Citat:
Ursprungligen postat av
BeneathTheSurface
Det har ju bevisats åtskilliga gånger och även förklarats att "svarta låde principen" du hela tiden lutar dig på inte betyder vad du tror den gör. Det handlar inte om inte förstå hur det fungerar utan att förstå exakt i detalj var och varför vissa topologier bildas, det är som jag sagt åtskilliga gånger att det är precis lika lite som vi förstår exakt hur sockerkristallerna lägger sig in en chokladbit, men trots det vet vi hur man tillverkar en chokladbit konsekvent.
Du erkänner ju att det är en svart låda nu
Jag tror att jag förstår varför du är arg. Du tycker att du har koll på de algoritmer som används inom AI-träning. Och tidigare i livet har du lärt dig att i princip alla algoritmer som finns kan du begripa och implementera i kod, och därför är alltid algoritmer förutsägbara och inte "magiska" eller oförutsägbara. Du gillar vetenskap och förutsägbarhet, inte "magi". Men artificiella neurala nätverk vänder allt det där upp och ner och introducerar ett revolutionerande paradigmskifte inom IT. Det verkar som att nätverken skapar nya algoritmer som du inte har och inte kan få någon insyn i. Kanske aldrig någonsin (vilket flera andra medlemmar på "din sida" nyligen har erkänt).
Detta faktum irriterar dig otroligt mycket. Din insyn och förståelse har tagits ifrån dig. Du vill inte acceptera det. Därför attackerar du mig när jag påpekar det som du egentligen vet men inte vill höra talas om. Jag tolkar detta som ett psykologiskt försvar för ditt ego.
Jag tycker att detta är mycket intressant att studera som ett sociologiskt fenomen. Därför kommer jag inte att bli tystad eller på något sätt påverkad av dina eller andras återkommande attacker. Ju fler påhopp desto mer blir den här analysen bekräftad.