Citat:
Ursprungligen postat av
Cyborg2030
Då håller du också med mig i sak, till slut. Varför skulle det då protesteras så högljutt?
Du måste förstå att du är obegriplig. Din frågeställning är inte adekvat. Jag fick ju dra den ur dig, som en femdagars förstoppning med mejsel och olja. Dessutom använder du ingen av forskningsjargongen, så du ger sken av att vara rejält korkad. Lillebror, det här är tuff kärlek, men du behöver höra detta. Som man frågar får man svar.
En bättre trådstart vore ”hur fungerar språkmodeller?” eller kanske ”språkmodeller - en öppen forskningsfråga” eller typ ”emergenta egenskaper hos språkmodeller”. Istället är det ANN 130 IQ. TOTALT OBEGRIPLIGT! du vet ju inte ens vad en LLM är, eller vad en agent är.
Tycker du kan läsa
den här genomgången. Ingen UML, men fina diagram. Fortfarande väldigt hög tröskel för att förstå, men ser lovande ut. Det finns andra genomgångar. Jag tror att vi kommer knäcka förståelsen till slut, och ha väldigt bra svar på varför LLM:er fungerar som dom gör. Du kommer dock aldrig förstå den, eftersom det kommer vara hög tröskel att ta till sig materialet.
Ungefär som beviset för Fermats last theorem. Har du skummat det?