Citat:
Som jag har förstått så sitter här 3-4 män med microcefali. Deras mödrar åkte till tropikerna när de var gravida och nu är dessa mäns skallar intryckta och stor del av hjärnan fattas.
Det är därför de ställer frågor gällande detta som inte ens 10 åringar hade ställt för 10 åringar + majoriteten av den manliga befolkningen i Sverige - har redan fattat.
Ja just det, vissa lider dessutom av grav autism. Det är därför de ställer frågor på detaljnivå och tolkar allt bokstavligt. Det är därför de sitter här för tar de sig utanför dörren fattar de ingenting. Allt blir bara ett jädrans gytter av gråzoner och nyansskillnader. Nä, de springer hem i panik igen och börjar räkna brödsmulorna på skärbrädan. Tryggt, lättförståeligt och något de bemästrar.
Med tanke på att dessa är de enda med microcefali i Sverige borde du känna det som en ära att de sitter här och gaggar med just oss..... Lite tacksamhet hade varit på sin plats kanske..... Själv tackar jag Gud varje dag att dessa arma själar gaggar med just mig.
Det är därför de ställer frågor gällande detta som inte ens 10 åringar hade ställt för 10 åringar + majoriteten av den manliga befolkningen i Sverige - har redan fattat.
Ja just det, vissa lider dessutom av grav autism. Det är därför de ställer frågor på detaljnivå och tolkar allt bokstavligt. Det är därför de sitter här för tar de sig utanför dörren fattar de ingenting. Allt blir bara ett jädrans gytter av gråzoner och nyansskillnader. Nä, de springer hem i panik igen och börjar räkna brödsmulorna på skärbrädan. Tryggt, lättförståeligt och något de bemästrar.
Med tanke på att dessa är de enda med microcefali i Sverige borde du känna det som en ära att de sitter här och gaggar med just oss..... Lite tacksamhet hade varit på sin plats kanske..... Själv tackar jag Gud varje dag att dessa arma själar gaggar med just mig.
Hmm läs vad du skriver och inse hur dumt du resonerar. Du säger att vi som tolkar allt bokstavligt fast det är ni som egentligen gör det. Vi försöker nyansera det hela och visa på att det i många fall döms fastän det absolut inte går att ställa utom rimligt tvivel att våldtäkt har skett.
Det finns en studie där de gått igenom alla fall av våldtäkter och alla förtalsfall under en tidsperiod och letat fram de fall som liknar varandra allra mest gällande bevisläge. Det vill säga det finns inga fysiska bevis, inga vittnen utan bara två berättelser som skiljer sig åt. Ord mot ord.
Det var en väldigt mycket högre andel av våldtäktsfallen som ledde till fällande dom än förtalsfall. Det verkar alltså som att det krävs betydligt lägre bevisning för att bli fälld för våldtäkt än förtal.