Citat:
Ursprungligen postat av
Detdundrar
Du behöver inte förklara dig för någon.
Tro mig, du duger mycket. Alla är vi sköra. Vi är ju egentligen barn från början och förblir det nog. Det är väl självklart att du bli accepterad utan (för mycket) alkohol?
Jag förstår din situation så väl. Slutade själv dricka 24/7 efter åratal, pga att jag inte trodde mig värdig något annat trots fin karriär och goda kompisar. Mina föräldrar och min exman var helveten. Jag är fortfarande en kvinna som ser bra ut. Dricker bara måttligt numera och tar max. 3 glas vin om.det är fest. Vanligtvis 1-2 glas.
Om du mäktar med ett måttligt drickande tror jag att ingen som vill dig väl skulle ens reagera.
Självfötroendet kan du nog få, det brukar gå hand - i- hand med nykterheten. Om inte annat så har du oss här.
Jadu, tror nog att jag skulle mäkta med ett måttligt drickande faktiskt, men jag ser ingen behållning med det eftersom alkoholen numera gör mig mest seg i kroppen, det är bara lite kul typ de första minuterna men sedan blir det bara slitsamt. Värst är det att sitta ensam och dricka och börja den inre dialogen på fyllan, helt värdelöst.
Jag har en dröm om att inte dricka alkohol överhuvudtaget och det beror på att jag:
1) Är vansinnigt trött på alkohol och allt skit och tjat det för med sig runtomkring- även om jag själv skulle dricka måttligt.
2) Det handlar om ren karaktär som jag skulle vilja bygga upp, för jag önskar att möta upp tillvaron helt utan substanser. Stärka psyket.
3) Jag mår otroligt bra av att inte dricka alls- jag var för många år sedan inne i en period av total avhållsamhet och det var en känsla av att jag var i mitt absolut rätta element både kroppsligt och själsligt.