Citat:
Ursprungligen postat av
Kjamfossftw
Absolut. Spekulerar nu men kanske han och andra som utför monumentala livsavgörande och katastrofala dåd under fylla/drogrus har lite lättare att ursäkta sig, fatta flera impulsiva beslut, låta även efterföljande händelseförlopp utveckla sig organiskt och kanske ljuga även för sig själv: jag ville väl bara skrämma honom/han var oförskämd/alla hatade ju honom. Inte: mitt liv borde vara som hans liv.
Kanske hans avgörande nedgång inleddes när hans impulsiva egoistiska försök att bli lokal hjälte misslyckades och moderaterna sparkade honom. Palme siktar mot FN, Engström sparkas från Täbys moderater.
Om han varit ute på kvällen, varit berusad och sett paret kan absolut agget växt som en svulst kommande timmar. Går tillbaka till Skandia, dricker lite till, har ett vapen (på daglig basis eller hämtar från kontoret) som följer med ut. Väl ute på gatan får han syn på Olof av en slump. Är väl inte helt orimligt att det slår till. Slog mig nu att det ju faktiskt är exakt så Stig förklarar det hela i
Skydd & Säkerhet. Fast med tillägget att "vederbörande" blir avsnäst, då