Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Tja jag förväntar mig att en säljare ska besitta en viss sorts kompetens om de produkter de säljer, i annat fall kan lika gärna en apa göra jobbet. Min kunskap överstiger vida en säljare på Power men i just detta fallet var jag inte påläst på just den routern och då är det naturligt att fråga. Men var lugn, jag gör inte om misstaget att gå dit igen.
Låter snarare som att du själv inbillar dig att universum kretsar kring dig.
Power har över 20 000 olika produkter och routrar hör knappast ens i närheten till att vara vare sig några bästsäljare eller några de har särskilt stora marginaler på, sen tycker du det är konstigt att någon inte kan svara på rak arm när du frågar om skillnader på just den här routern och den där routern? Herregud, vad tror du.
Du får vara bra verklighetsfrånvänd för att inbilla dig att du skulle få något vettigare svar från personal hos några andra kedjor utan att de var tvungna att undersöka och ta tid på att sitta och jämföra.
Betvivlar faktiskt att det någonsin funnits en person i elektronikbranschen i Sverige som kunnat dra fram skillnader och jämföra specifikationer på rak arm på några slumpmässiga produkter från ett så stort urval och jag har aldrig sett en renodlad router-återförsäljare offline.