2026-07-19, 13:29
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Som jag har förstått så sitter här 3-4 män med microcefali. Deras mödrar åkte till tropikerna när de var gravida och nu är dessa mäns skallar intryckta och stor del av hjärnan fattas.

Det är därför de ställer frågor gällande detta som inte ens 10 åringar hade ställt för 10 åringar + majoriteten av den manliga befolkningen i Sverige - har redan fattat.

Ja just det, vissa lider dessutom av grav autism. Det är därför de ställer frågor på detaljnivå och tolkar allt bokstavligt. Det är därför de sitter här för tar de sig utanför dörren fattar de ingenting. Allt blir bara ett jädrans gytter av gråzoner och nyansskillnader. Nä, de springer hem i panik igen och börjar räkna brödsmulorna på skärbrädan. Tryggt, lättförståeligt och något de bemästrar.

Med tanke på att dessa är de enda med microcefali i Sverige borde du känna det som en ära att de sitter här och gaggar med just oss..... Lite tacksamhet hade varit på sin plats kanske..... Själv tackar jag Gud varje dag att dessa arma själar gaggar med just mig.

Hmm läs vad du skriver och inse hur dumt du resonerar. Du säger att vi som tolkar allt bokstavligt fast det är ni som egentligen gör det. Vi försöker nyansera det hela och visa på att det i många fall döms fastän det absolut inte går att ställa utom rimligt tvivel att våldtäkt har skett.

Det finns en studie där de gått igenom alla fall av våldtäkter och alla förtalsfall under en tidsperiod och letat fram de fall som liknar varandra allra mest gällande bevisläge. Det vill säga det finns inga fysiska bevis, inga vittnen utan bara två berättelser som skiljer sig åt. Ord mot ord.

Det var en väldigt mycket högre andel av våldtäktsfallen som ledde till fällande dom än förtalsfall. Det verkar alltså som att det krävs betydligt lägre bevisning för att bli fälld för våldtäkt än förtal.
Citera
2026-07-19, 13:32
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
För varje 3 stötar som mannen gör krävs det minst två motjuck från kvinnans håll för att inte räknas som våldtäkt.

Så låt säga att mannen gör 10-15 stötar i en position, kan du då räkna ut hur många motjuck kvinnan minst måste göra? Får du inte rätt på detta kan du bli dömd för våldtäkt så det är rätt viktigt att det blir rätt.

Det är därför män är så himla fokuserade under sex för de räknar stötar och motjuck. Visste du inte det? Var har du varit?

Alltså lagen om våldtäkt är på 1989 sidor just för att beskriva allt i detalj så att även såna som du ska förstå. Läs den på semestern vetja! Sen kommer allt klarna upp.

Ok, så du vet inte. Precis det är problemet, det går inte att veta vad som krävs för ett samtycke.

Tidigare gällde "ett nej är ett nej", det visste alla vad det innebar. Nu vet man inte längre.
Citera
2026-07-19, 13:34
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Pillret tas ju inte vid själva sexet. Det är därav det inte är jämförbart.

Ett medvetet skippat femidom, trots krav från sexpartnern, är jämförbart med medvetet skippad kondom, trots krav från sexpartnern. Både kondom och femidom är barriärmetoder som används under sexet. Och skyddar både mot könssjukdomar och oönskad graviditet. En medvetet skippat barriärmetod, kan komma att ge offret dirket ångest, då det ju märks att det inte används... Och sexakten blir ju då direkt en våldtäkt, eftersom offret inte vill delta utan skydd. Och märker att skydd inte finns. Varje juck utan skyddet och utlösningen, blir ju ångestladdad och icke-samtyckande. Blev det tydligare så?

Ett medvetet skippat p-piller, märks inte under sexakten. Utan kanske först några veckor senare om det har blivit graviditet. Det samlaget kommer inte ge ångest under pågående samlag/direkt efter.

Hoppas du begriper skillnaden.

Jag hoppas verkligen INTE att du menar att det faktum att en person kan känna ångest under ett samlag betyder att den andra parten begår våldtäkt. Otroligt skrämmande i sådan fall.

Jag hoppas att du begriper att så kan inte fallet vara.
Citera
2026-07-19, 13:41
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Hon tog sitt ansvar, hon avvisade honom flertalet gånger.

Kan du tala om vad hon sade när hon avvisade honom? Vad svarade hon på frågorna om hon ville följa med hem till honom?
Citera
2026-07-19, 13:47
Medlem
Citat:
Bland de som är 16-20 ja. Tänk att tonåringar är smartare än vuxna män.

Ja?

Såklart du har.

Det gäller alla män oavsett utbildningsnivå, ålder (förutom tonåringarna då), relationstyp, osv

Nu ändrar du målposten igen och påstår saker som inte stämmer.

Saxat nedan från kondom kollen

"Under det senaste året har 40% av svenskarna använt kondom, en ökning från
39% 2022, 28% 2020 och 29% 2019. Av dem svarar 12% att de alltid använder
kondom, 11% ofta och 14% ibland. Bland unga 16-20 år är motsvarande siffra 13%
alltid, 17% ofta och 20% ibland, en kraftig minskning från 2022 då 28% svarade
alltid, 19% ofta och 9% ibland. Unga vuxna i åldersgruppen 21-35 år ligger högst
i frekvent användning, där 16% svarar att de alltid använder kondom när de har
sex, 15% ofta och 18% ibland.
Endast 52% av de som uppger att de inte har ett fast förhållande har använt
kondom det senaste året, vilket kan indikera olika beteendemönster beroende på relationstyp"

https://www.rfsu.com/wp-content/uploads/2024/01/KONDOMKOLLEN2023_SE.pdf

Du har fel ännu en gång..

Kan vi återgå till samtyckeslagen nu.
Citera
2026-07-19, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Hmm läs vad du skriver och inse hur dumt du resonerar. Du säger att vi som tolkar allt bokstavligt fast det är ni som egentligen gör det. Vi försöker nyansera det hela och visa på att det i många fall döms fastän det absolut inte går att ställa utom rimligt tvivel att våldtäkt har skett.

Det finns en studie där de gått igenom alla fall av våldtäkter och alla förtalsfall under en tidsperiod och letat fram de fall som liknar varandra allra mest gällande bevisläge. Det vill säga det finns inga fysiska bevis, inga vittnen utan bara två berättelser som skiljer sig åt. Ord mot ord.

Det var en väldigt mycket högre andel av våldtäktsfallen som ledde till fällande dom än förtalsfall. Det verkar alltså som att det krävs betydligt lägre bevisning för att bli fälld för våldtäkt än förtal.

Hahaha Jocke, med handen på hjärtat. Du försöker inte nyansera. Men tack för skämtet och skrattet, ett skratt förlänger livet och jag kommer leva i en evighet med dig som motdebattör, so keep it coming

Jaha, ja jäklar, Ja det är just vad det måste betyda. Att det krävs lägre, förlåt betydligt lägre bevisning för att bli fälld för våldtäkt än förtal.

Det är därför som tiotusentals män blir oskyldigt dömda för våldtäkt varje år och att tusentals av dem blir dömda för oaktsam våldtäkt. Det är enkelt.

Förtal? Ett tiotal kanske, på sin höjd

Nu får du ursäkta, jag ska dricka upp kaffet sen ska jag skicka ut ett gäng våldtäktsanmälningar igen. Behöver pengar till husrenovering + semester i Italien, åhh la dolce vita alltså, att man blev född till kvinna ändå ♥️
Citera
2026-07-19, 13:52
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Låt säga att en ung kille misstolkar en ung tjejs kroppsspråk och han frågar inte verbalt heller och råkar därför våldta henne, ska det inte räknas som våldtäkt enligt dig då?

Helt hypotetisk fråga utan samband med samtyckeslagens vara eller icke vara.

Vad menar du med att råka våldta? Du tänker t.ex. om tjejen inte säger nej fastän hon inte vill? Tjejen gör inget fysiskt motstånd fastän hon inte vill? Tjejen beter sig inte som en porrstjärna utan är tämligen tyst och stilla när hon står på alla fyra och tar emot jucken bakifrån? Du menar när en tjej tyst och stilla ligger på rygg när killen slickar henne?

Har tjejer generellt svårare än killar att få orgasm? Har tjejer generellt längre "startsträcka" innan de blir upphetsade och våta och får det riktigt skönt än killar?
Citera
2026-07-19, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Nu ändrar du målposten igen och påstår saker som inte stämmer.

Saxat nedan från kondom kollen

"Under det senaste året har 40% av svenskarna använt kondom, en ökning från
39% 2022, 28% 2020 och 29% 2019. Av dem svarar 12% att de alltid använder
kondom, 11% ofta och 14% ibland. Bland unga 16-20 år är motsvarande siffra 13%
alltid, 17% ofta och 20% ibland, en kraftig minskning från 2022 då 28% svarade
alltid, 19% ofta och 9% ibland. Unga vuxna i åldersgruppen 21-35 år ligger högst
i frekvent användning, där 16% svarar att de alltid använder kondom när de har
sex, 15% ofta och 18% ibland.
Endast 52% av de som uppger att de inte har ett fast förhållande har använt
kondom det senaste året, vilket kan indikera olika beteendemönster beroende på relationstyp"

https://www.rfsu.com/wp-content/uploads/2024/01/KONDOMKOLLEN2023_SE.pdf

Du har fel ännu en gång..

Kan vi återgå till samtyckeslagen nu.

Jag svarade på ditt inlägg.

Och så fel hade jag ju inte gällande killar och mäns användning av eller rättare sagt icke användning av kondom

Absolut, vi kan återgå till samtyckeslagen nu.....
Citera
2026-07-19, 13:56
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Hahaha Jocke, med handen på hjärtat. Du försöker inte nyansera. Men tack för skämtet och skrattet, ett skratt förlänger livet och jag kommer leva i en evighet med dig som motdebattör, so keep it coming

Jaha, ja jäklar, Ja det är just vad det måste betyda. Att det krävs lägre, förlåt betydligt lägre bevisning för att bli fälld för våldtäkt än förtal.

Det är därför som tiotusentals män blir oskyldigt dömda för våldtäkt varje år och att tusentals av dem blir dömda för oaktsam våldtäkt. Det är enkelt.

Förtal? Ett tiotal kanske, på sin höjd

Nu får du ursäkta, jag ska dricka upp kaffet sen ska jag skicka ut ett gäng våldtäktsanmälningar igen. Behöver pengar till husrenovering + semester i Italien, åhh la dolce vita alltså, att man blev född till kvinna ändå ♥️

Jag har svårt att tro att du kan hamna i en situation där det ens är möjligt att hitta på att en våldtäkt har skett. Fast när jag tänker efter så är väl egentligen det enda som krävs att du befunnit dig ensam i ett rum eller hus med en man så kan du hitta på en historia som blir svår för mannen att försvara sig mot.

Istället för att försöka förlöjliga mig så svara på varför det är så att bevisning som inte räcker till fällande domar i förtalsmål räcker för fällande domar i våldtäktsmål?
Citera
2026-07-19, 14:02
Medlem
Citat:
Vad menar du med att råka våldta? Du tänker t.ex. om tjejen inte säger nej fastän hon inte vill? Tjejen gör inget fysiskt motstånd fastän hon inte vill? Tjejen beter sig inte som en porrstjärna utan är tämligen tyst och stilla när hon står på alla fyra och tar emot jucken bakifrån? Du menar när en tjej tyst och stilla ligger på rygg när killen slickar henne?

Har tjejer generellt svårare än killar att få orgasm? Har tjejer generellt längre "startsträcka" innan de blir upphetsade och våta och får det riktigt skönt än killar?

Jösses, antingen beter sig tjejen som en porrstjärna eller så är hon tyst som en mus och helt ointresserad.

Det var en dåligt ställd fråga så glöm det.

Generellt sett är det så ja
Citera
2026-07-19, 14:06
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Jösses, antingen beter sig tjejen som en porrstjärna eller så är hon tyst som en mus och helt ointresserad.

Det var en dåligt ställd fråga så glöm det.

Generellt sett är det så ja

Så då kanske det inte är så konstigt om en tjej är tyst och inte så aktiv och blöt i musen? Det kanske inte är våldtäkt per automatik om killen blöter snoppen med saliv för att lättare kunna föra in den för tjejens skull?

Om killen hade sagt att tjejen sagt ja till sex i det aktuella fallet vi diskuterat skulle det ha förändrat din syn på om det varit en våldtäkt eller inte?
Citera
2026-07-19, 14:08
Medlem
Citat:
Jag har svårt att tro att du kan hamna i en situation där det ens är möjligt att hitta på att en våldtäkt har skett. Fast när jag tänker efter så är väl egentligen det enda som krävs att du befunnit dig ensam i ett rum eller hus med en man så kan du hitta på en historia som blir svår för mannen att försvara sig mot.

Istället för att försöka förlöjliga mig så svara på varför det är så att bevisning som inte räcker till fällande domar i förtalsmål räcker för fällande domar i våldtäktsmål?

Ja herregud vad lätt det är och jag har alltid haft bra fantasi och är duktig på att göra upp trovärdiga scenarion. Jag började också kolla på och läsa true crime och kriminalhistoria redan i 10 års åldern, långt innan det blev trendigt.

Jag har varit ensam med en man många gånger så do the math 👹

Var inte det din egen slutsats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in