Citat:
Ursprungligen postat av
ekbo251
Det jag gör är att falsifier din lögn. (Alla som tvivlar kan gå tillbaka och titta vad jag skrev)
Låt oss gå tillbaka och titta vad du skrev då!
Här frågar du "avdrag för vad?"
När du får det förklarat för dig att det är ränteavdraget som avses påstår du
här att du förklarar dubbelbeskattning.
När jag påtalar för dig att du inte förklarar utan att du frågar ändrar du dig
här till att du svarade en annan användare.
Uppenbart att du ändrar historien och det är anmärkningsvärt att detta händer upprepade gånger med dig.
Du påstår något som inte är sant, får det bevisat för dig, slingrar dig och påstår att ingen har motbevisat dig.
Nu senast
här där en annan användare rättar dig när du felaktigt påstår att en ny Dacia inte kostar mer idag än för 30 år sedan.
Det är helt uppenbart att du inte klarar av att ha fel och tyvärr eftersom du är extremt okunnig så har du fel väldigt ofta
Citat:
Ursprungligen postat av
ekbo251
Du använde troligen ChatGPT för att få fram formeln. Inget problem i det. Men du börjar sedan göra grundlösa påståenden som bryter mot beroenden som existerar. Dvs du förändrar viss ingående data utan att förändra annan beroende data. Och då blir också resultatet väldigt fel.
I grunden beror ditt fel på att du inte kan något.
LOL!
Det är en formel som är vedertagen i ekonomisk teori!

Hur okunnig är du?
Här är formeln klart och tydligt när den används av Bureau of Economic Analysis (en Amerikansk myndighet som ansvarar för att rapportera just BNP)
Jag tänker som sagt inte vara din privatlärare, du visste uppenbarligen inte hur BNP beräknas och du förstår inte hur tillväxt skapas. Tråden handlar inte om de saker du inte kan, även om just "Bostadsmarknaden" råkar vara en av de sakerna som du inte förstår
Citat:
Ursprungligen postat av
ekbo251
I Wallincus bisarra värld har vi fri hyressättning. Han vet inte ens att det är extremt reglerade hyror i Sverige. Annars kunde man ju tänka sig att han iaf hade hört talas om HGF.
I verkligheten visar hyror vad det kostar. Det är nämligen var hyresregleringen går med på.
(Här hjälper det dock inte att gå om grundskolan. Dom tar väl inte upp Hyresregleringen).
Du påstod att hyressättningen utgår från vad det kostar att anställa folk för att bygga bostaden, kostnad för att anlita kommunen och kostnad för administration. Detta är helt felaktigt för det avgör inte hyressättning alls eftersom det styrs av vad folk är villiga/kapabla till att betala för hyran.
Nu blandar du in hur det ser ut i Sverige så låt oss titta på
bruksvärdessystemet och vad som ingår:
"När man beräknar en hyresrätts bruksvärde tar man hänsyn till flera faktorer. Dels förmåner som finns i lägenheten, dels saker som är direkt kopplade till lägenheten såsom hiss, tvättstuga, sopnedkast, garage eller särskilda förvaringsutrymmen. Exempel på andra saker som påverkar bruksvärdet är lägenhetens storlek, planlösningen, ljudisolering och var i huset lägenheten är placerad."
Lustigt att det du påstår skall avgöra inte är med!
Särskilt för om vi läser lite längre ner på samma sida ser vi:
Påverkar fastighetsägarens kostnader bruksvärdeshyran?
Nej. Bruksvärdet bestäms av hyresnämnden utan hänsyn till kostnader för drift, produktion och förvaltning"
Så du får välja hur du vill ha fel, vill du ha fel för att dina påståenden inte räknas med i bruksvärdeshyran eller för att de inte räknas med i marknadshyran?
Fritt fram att välja hur du vill ha fel, det är fel oavsett.
Citat:
Ursprungligen postat av
ekbo251
Wallincus är inte på något sätt ensam om att ha blivit ilurad att räntor och befolkningsökning har påverkan. Det är nog tvärtom ganska många som går och bär på sådana fantasier. Det har blivit mer av en vandringssägen. Så folk går och lurar varandra.
Detta skall läsas som att ekbo hyser teorier som inte har stöd i ekonomisk teori eller praktik.
Bland de övriga som gör mig sällskap i att förstå att räntan påverkar bostadspriserna räknas
Statistiska Centralbyrån,
Mäklarsamfundet och
Sveriges Riksbank
Detta är bara de tre jag snabbt orkade leta upp som har denna korrekta uppfattning, det finns avsevärt fler eftersom det är allmänt vedertagen kunskap att lägre ränta leder till högre bostadspris.
Ekbo är däremot helt ensam om att avfärda detta, trots att du tidigare fått detta påtalat för dig av flera mer kunniga människor.
Du blir verkligen motbevisad hela tiden och du kan verkligen inte acceptera det

Sjukt kul att se