2015-01-25, 22:59
Medlem
Fattar inte hur man citerar inlägg på luren nu,för full.
Sitter dyngrak på en söndag, mindre än 10 timmar innan jobb. Om jag skulle lägga in mig nu skulle jag eventuellt förlora flickvän, jobb och boende, och då dör jag hellre.kommer aldrig orka lyfta mig från det, kan inte beskriva vad som snurrar i skallen varje dag, alkoholen är det enda som får stopp på det.nu i fyllans stund bryr jag mig inte om vad som händer med mitt sketna liv, dör jag nedsupen så dör jag iaf lycklig eller utan ångest, det vore en jävla befrielse, vore det inte för skuldkänslorna gentemot min mor hade jag tagit livet av mig för längesen

Har för mycket hjärnspöken, alltid haft men som blivit tusen gånger värre sen jag började dricka, jag har gett upp
Senast redigerad av Reviann 2015-01-25 kl. 23:01.
Citera
2015-01-25, 23:16
Medlem
Elefantpungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviann
Sitter dyngrak på en söndag, mindre än 10 timmar innan jobb. Om jag skulle lägga in mig nu skulle jag eventuellt förlora flickvän, jobb och boende, och då dör jag hellre.kommer aldrig orka lyfta mig från det, kan inte beskriva vad som snurrar i skallen varje dag, alkoholen är det enda som får stopp på det.nu i fyllans stund bryr jag mig inte om vad som händer med mitt sketna liv, dör jag nedsupen så dör jag iaf lycklig eller utan ångest, det vore en jävla befrielse, vore det inte för skuldkänslorna gentemot min mor hade jag tagit livet av mig för längesen

Har för mycket hjärnspöken, alltid haft men som blivit tusen gånger värre sen jag började dricka, jag har gett upp
Om du ändå har gett upp och ser döden som en möjlig utväg, så kanske det inte är så farligt att förlora jobb, boende och flickvän om du kan få rätsida på allt det andra? Jag har dessutom svårt att tro att dina chanser att behålla någon av de tre nämnda sakerna skulle minska för att du gör något annat än vad du gör nu.

Nu vet jag inte hur stor arbetsplatsen du jobbar på är, men de har i alla fall en skyldighet att hjälpa dig. Prata med din chef och säg som det är. Att du dricker för mycket och att du vill ha hjälp med det. Du behöver inte nämna hur mycket det är eller vad det ger för konsekvenser för dig privat (eftersom ickealkoholister inte kan förstå), bara att du vill träffa en läkare och/eller psykolog.

Att vara ärlig mot sig själv är svårt. Att vara ärlig mot andra är märkligt nog ofta enklare. Försök ta vara på det och sök nån form av hjälp. Vad som helst är bättre än att fortsätta som du gör. Du har ett liv framför dig! Antingen låter du det förbli skit och eventuellt sluta i misär och död, eller så gör du åtminstone det du kan för att ändra det. Även om du inte tror på det. För du är säkerligen inte dig själv nu.

Du får gärna skicka ett PM om du vill snacka mer privat. Jag har varit (och är delvis fortfarande) i samma situation.
Citera
2015-01-25, 23:46
Medlem
JBernards avatar
Inspirerande att läsa om Era framsteg. Jag har börjat fundera på att dra ner rejält, känns som jag legat i riskzonen en längre tid. Jag har svårt att dricka måttligt, ett glas vin (som jag tycker är gott) räcker inte, det blir gärna en flaska och några whiskey på det. På bjudningar, bröllop och fester blir jag alltid dyngrak fast jag försöker undvika det. Min amatörmässiga förklaring är att jag har ett jobb där jag är oerhört pressad, att ta några glas eller mer hjälper mig att slappna av känns det som.. Vid lite längre ledigheter som nu i julas blir det att jag är mer eller mindre salongsberusad från tidig e m, bara för att det känns så skönt. Funkar det att dra ner eller måste man sluta helt, vad är era erfarenheter?
Citera
2015-01-25, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elefantpung
Om du ändå har gett upp och ser döden som en möjlig utväg, så kanske det inte är så farligt att förlora jobb, boende och flickvän om du kan få rätsida på allt det andra? Jag har dessutom svårt att tro att dina chanser att behålla någon av de tre nämnda sakerna skulle minska för att du gör något annat än vad du gör nu.

Nu vet jag inte hur stor arbetsplatsen du jobbar på är, men de har i alla fall en skyldighet att hjälpa dig. Prata med din chef och säg som det är. Att du dricker för mycket och att du vill ha hjälp med det. Du behöver inte nämna hur mycket det är eller vad det ger för konsekvenser för dig privat (eftersom ickealkoholister inte kan förstå), bara att du vill träffa en läkare och/eller psykolog.

Att vara ärlig mot sig själv är svårt. Att vara ärlig mot andra är märkligt nog ofta enklare. Försök ta vara på det och sök nån form av hjälp. Vad som helst är bättre än att fortsätta som du gör. Du har ett liv framför dig! Antingen låter du det förbli skit och eventuellt sluta i misär och död, eller så gör du åtminstone det du kan för att ändra det. Även om du inte tror på det. För du är säkerligen inte dig själv nu.

Du får gärna skicka ett PM om du vill snacka mer privat. Jag har varit (och är delvis fortfarande) i samma situation.

En atbetskamrat, inga fler förutom chefen som tittar förbi varannan vecka. Kommer mina problem upp ryker jobbet direkt då jag ännu inte är fastanställd. Vill leva ett drägligt liv,men står det mellan att förlora jobb, flickvän och bostad eller dö så super jag hellre ihjäl mig, så skört som psyket är nu skulle jag aldrig klara av att ta mig ur det, skulle inte en mäkta med att försöka.

Haft kontakt med beroendevården och socialen sen mer än ett år tillbaka, i början ville jag sluta dricka, höll mig nykter som mest i 3 veckor, slutade bara i vidriga återfall, har gett upp. Dricker oftast inte på vardagar men är så ostabil.
Senast redigerad av Reviann 2015-01-25 kl. 23:58.
Citera
2015-01-26, 00:30
Medlem
Citat:
En atbetskamrat, inga fler förutom chefen som tittar förbi varannan vecka. Kommer mina problem upp ryker jobbet direkt då jag ännu inte är fastanställd. Vill leva ett drägligt liv,men står det mellan att förlora jobb, flickvän och bostad eller dö så super jag hellre ihjäl mig, så skört som psyket är nu skulle jag aldrig klara av att ta mig ur det, skulle inte en mäkta med att försöka.

Haft kontakt med beroendevården och socialen sen mer än ett år tillbaka, i början ville jag sluta dricka, höll mig nykter som mest i 3 veckor, slutade bara i vidriga återfall, har gett upp. Dricker oftast inte på vardagar men är så ostabil.

Du vill alltså INTE sluta dricka?
Citera
2015-01-26, 01:46
Medlem
xenosans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Funkar det att dra ner eller måste man sluta helt, vad är era erfarenheter?

Min erfarenhet (och de flesta andras verkar det också som) är att det är omöjligt att "lära sig" att dricka måttligt om man är alkolist. Hade man kunnat dricka med måtta så hade man liksom inte varit i skiten.

Imorgon har jag klarat sex månader, mååånga år sedan jag mådde så här bra.
Citera
2015-01-27, 01:49
Medlem
Citat:

Hur gick det för dig idag(måndag) kom du iväg till jobbet?
Citera
2015-01-27, 09:32
Medlem
Zigarettens avatar
Har ett tips till er vars vänner gärna drar ner er i skiten igen, varje gång ni känner sug att prata med dem eller saknad till dem, tänk på någonting de har gjort som fick er att bli förbannade eller som sårade er på annat sätt. Det hjälper, förövrigt så har jag lyckats hålla mig nykter hela helgen, blev förvånad över hur pigg jag var igår hela dagen efter att ha sovit ordentligt och inte varit sliten efter helgens bakfylla.

Hittills känns det bra, förutom att jag känner mig ganska ensam.
Citera
2015-01-27, 18:52
Medlem
Elefantpungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigaretten
Har ett tips till er vars vänner gärna drar ner er i skiten igen, varje gång ni känner sug att prata med dem eller saknad till dem, tänk på någonting de har gjort som fick er att bli förbannade eller som sårade er på annat sätt. Det hjälper, förövrigt så har jag lyckats hålla mig nykter hela helgen, blev förvånad över hur pigg jag var igår hela dagen efter att ha sovit ordentligt och inte varit sliten efter helgens bakfylla.

Hittills känns det bra, förutom att jag känner mig ganska ensam.
Härligt! Använder du något för att sova? För mig är ett av de största problemen att det är omöjligt att somna utan alkohol eller sömnmedel, vilket gång på gång fått mig att börja dricka igen när jag slutat. Man får liksom välja mellan att sova dåligt på fyllan eller att inte sova alls som nykter.

Nu har jag Theralen som används, men det suger verkligen. Man blir totalt jävla förstörd dan efter. Värre än att vara bakfull! Dessutom vaknar jag 5-6-7 gånger på natten.
Citera
2015-01-27, 19:01
Medlem
Elefantpungs avatar
Citat:

Nu får du ursäkta mig, men det låter som att du vill att man ska tycka synd om dig. Och det gör vi; i alla fall jag. Men det hjälper dig inte ett dyft att sitta och ömka, tyvärr.

Jag tror inte på att du hellre super ihjäl dig. Däremot tror jag att det är den enklaste utvägen. För du vet redan hur man gör. Det vet jag också. Du lär dessutom förlora jobb, flickvän och bostad ändå på väg till denna eländiga död.

Gå till en läkare utanför beroendevården. Du behöver inte göra det genom jobbet heller. Det enda du behöver göra är att säga som det är och att du inte tänker sluta jobba men vill ha den hjälp som kan fås under de omständigheter som råder. För om du nu är så jädra kass på vardagarna utan att dricka så lär det vara nåt annat du borde ändra på, bortsett från drickandet. Det ena ger det andra liksom och det är inte lätt att veta vad som är hönan och ägget så att säga.

Du kan alltid ge upp senare.
Citera
2015-01-27, 19:27
Medlem
Zigarettens avatar
Citat:
Härligt! Använder du något för att sova? För mig är ett av de största problemen att det är omöjligt att somna utan alkohol eller sömnmedel, vilket gång på gång fått mig att börja dricka igen när jag slutat. Man får liksom välja mellan att sova dåligt på fyllan eller att inte sova alls som nykter.

Nu har jag Theralen som används, men det suger verkligen. Man blir totalt jävla förstörd dan efter. Värre än att vara bakfull! Dessutom vaknar jag 5-6-7 gånger på natten.

Blir så att jag sover dåligt en dag sen bra nästa på grund av att man är så trött, så varannan dag är man helt körd ungefär. Känner igen det där med sömnen väl, brukade vara värre med sömnen för mig men det verkar inte vara så längre vilket är skönt.
Citera
2015-01-27, 19:33
Medlem
Citat:

Jag har lagt av med all form av alkohol men jag tar en 7,5 imovane till natten

Vet att man inte ska göra det som missbrukare eller rekommendera det men för mig är det viktigt att få riktig sömn.Jag gör hellre det än sover dåligt med hjälp av alkohol
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in