Idag, 14:15
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Vad du krånglar till det.

För din fråga till mig så är svaret att vi gillar att prata under sex.

Så du har alltid varje gång du tagit initiativ till en ny sexuell handling först frågat om samtycke till det?
Citera
Idag, 14:16
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Har ingen aning om vad du menar nu. Kan du ge exempel?

Det här med passivitet!
Citera
Idag, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Har inte du läst vad som skrivs till bland annat mig när jag säger att tjejen borde ha sagt att hon inte ville, borde ha varit tydligare, att i fallen finns det definitivt utrymme för förståelse till att killen trott att det skett med samtycke?

Ta toafallet t.ex. Varför säger hon bara inte att hon inte vill? Varför gick hon inte från kön, det fanns ju flera andra personer i deras direkta närhet? Varför följde hon med in på toaletten?
Hur tolkar man hennes uttalande att hon lät det ske? Inget våld, inget hot, ingen utsatt situation.

Ställer man sådana frågor så blir man utpekad som och kallad både det ena och det andra.

Därför att han frågade om hon ville följa med in på toaletten för att kunna prata mer ostört?

Jo jag har alltid också tänkt att tjejer och kvinnor borde säga ifrån mer, skrika, bli helt jävla galna, få bära vapen och lära sig använda vapnen. Själv har jag tvingats bli direkt otrevlig och aggressiv mot killar och män genom åren som bara inte gett sig. Önskar såhär i efterhand att jag slagit dem med ett tillhygge. Att det de gjorde, hotade, tjatade, förföljde med mera - bara inte var ok nånstans.

Ska tilläggas att jag inte växte upp i storstad eller nåt invandrartätt område, raka motsatsen faktiskt.
Citera
Idag, 14:21
Medlem
Citat:
Det här med passivitet!

Men det har jag och flera andra redan bemött!
Citera
Idag, 14:24
Medlem
Citat:
På samma sätt kan man ju då argumentera att tjejer verkligen borde kontrollera att kondomen sitter på innan den kommer in i musen.

Har killen inget ansvar i att se till att den sitter på ordentligt?
Citera
Idag, 14:25
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Därför att han frågade om hon ville följa med in på toaletten för att kunna prata mer ostört?

Jo jag har alltid också tänkt att tjejer och kvinnor borde säga ifrån mer, skrika, bli helt jävla galna, få bära vapen och lära sig använda vapnen. Själv har jag tvingats bli direkt otrevlig och aggressiv mot killar och män genom åren som bara inte gett sig. Önskar såhär i efterhand att jag slagit dem med ett tillhygge. Att det de gjorde, hotade, tjatade, förföljde med mera - bara inte var ok nånstans.

Ska tilläggas att jag inte växte upp i storstad eller nåt invandrartätt område, raka motsatsen faktiskt.

Men det är ju inte sådana fall vi diskuterar, kom igen nu och inse det.
Citera
Idag, 14:27
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Men det har jag och flera andra redan bemött!

Med att passivitet alltid betyder att tjejen inte vill och att om killen inte frågar så är det OK att döma till 3 års fängelse och 250.000 kr i skadestånd och ett förstört liv även fast kille uppfattat det som att tjejen är med på det. Jo jag vet att ni tycker så men jag håller inte med.
Citera
Idag, 14:29
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Har killen inget ansvar i att se till att den sitter på ordentligt?
Återigen varför törs du inte säga att om en tjej vill att det ska vara kondom på så bör hon ju kolla det innan snoppen kommer in i musen.
Att det ska sitta så hårt åt att säga det men att ställa krav på killarna har ni inga som helst problem med.
Citera
Idag, 14:29
Medlem
Citat:
Om en kille inte använt kondom fastän tjejen villkorat sexet med det så säger Tomatkungen att det är våldtäkt för att samtycket har brutits.

Om en tjej inte har ätit p-piller fastän killen villkorat sexet med det så är det helt plötsligt inte ett brutet samtycke.

Är inte det att ha olika regler för killar o tjejer?

Han tog av dem under samlaget ja, utan tjejens vetskap.

Det dömde rätten som våldtäkt. Tjejen riskerar både allvarliga könssjukdomar som kan ge men för livet och att bli gravid som också kan och ofta ger men för livet om hon fullföljer den. + Att hon är fast i minst 18 år framöver med ensamt ansvar för en annan människa. Hon kan också tvingas gå igenom abort om hon bestämmer sig för att inte fullfölja. Hursom har de här 100% helt livsavgörande besluten och riskerna tvingats på henne.

Det är ett brutet samtycke ja, men kommer vara svårt att bevisa. Alltid bäst att använda kondom om man inte vill bli pappa eller riskera könssjukdomar.
Citera
Idag, 14:31
Medlem
Citat:
Återigen varför törs du inte säga att om en tjej vill att det ska vara kondom på så bör hon ju kolla det innan snoppen kommer in i musen.
Att det ska sitta så hårt åt att säga det men att ställa krav på killarna har ni inga som helst problem med.

Återigen har du svårt att medge att killen också har ett ansvar.

Jag talar här alltså inte om fallet där han tog av den under samlagets gång.
Senast redigerad av gum69mo Idag kl. 14:33.
Citera
Idag, 14:33
Medlem
Citat:
Med att passivitet alltid betyder att tjejen inte vill och att om killen inte frågar så är det OK att döma till 3 års fängelse och 250.000 kr i skadestånd och ett förstört liv även fast kille uppfattat det som att tjejen är med på det. Jo jag vet att ni tycker så men jag håller inte med.

Det är inte alls vad jag och andra har påstått. Läs bakåt i tråden och läs igenom våra inlägg noggrant en gång till
Citera
Idag, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Kika på procenten som inte fått kritik. Kika sedan på hur fördelningen av kritiken varit. Då ser du att den näst sämsta perioden var löfven/ Andersson.

Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Är samtyckeslagen det enda som existerar i din värld? Roten till allt ont i världen?

En enkel fråga. Är det rätt eller fel att sätta på någon som inte deltar av egen fri vilja?

Det är naturligtvis fel. Men det är inte vad samtyckeslagen handlar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in