Citat:
Ursprungligen postat av
Reviann
Fattar inte hur man citerar inlägg på luren nu,för full.
Sitter dyngrak på en söndag, mindre än 10 timmar innan jobb. Om jag skulle lägga in mig nu skulle jag eventuellt förlora flickvän, jobb och boende, och då dör jag hellre.kommer aldrig orka lyfta mig från det, kan inte beskriva vad som snurrar i skallen varje dag, alkoholen är det enda som får stopp på det.nu i fyllans stund bryr jag mig inte om vad som händer med mitt sketna liv, dör jag nedsupen så dör jag iaf lycklig eller utan ångest, det vore en jävla befrielse, vore det inte för skuldkänslorna gentemot min mor hade jag tagit livet av mig för längesen
Har för mycket hjärnspöken, alltid haft men som blivit tusen gånger värre sen jag började dricka, jag har gett upp
Om du ändå har gett upp och ser döden som en möjlig utväg, så kanske det inte är så farligt att förlora jobb, boende och flickvän om du kan få rätsida på allt det andra? Jag har dessutom svårt att tro att dina chanser att behålla någon av de tre nämnda sakerna skulle
minska för att du gör något annat än vad du gör nu.
Nu vet jag inte hur stor arbetsplatsen du jobbar på är, men de har i alla fall en skyldighet att hjälpa dig. Prata med din chef och säg som det är. Att du dricker för mycket och att du vill ha hjälp med det. Du behöver inte nämna hur mycket det är eller vad det ger för konsekvenser för dig privat (eftersom ickealkoholister inte kan förstå), bara att du vill träffa en läkare och/eller psykolog.
Att vara ärlig mot sig själv är svårt. Att vara ärlig mot andra är märkligt nog ofta enklare. Försök ta vara på det och sök nån form av hjälp. Vad som helst är bättre än att fortsätta som du gör. Du har ett liv framför dig! Antingen låter du det förbli skit och eventuellt sluta i misär och död, eller så gör du åtminstone det du kan för att ändra det. Även om du inte tror på det. För du är säkerligen inte dig själv nu.
Du får gärna skicka ett PM om du vill snacka mer privat. Jag har varit (och är delvis fortfarande) i samma situation.