2026-07-21, 16:12
Medlem
H24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag kanske har fel här....

Lena B
https://wpu.nu/wiki/Uppslag:E9979-04-A

https://wpu.nu/wiki/Uppslag:E9979-04-B
Hon tyckte det hela var mycket otrevligt, och hon kände att hon inte klarade av att titta längre, varför hon gick undan in mot husfasaden och vände därmed ryggen mot den liggande. Hon satte sig där på huk för att försöka återhämta sig. Det var nära att hon fick uppstötningar av det hon sett.
Andra vittnen berättar också om hur hon mådde.

https://wpu.nu/wiki/Uppslag:E9979-07-A
Göran Israelsson hade då tagit sig an sin kamrat Lena Bäsén som blev illamående av det inträffade.

Mycket bra. Kanske att SE-vittnet gör exakt samma sak men utan sällskapet.
Citera
2026-07-21, 16:18
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H24
Mycket bra. Kanske att SE-vittnet gör exakt samma sak men utan sällskapet.
Jag har nog litat för mycket på Anér.

Låg det en spya på mordplatsen borde den fastnat på bild.

Jag ville bara hålla med dig om ditt resonemang att många kan bli illamående av att se blod.
Citera
2026-07-21, 16:38
Medlem
Knattarnas avatar
Intressant myt som uppdagades här att Bäsén aldrig verkar ha spytt på mordplatsen.

Alla tog det för givet i över 30 år bara för att Anér sa det?

Men om någon är bra på att läsa skrivstil får hen gärna transkribera Lena Bäséns egna ord i hennes brev nedan. För mig är det bara hieroglyfer:

https://wpu.nu/wiki/Uppslag:E9979-04-A
Citera
2026-07-21, 16:44
Medlem
matsqqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Engströms "mytomani" får nog sägas ha legat på en låg nivå inledningsvis som du var inne på, och även fortsättningsvis. Det handlade ju mest om att ge diskreta antydningar till polisen om möjlig förväxling, där han veckan efter Idre drog till med Supervittnet.

Håller med.

Det där med mytomani eller vad man nu ska kalla det är något som Holmér lanserade och som bitit sig kvar hos en del.
Ja, intressant också att SE förekommer detta med att Holmér den 2 mars berättar att GM kan ha haft en liten väska på 15*20 cm.

Långt innan HH går ut med det har SE redan berättat att kan ha misstagits för GM.

Frågan som vissa "förnekare" borde ställa sig är då - på vilka grunder ?
Citera
2026-07-21, 16:58
Medlem
Tittar man i andra trådar så förlöjligas inte misstankar mot CP och CA på samma sätt som här. Jag förstår inte vad det är som är så oerhört känsligt kring Engström?
Citera
2026-07-21, 17:07
Medlem
H24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Tittar man i andra trådar så förlöjligas inte misstankar mot CP och CA på samma sätt som här. Jag förstår inte vad det är som är så oerhört känsligt kring Engström?

Jag har personligen inga problem med att förlöjliga misstankarna mot CP om du vill det

Magnus Betnér gjorde det bäst trots ett par faktafel: https://www.youtube.com/watch?v=HpGWvBW_TJA
Senast redigerad av H24 2026-07-21 kl. 17:10.
Citera
2026-07-21, 17:12
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Det beror nog i stora delar av att det är lättare att förlöjliga dessa misstankar och inte att det är känsligt. CP och CA har en mer underbyggd indiciekedja mot sig.
Citera
2026-07-21, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Det beror nog i stora delar av att det är lättare att förlöjliga dessa misstankar och inte att det är känsligt. CP och CA har en mer underbyggd indiciekedja mot sig.

Å andra sidan är CP friad av rättsväsendet?
Citera
2026-07-21, 17:35
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Å andra sidan är CP friad av rättsväsendet?
SE har också blivit friad av en mockrättegång och av Guné.

Det som finns mot honom räcker inte ens till en skälig misstanke.
Citera
2026-07-21, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
SE har också blivit friad av en mockrättegång och av Guné.

Det som finns mot honom räcker inte ens till en skälig misstanke.

Fast avskriver man SE bör man göra samma sak med CP. Det är min poäng.
Citera
2026-07-21, 17:54
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjamfossftw
Absolut. Spekulerar nu men kanske han och andra som utför monumentala livsavgörande och katastrofala dåd under fylla/drogrus har lite lättare att ursäkta sig, fatta flera impulsiva beslut, låta även efterföljande händelseförlopp utveckla sig organiskt och kanske ljuga även för sig själv: jag ville väl bara skrämma honom/han var oförskämd/alla hatade ju honom. Inte: mitt liv borde vara som hans liv.

Kanske hans avgörande nedgång inleddes när hans impulsiva egoistiska försök att bli lokal hjälte misslyckades och moderaterna sparkade honom. Palme siktar mot FN, Engström sparkas från Täbys moderater.

Om han varit ute på kvällen, varit berusad och sett paret kan absolut agget växt som en svulst kommande timmar. Går tillbaka till Skandia, dricker lite till, har ett vapen (på daglig basis eller hämtar från kontoret) som följer med ut. Väl ute på gatan får han syn på Olof av en slump. Är väl inte helt orimligt att det slår till. Slog mig nu att det ju faktiskt är exakt så Stig förklarar det hela i Skydd & Säkerhet. Fast med tillägget att "vederbörande" blir avsnäst, då
Citera
2026-07-21, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaslagenWasabi
Stigs mamma Rut var 1990 folkbokförd på Riddargatan 15, II. Bör vara samma adress 1986 om hon inte flyttat däremellan

Hej, stjäl man en cykel på Regeringsgatan så är det 4 min till mor. Enkel väg.
Vi vet inte hur han rört sig, det finns taxibilar tex. Kanske han vill alibi dumpa med att åka taxi till S44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in