Citat:
Ursprungligen postat av
JoaquinGuzman
Har inte du läst vad som skrivs till bland annat mig när jag säger att tjejen borde ha sagt att hon inte ville, borde ha varit tydligare, att i fallen finns det definitivt utrymme för förståelse till att killen trott att det skett med samtycke?
Ta toafallet t.ex. Varför säger hon bara inte att hon inte vill? Varför gick hon inte från kön, det fanns ju flera andra personer i deras direkta närhet? Varför följde hon med in på toaletten?
Hur tolkar man hennes uttalande att hon lät det ske? Inget våld, inget hot, ingen utsatt situation.
Ställer man sådana frågor så blir man utpekad som och kallad både det ena och det andra.
Därför att han frågade om hon ville följa med in på toaletten för att kunna prata mer ostört?
Jo jag har alltid också tänkt att tjejer och kvinnor borde säga ifrån mer, skrika, bli helt jävla galna, få bära vapen och lära sig använda vapnen. Själv har jag tvingats bli direkt otrevlig och aggressiv mot killar och män genom åren som bara inte gett sig. Önskar såhär i efterhand att jag slagit dem med ett tillhygge. Att det de gjorde, hotade, tjatade, förföljde med mera - bara inte var ok nånstans.
Ska tilläggas att jag inte växte upp i storstad eller nåt invandrartätt område, raka motsatsen faktiskt.