Citat:
Ursprungligen postat av
H24
Vad föreslår ni som tror på SE-GM för övrig flyktväg efter Regeringsgatan? Genuin fråga.
Jag ser två större alternativ, snabb vänster mot kyrkan och därefter Kammakargatan tillbaka till Sveavägen. Alternativt en större lov upp till Eriksbergsparken, därefter väster på Tegnérgatan och tillbaka till Sveavägen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Xuken
Personlig gissning är ner till Riddargatan där hans mor bor, gömmer revolvern i något rum/förråd.
Sedan traskar han tillbaks till Skandia utan keps synlig.
Citat:
Ursprungligen postat av
H24
Vilket nummer bodde mamma Rut på? Även om man räknar teoretiskt närmaste Riddargatan 1 tycker jag tidsfönstret blir mycket tight.
Nej, tillbaka till sin mors bostad hinner han inte. Han kan ha kommit tillbaka in på Skandia så tidigt som 23:36, precis när AK nådde garaget.
Däremot kan han ha hämtat vapnet där efter kl. 21, och planerat att gömma det där efteråt.
Men blåljus och annat fick honom att ändra planen. Tror han gick Regeringsgatan, en av vägarna tillbaka till Johannesgatan, över kyrkogården och sedan via Kammakaregatan åter till Sveavägen.
Han kan på avstånd ha sett två av poliserna komma springande mot kyrkogården.
Hela vägen runt tar cirka 8 minuter, om jag minns rätt. Möjligen gömde han sig eller tvekade vid nåt tillfälle. Åter vid ingången till Skandia skymtar han en del detaljer på mordplatsen, kvinnlig polis, m.m.