jag sparkar dig mellan benen? Jag vill ju bara ge dig njutning genom CBT. Du sa ju inte uttryckligen nej till det så jag bara antog att du ville då du inte sagt eller visat att du inte ville det.

https://en.wikipedia.org/wiki/Cock_and_ball_torture

Mig veterligen är det olagligt att misshandla någon men inte olagligt att ge sexuella inviter.

Han frågade om hon ville följa med hem till honom. Om hon nu är så säker på att det var en sexuell invit varför är du då så tvärsäker på att hon inte uppfattat inviten till att gå till toaletten efter att de kyssts som en sexuell invit?
Citera
2026-07-21, 21:30
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Varför är det precis hela tiden offrets ansvar?

Har GM något ansvar alls?

Så du menar att hon hellre följer med in på toaletten och låter sig "våldtas" än att kontakta paret som står bakom dem i kön? Att hon hellre följer med in på toaletten och låter sig "våldtas" än att lämna kön och gå mot utgången eller söka upp personal?

Förstår du inte att det är ganska så svårt att förstå hur detta är logiskt och troligt eftersom det inte funnits något våldsamt mellan dem eller något hot.
Citera
Medlem
Citat:
Hur kan du veta helt säkert att nästa steg du tänker dig göra är samtyckt?
För att vet jag inte det ger jag fan i det.

Den som vill ha sex med mig får visa det. Annars blir det inget.
Citera
Medlem
Citat:
För att du drar slutsatsen att om någon säger att den inte vill följa med en person hem så vill den per automatik inte göra något annat heller med den personen. Ett väldigt rättssäkert tänk. Det är ställt utom rimligt tvivel att så måste det ju vara. Eller?

Ett väldigt rättsäkert tänk att tolka "nej jag vill inte följa med dig hem" till att ok, då har jag samtycke till att knulla dig på toa.

Att fråga den andra om den vill det är helt onödigt.
Citera
2026-07-21, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
?

Fundera på?

Ok, du verkar också oseriös och inte vilja svara detaljerat på frågorna.

Nåväl, jag kan bara rekommendera unga svenska män att flytta från landet, och undvika sex i Sverige.

Japp det är totalt nödvändigt att totalt precisera exakt allt. Hur ska någon annars någon någonsin kunna bära ansvar för sina handlingar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in