Citat:
Ursprungligen postat av
Tillfkonto12
Det här med skomat är i sig inte självklart. I Norge får barnen ta med sig mat. Tycker i det perspektivet att man ska vara tacksam för det som serveras istället för att behöva ha med sig till exempel mackor varje dag vilket blir tråkigt i längden. Hoppas syftet är att pappan vill lära ungen debattera och ta kritik och att det egentligen inte handlar om maten.
I vissa länder har barnen inte ens skolor att gå till. Det finns alltid exempel som är värre men det betyder inte att man ska skita i allt och tro att inget går att förändra. Titta på SD bara, för ett kvartssekel sedan såg alla dom som nazister mer eller mindre och nu sitter de med i regeringskansliet och fattar beslut.
Jag tror nog pappan/föräldrarna försöker lära sin dotter hur det fungerar i samhället vilket du tack och lov hoppas på. Hellre detta reportage än alla hjärndöda skriverier kring jul som går ut på att Felix, 8 år skrivit ett brev till statsministern och önskat sig världsfred istället för mutantroboten de andra barnen suktar efter.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lostinflashback
Hej Weras pappa Mattias, jag antar att du läser här. Hur känns det så här i efterhand? Var de verkligen en smart idé att låta Wera vara med i media med detta?
Varför skulle han skämmas över en engagerad dotter? Jag skulle vara stolt som förälder.