2026-07-17, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckSweden
Dumpen behövs. Eller menar du att pedofilerna ska få härja fritt?
Nej, Dumpen behövs inte. Dessutom är ditt påstående om att Dumpen behövs inte ens relevant till din fråga som du ställer.

Härja fritt kommer dom fortsätta göra, med eller utan Dumpen.

Det enda syftet med Dumpen är att personerna bakom sidan och dom som följer får utlopp för sin hämndlystenhet. Inget annat. Dumpen är inget effektivt sätt för att varken stoppa eller minska brottsligheten mot barn. Och dom är egentligen inte så intresserade av det heller. Stackars lilla Patrik blev våldtagen och nu vill han hämnas.

Om dom verkligen hade brytt sig om barn hade dom jobbat med och föreläst för RIKTIGA BARN för att hjälpa dom fatta rätt beslut. Men tyvärr är dom mer upptagna med att se andra människor lida istället för att faktiskt hjälpa dom som dom själva påstår sig bry sig om. Ironiskt va?

Både Patrik och Sara ser ut som riktiga pundare.
Senast redigerad av david-taxi 2026-07-17 kl. 17:54.
Citera
2026-07-17, 18:49
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Nej, Dumpen behövs inte. Dessutom är ditt påstående om att Dumpen behövs inte ens relevant till din fråga som du ställer.

Härja fritt kommer dom fortsätta göra, med eller utan Dumpen.

Det enda syftet med Dumpen är att personerna bakom sidan och dom som följer får utlopp för sin hämndlystenhet. Inget annat. Dumpen är inget effektivt sätt för att varken stoppa eller minska brottsligheten mot barn. Och dom är egentligen inte så intresserade av det heller. Stackars lilla Patrik blev våldtagen och nu vill han hämnas.

Om dom verkligen hade brytt sig om barn hade dom jobbat med och föreläst för RIKTIGA BARN för att hjälpa dom fatta rätt beslut. Men tyvärr är dom mer upptagna med att se andra människor lida istället för att faktiskt hjälpa dom som dom själva påstår sig bry sig om. Ironiskt va?

Både Patrik och Sara ser ut som riktiga pundare.

Du sätter fingret på det som gör Dumpen till en så destruktiv kraft. Det här är inte ett arbete för barns trygghet - det är ett arbete för en egen, privat upprättelse.

Om det hade handlat om barnens bästa, eller om att faktiskt förebygga övergrepp, så skulle vi se helt andra metoder. Vi skulle se föreläsningar i skolor, samarbete med socialtjänst, stöd till brottsoffer och expertis inom pedagogik. Istället ser vi en sajt som lever på att eskalera konflikter, jaga likes och håna anhöriga. Det är en verksamhet som bygger på att förvandla det egna traumat till en underhållningsprodukt.

Låt oss ta ett exempel för att sätta perspektiv på hur de diskuterar. Jag brinner för hemlösa katter. Om någon skulle kritisera hur jag hjälper katter, så skulle jag kunna ta den diskussionen, lyssna på motargument och ändra mig om det fanns ett bättre sätt att skydda katterna. Min identitet är inte katten, min identitet är mig själv - katterna är bara något jag värnar om.

Men för de som gillar Dumpen så är det inte bara ett projekt de värnar om; det har blivit en livsstil och en identitet. Det är därför det är så otroligt svårt för de att ta in kritik. Om de skulle erkänna att en metod är rättsosäker, att ett uthängt barn lider eller att rättsstaten är viktigare än er underhållning - då skulle hela deras identitet spricka. Att skydda sitt eget ego är viktigare än att diskutera principerna för hur vi bygger ett rättssamhälle.

Det är precis som jag reflekterat ovan: För den som brinner för en sak (katter) där är saken i fokus. För Sara och Patrik har saken blivit en förlängning av dem själva. Det är inte engagemang, det är en livsstil och ett sätt att försöka laga sin egen trasiga spegelbild genom att projicera hat mot andra.

Det mest avslöjande med Dumpen är deras selektiva fokus. Om syftet verkligen var att skydda barn, varför är det bara män i en specifik åldersgrupp som blir måltavlor? Om en 20-åring begår samma handling mot en 15-åring, är det barnet mindre värt att skydda då?

Svaret är naturligtvis nej. Men en 20-åring passar inte in i det narrativ av hämnd som Sara och Patrik driver. De letar inte efter alla som skadar barn de letar efter de som påminner om deras egna förövare. Det är inte ett samhällsuppdrag, det är en privat uppgörelse med det förflutna där barnens säkerhet tyvärr hamnat i skuggan av huvudpersonernas behov av upprättelse. Att kalla det för kamp för barnen är att missbruka barnens utsatthet för att validera sin egen hämndlystnad.
Citera
2026-07-17, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Du sätter fingret på det som gör Dumpen till en så destruktiv kraft. Det här är inte ett arbete för barns trygghet - det är ett arbete för en egen, privat upprättelse.

Om det hade handlat om barnens bästa, eller om att faktiskt förebygga övergrepp, så skulle vi se helt andra metoder. Vi skulle se föreläsningar i skolor, samarbete med socialtjänst, stöd till brottsoffer och expertis inom pedagogik. Istället ser vi en sajt som lever på att eskalera konflikter, jaga likes och håna anhöriga. Det är en verksamhet som bygger på att förvandla det egna traumat till en underhållningsprodukt.

Låt oss ta ett exempel för att sätta perspektiv på hur de diskuterar. Jag brinner för hemlösa katter. Om någon skulle kritisera hur jag hjälper katter, så skulle jag kunna ta den diskussionen, lyssna på motargument och ändra mig om det fanns ett bättre sätt att skydda katterna. Min identitet är inte katten, min identitet är mig själv - katterna är bara något jag värnar om.

Men för de som gillar Dumpen så är det inte bara ett projekt de värnar om; det har blivit en livsstil och en identitet. Det är därför det är så otroligt svårt för de att ta in kritik. Om de skulle erkänna att en metod är rättsosäker, att ett uthängt barn lider eller att rättsstaten är viktigare än er underhållning - då skulle hela deras identitet spricka. Att skydda sitt eget ego är viktigare än att diskutera principerna för hur vi bygger ett rättssamhälle.

Det är precis som jag reflekterat ovan: För den som brinner för en sak (katter) där är saken i fokus. För Sara och Patrik har saken blivit en förlängning av dem själva. Det är inte engagemang, det är en livsstil och ett sätt att försöka laga sin egen trasiga spegelbild genom att projicera hat mot andra.

Det mest avslöjande med Dumpen är deras selektiva fokus. Om syftet verkligen var att skydda barn, varför är det bara män i en specifik åldersgrupp som blir måltavlor? Om en 20-åring begår samma handling mot en 15-åring, är det barnet mindre värt att skydda då?

Svaret är naturligtvis nej. Men en 20-åring passar inte in i det narrativ av hämnd som Sara och Patrik driver. De letar inte efter alla som skadar barn de letar efter de som påminner om deras egna förövare. Det är inte ett samhällsuppdrag, det är en privat uppgörelse med det förflutna där barnens säkerhet tyvärr hamnat i skuggan av huvudpersonernas behov av upprättelse. Att kalla det för kamp för barnen är att missbruka barnens utsatthet för att validera sin egen hämndlystnad.

Så det kan inte vara ett jobb mot upprättelse samtidigt som de jobbar för barnens trygghet?
Det går att ha två tankar i huvudet samtidigt.

Men de gör ju föreläsningar och träffar politiker. Men det kanske blir mer sånt i framtiden.

Journalistisk som är underhållande är ofta populär. Det behöver inte vara av ondo att den är underhållande.

Livsstil och identitet har väl mycket med psykologi att göra? Du som inte är hobbypsykolog?
Jag fattar inte var du gräver fram alla liknelser. Nu är det katter, andra gånger är det jultomten?

Halmgubben om 20-åringar är populär. Även fast Dumpen fångat många i den åldern som söker barn.

Misstänker att du använder chatgpt.
Citera
2026-07-17, 19:21
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ju fler som hjälper till att göra det säkert för barn och unga desto bättre.
Barnsäkerhet är mångfasetterat, finns många olika risker, en är dålig ekonomi, de anhöriga barnen kan förlora en försörjare men du är väl en av de som tror att det alltid blir bättre med tiden, att de inser det var bra att det blev som det blev.

Barn är tyvärr (kanske) en kortare tidsperiod, och barnrättare verkar sluta bry sig efter den perioden. Sorgligt kanske för att folk slutar bry sig bara för att de inte är barn längre. Även vuxna kan vara skyddsvärda, inte bara vuxna överlevare.
Citera
2026-07-17, 19:30
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Jag har ingen källa på det. Men det har väl inte tid med det då de är ute och jagar gäddor tänker jag?
Om de sköter de fortfarande så har de väl lärt sig sedan ETC publicerade det där.
Patrik har slutat skratta åt mammor, för han har insätt att de kan spela in samtalet. Lärt sig den tuffa vägen. Inte utifrån en insikt att man inte skrattar åt kvinnor mammor.
Citera
2026-07-17, 19:48
Medlem
Citat:
Fokus bör ligga på gäddorna som ger sig iväg för att utnyttja barn sexuellt.
Att kalla barn för barn/småpojke är inget problem för de flesta.

Det är lite charmigt med Dumpens tjockisar jag erkänner det men jag är ändå inte övertygad om att fjortisar på löpande band går loss på noshörningarna och väljer bort jämnåriga pojkar i sitt raggande? Vill du vara vänlig och förklara fenomenet?!

Det Dumpen gör är att dom slänger köttben framför hundar och klagar över bordskicket och det kommer ju inga fjortisar eller köttben flygande i verkligheten.

Självklart har inte Sara bara pruttat utan det har kommit fina grejer ifrån Dumpens håll som den nya lagstiftningen som förhindrar knullkontakt mellan Svullo i husvagnen och Ebba 14 i city.
Citera
2026-07-17, 19:55
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Så det kan inte vara ett jobb mot upprättelse samtidigt som de jobbar för barnens trygghet?

Men de gör ju föreläsningar och träffar politiker. Men det kanske blir mer sånt i framtiden.

Journalistisk som är underhållande är ofta populär. Det behöver inte vara av ondo att den är underhållande.

Livsstil och identitet har väl mycket med psykologi att göra? Du som inte är hobbypsykolog?
Jag fattar inte var du gräver fram alla liknelser. Nu är det katter, andra gånger är det jultomten?

Halmgubben om 20-åringar är populär. Även fast Dumpen fångat många i den åldern som söker barn.

Så det är upprättelse för huvudmännen som gäller, Inte för gäddornas tidigare eventuella offer som det vanligen hävdas att det är.
Citera
2026-07-17, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Så det är upprättelse för huvudmännen som gäller, Inte för gäddornas tidigare eventuella offer som det vanligen hävdas att det är.

Det är klart Dumpen inte jobbar för gäddors upprättelse.
De varnar ju för dem.
Citera
2026-07-17, 19:58
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Det är lite charmigt med Dumpens tjockisar jag erkänner det men jag är ändå inte övertygad om att fjortisar på löpande band går loss på noshörningarna och väljer bort jämnåriga pojkar i sitt raggande? Vill du vara vänlig och förklara fenomenet?!

Det Dumpen gör är att dom slänger köttben framför hundar och klagar över bordskicket och det kommer ju inga fjortisar eller köttben flygande i verkligheten.

Självklart har inte Sara bara pruttat utan det har kommit fina grejer ifrån Dumpens håll som den nya lagstiftningen som förhindrar knullkontakt mellan Svullo i husvagnen och Ebba 14 i city.
Den senaste gäddan blev av med uppdraget som tränare även fast det inte fanns något barn på mötesplatsen.
Åsikter om det?
Ha en fortsatt fin kväll.
Citera
2026-07-17, 20:00
Medlem
Citat:
Den senaste gäddan blev av med uppdraget som tränare även fast det inte fanns något barn på mötesplatsen.
Åsikter om det?

Ha en fortsatt fin kväll.

Helt rätt beslut!

Jag tycker ändå att de gäddor som kommit fram som jobbat med barn. Har blivit av med uppdraget i alla fall jag sett. Så Dumpen förändrar verkligen.
Citera
2026-07-17, 20:08
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears

Det Dumpen gör är att de avslöjar pedofiler (vuxna män som tänder på barn). Det finns ingen 14-åring, det spelar ingen roll om 14-åringar tänder på tjocka valrossar på riktigt eller ej, det är att peddos avslöjas som är det viktiga. Senaste #801 får tydligen inte längre jobba med barn, folk som skickar runkbilder och skriver att de vill slicka 4-8-11-åringar ska inte jobba med barn. Han kan ta sina snabba glasögon och sin Volvo V70N (peddomobilen #1) och köra in i en klippvägg och bli köttfärs snarast...
Citera
2026-07-17, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt

Instämmer.

Dom har uppenbarligen inte kommit längre i livet.

Om målet är att förändra världen för barnen till det bättre kommer dom aldrig lyckas med det om dom fortsätter driva sidan som dom gör nu. Om 20 år kommer det vara precis samma visa.

Jag tror dock ingen av dom har vad som krävs för att ta nästa steg. Antingen för dom inte vet bättre eller för att dom kan inte stå emot kickarna dom får av att driva sidan.

Snälla, börja med att byta namn på sidan.

Citat:

Det är väldigt tydligt att ni två befinner er på helt olika nivåer intellektuellt. Det är bara jämföra meningsuppbyggnaderna, argumenten och ordval.

Se det för vad det är. En spade för en spade. Om man ska snacka ditt språk. Det är en personlig upprättelse för vad dom själva varit med om. Vad är det du försöker säga, att dom vill hämnas och samtidigt brinner för barnens trygghet? Knappast. Det funkar inte så i praktiken.

Patrik och Sara är två människor som förmodligen lever med livsfilosofin "ett öga för ett öga", istället för att se den större bilden av världen och samhället. Dom vill gå runt och låtsas som dom gör något bra för världen när dom inte knarkar. Extremt primitiva människor som gärna tar på sig offerrollen.

Dessa personer lider av grova narcissistiska drag. Dumpen är en sekt. Det är bara läsa namnet. Namnet speglar allt. Namnet skriker inte "vi vill hjälpa alla barn". Nej, "Dumpen" skriker att här "dumpar" vi "skiten".

Du får jättegärna länka till allt dom gjort för alla barn. Att riva ner någon annans liv hjälper inget barn i världen att känna sig tryggare. Det är lite som en frånvarande pappa som jobbar dygnet runt och säger "jag ser till så ni har mat på bordet", men sen glömmer helt bort att finnas där för sina barn. Barn behöver inte nån superhjälte som åker runt och fångar skurkar. Barn behöver någon som finns där för dom.

Du kanske borde använda ChatGPT så du kan formulera dig bättre. It wouldn't hurt you.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in