2026-07-21, 09:27
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Jag slår vad om att du inte ens har bemödat dig med att lyssna
Du menar att vuxna inte lärt sina döttrar och söner att det är viktigt att inhämta samtycke och att det gäller de båda?
Citera
2026-07-21, 09:34
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Menar du att det är normalt att ha sex med någon som inte njuter?

Min egen erfarenhet och av allt vad jag läst och hört är det fullt normalt att all sex inte leder till njutning (vad du nu menar med det). Kan en tjej/kvinna t.ex. för egen del tycka att knullet med killen just den här gången gick lite fort och hon hann själv inte komma igång och "njuta" så mycket men hon njöt av att killen fick det skönt?

'Har kvinnor generellt sätt svårare att njuta av sex än män? Om du med njutning menar att de får starka njutningskänslor och orgasm? Krävs det oftast för kvinnor annan stimulans av klitoris än själva penetreringen och sex med penis i musen?
Har tjejer/kvinnor oftast längre startsträckor än killar innan de verkligen tycker att sexet är skönt?

Tror du det finns många kvinnor som är passiva/undergivna i sexet för att de vill vara det? För att det lättare ger dem njutning? Att de behöver fokusera för att kunna njuta?

Tror du det är vanligt att folk har snabbisar där det inte fokuseras så mycket på njutning? Tycker du det är onormalt i sådana fall?
Citera
2026-07-21, 09:35
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Du menar att vuxna inte lärt sina döttrar och söner att det är viktigt att inhämta samtycke och att det gäller de båda?

Jag menar att du antagligen inte ens har lyssnat på det en skribent länkade till dig.
Citera
2026-07-21, 09:37
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Helt ärligt så skulle jag inte palla sitta fysiskt och gagga om detta och svara på miljontals om-scenarion en hel kväll. Här kan man iallafall "komma och gå som man vill"

Jag tror inte du törs helt enkelt. Du vågar inte stå för vad du skriver här öga mot öga. Du vågar inte se att vi är helt vanliga män som mycket väl skulle kunna vara en kollega till dig på jobbet eller grannen som du glatt pratar med och tycker är helt vanliga OK personer.
Citera
2026-07-21, 09:39
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Min egen erfarenhet och av allt vad jag läst och hört är det fullt normalt att all sex inte leder till njutning (vad du nu menar med det). Kan en tjej/kvinna t.ex. för egen del tycka att knullet med killen just den här gången gick lite fort och hon hann själv inte komma igång och "njuta" så mycket men hon njöt av att killen fick det skönt?

'Har kvinnor generellt sätt svårare att njuta av sex än män? Om du med njutning menar att de får starka njutningskänslor och orgasm? Krävs det oftast för kvinnor annan stimulans av klitoris än själva penetreringen och sex med penis i musen?
Har tjejer/kvinnor oftast längre startsträckor än killar innan de verkligen tycker att sexet är skönt?

Tror du det finns många kvinnor som är passiva/undergivna i sexet för att de vill vara det? För att det lättare ger dem njutning? Att de behöver fokusera för att kunna njuta?

Tror du det är vanligt att folk har snabbisar där det inte fokuseras så mycket på njutning? Tycker du det är onormalt i sådana fall?

Njutning är inte synonymt med orgasm så det vanliga är att njuta av hela samlaget även om det går för fort för mannen.

Och nej, kvinnor har inte svårare att njuta av sex än män.
Citera
2026-07-21, 09:41
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Jag menar att du antagligen inte ens har lyssnat på det en skribent länkade till dig.

Man ska inte behöva klicka på länkar för att veta vad en skribent menar.

Och nej, jag har inte tid att lyssna på något nu.
Citera
2026-07-21, 09:41
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Ja din dumma fan. Du SKA tolka utifrån hur de agerar i situationen.

Rätten kommer att göra det.

Skulle du kunna sluta kalla alla idioter och dumma fan i var och vartannat inlägg? Det blir bara pinsamt att se hur ditt intellekt tar slut och känslorna tar vid så snabbt.

Om du inte har förstått att all min argumentation i alla fall jag skrivit i just går ut på detta som du skrev
Citat:
Du SKA tolka utifrån hur de agerar i situationen
så får du nog faktiskt nobelpriset i dyslexi.
Citera
2026-07-21, 09:43
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Njutning är inte synonymt med orgasm så det vanliga är att njuta av hela samlaget även om det går för fort för mannen.

Jadu, jag vet faktiskt inte vad jag ska säga.
Citera
2026-07-21, 09:43
Medlem
Citat:
Kan man innan sex komma överens om samtycke till vaginalt sex? Kvinnan/tjejen uttrycker det som vaginalt sex? Är det rimligt?
Jajamensan! Överens = samtycke!

Inte överens = inte samtycke.

Vet inte om man är överens = ta reda på om ni är överens.
Citera
2026-07-21, 09:45
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Men då konstaterar vi väl att alla tjejer/kvinnor njuter av all sex de har och om de inte gör det och inte vill vara med på något så får de faktiskt skylla sig själva om de inte talar om detta eller fysiskt avbryter det hela.
(Och du vet att vi inte diskuterar fall där våld, hot eller utsatt situation förekommer)
Citera
2026-07-21, 09:46
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Jajamensan! Överens = samtycke!

Inte överens = inte samtycke.

Vet inte om man är överens = ta reda på om ni är överens.

Då kommer nästa fråga eftersom allt är så solklart. Vad innebär vaginalt sex? Vad kan en kille som fått klartecken till vaginalt sex rimligen tolka ingår i det?
Citera
2026-07-21, 09:46
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Men då konstaterar vi väl att alla tjejer/kvinnor njuter av all sex de har och om de inte gör det och inte vill vara med på något så får de faktiskt skylla sig själva om de inte talar om detta eller fysiskt avbryter det hela.
(Och du vet att vi inte diskuterar fall där våld, hot eller utsatt situation förekommer)
De njuter av SAMTYCKT sex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in