2026-07-17, 00:45
Medlem
Harry.Flinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Det stämmer inte ens. Vafan, jag kan sitta hemma i kallingarna och ragga hejvillt. Jag gör det just nu. Det alla incels inte fattat är att det är smart att först snacka med tjejen ett tag innan man börjar skicka kuk-bilder. Man behöver egentligen bara vara trevlig, har de väl matchat så är det ju för att de åtminstone tycker du känns rimlig. Sen kanske det inte blir nåt i helgen men kanske en helg om två månader. Man vet aldrig.

Men vafan. Jag skickar ju alltid kukbilder det första jag gör. Vill ju inte att de ska köpa grisen i säcken hehe.
Citera
2026-07-17, 01:02
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry.Flink
Men vafan. Jag skickar ju alltid kukbilder det första jag gör. Vill ju inte att de ska köpa grisen i säcken hehe.
precis så, nej men det är inte rocket science. Var trevlig, det räcker så oftast. Jag har haft tjejer som efter en dag med bara chattar blivit helt sjukt kära i mig trots att de kanske sett en bild. Och jag har aldrig ens fattat varför. så kul e jag inte men kanske var jag killen som brydde sig när det behövdes eller nåt, vet inte.
Citera
2026-07-17, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Du tycker inte det är något konstigt med tjejer som har krav att man ska ha minst 25 cm i byxan?

Ok.

Jag tycker inte att det är konstigt att ha preferenser, nej. Att alla har olika smak är sedan gammalt.
Citera
2026-07-17, 11:12
Medlem
Citat:
Ja jag vet ju inte din ålder men från 30 och uppåt och speciellt 40 uppåt är det ett sjukt överskott av kvinnor där. Killarna drog eller söp ihjäl sig.

Jag var 40 för ca 10 år sedan. Men jag har inte problem att träffa kvinnor så jag skippar den resan.
Jag har raggat på nätet från och till sedan 1998 .
Kan säga att det blivit betydligt svårare sista 10 åren på nätet. Dels pga min ålder. Men ochså för att plattformar som tinder gör det svårare för en större grupp män.

Det är irl som gäller för mig. Jag rör mig inom några olika communities för vissa sorters intresen.. Inga problem att träffa kvinnor som är 10-25 år yngre än mig. Den senaste jag träffat är ca 20 år yngre än mig vill inte veta min exakta ålder. Hon ville bara veta att jag är yngre än hennes far. Vilket jag är.
Citera
2026-07-17, 11:18
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Jag var 40 för ca 10 år sedan. Men jag har inte problem att träffa kvinnor så jag skippar den resan.
Jag har raggat på nätet från och till sedan 1998 .
Kan säga att det blivit betydligt svårare sista 10 åren på nätet. Dels pga min ålder. Men ochså för att plattformar som tinder gör det svårare för en större grupp män.

Det är irl som gäller för mig. Jag rör mig inom några olika communities för vissa sorters intresen.. Inga problem att träffa kvinnor som är 10-25 år yngre än mig. Den senaste jag träffat är ca 20 år yngre än mig vill inte veta min exakta ålder. Hon ville bara veta att jag är yngre än hennes far. Vilket jag är.
Ja och det e fine. Den jag är med nu är väl 12 år yngre och då är jag bara lite över 30. Så länge man har kul och trivs ihop så kör på. Man lever bara en gång.

Men jag håller med, Tinder gör det för ytligt. De flesta killar (och tjejer i vissa fall) som ändå är helt vanliga killar får heller inga swipes. Det är ju då det blir ett problem om det inte finns andra arenor att träffas på. Krogen har ju innan alltid varit den punkten om man inte har möjlighet att träffa nån via jobb eller vänner. Nu har jag ganska lätt att träffa tjejer personligen men jag ser det verkligen som ett stort problem.
Citera
2026-07-17, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Könssjukdomar, oönskade graviditeter o krossade förhoppningar. Bättre att ägna sig åt lite annat tillsammans innan och om man ligger

Hur ska vi ha det, ska folk ha kul och alstra barn eller leva i något slags kristen avhållsamhet? Man kan väl glädjas lite åt att mänskligheten beter sig som människor.

Eller känns det för vissa som att ”om ingen vill ligga med mig, så ska ingen ligga”?
Citera
2026-07-17, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Detta fick mig att tänka på en gammal svensk författarinna. Tror hon är död nu, sedan några år. Hon hade kort frisyr, uppskattad bland feminister. Hon brukade skriva snuskiga böcker med "starka kvinnor" som huvudpersoner som knullade massor hela tiden. Och denna gamla, fula kärring till författarinna levde likadant privat, enligt henne själv. Så att kvinnor fått och kunnat leva som horor, där även gamla kärringar legat med obegränsade mängder yngre män, är inget nytt.

"starka kvinnor" och "starka män" synes dock inte riktigt definieras på samma sätt. Ta "Sex and the City" "idealet". OM det var män som figurerade som huvudpersoner skull dom knappast anses som "starka och självständiga män" som "tar för sig" om dom (liksom de kvinnliga huvudpersonerna) ägnade all sin tid åt att shoppa loafers och knulla sig själva med dildos...
Citera
2026-07-17, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Hur ska vi ha det, ska folk ha kul och alstra barn eller leva i något slags kristen avhållsamhet? Man kan väl glädjas lite åt att mänskligheten beter sig som människor.

Eller känns det för vissa som att ”om ingen vill ligga med mig, så ska ingen ligga”?

Säkert nån som känner så. Dock tycker jag inte man ska alstra barn om man inte vill/hinner ta hand om dom. Å inte med alla man träffar heller. Prova mellanting där, mellan ligg o avhållsamhet så får du kanske en ny dimension på ligget sen
Citera
2026-07-17, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Hobbies och intressen är bra att mötas genom. Så ditt råd är sunt.
Jag föredrar kurser på universitet. Eller gymmet.
Eller så startar en ett eget arrangemang som inte handlar om dejting. Kanske en spelträff i sitt hem eller på lokal.

Jaså fungerar det verkigen bra att ragga på gymmet? Aldrig testat det men däremot har jag gått fram till tjejer mitt på ljusa dagen/på trottoaren och det fungerar, men man måste gå fram till säkert 10-15 pers innan någon nappar för knull. Men gymmet vettefan, man är ju där 6 dagar i veckan så lite segt om man får dissen där

Men ja, tinder fungerar hyfsat också. Problemet där är i första hand kvaliten.
Citera
2026-07-17, 15:10
Medlem
Citat:
precis så, nej men det är inte rocket science. Var trevlig, det räcker så oftast. Jag har haft tjejer som efter en dag med bara chattar blivit helt sjukt kära i mig trots att de kanske sett en bild. Och jag har aldrig ens fattat varför. så kul e jag inte men kanske var jag killen som brydde sig när det behövdes eller nåt, vet inte.

Citat:
Ja och det e fine. Den jag är med nu är väl 12 år yngre och då är jag bara lite över 30. Så länge man har kul och trivs ihop så kör på. Man lever bara en gång.

Men jag håller med, Tinder gör det för ytligt. De flesta killar (och tjejer i vissa fall) som ändå är helt vanliga killar får heller inga swipes. Det är ju då det blir ett problem om det inte finns andra arenor att träffas på. Krogen har ju innan alltid varit den punkten om man inte har möjlighet att träffa nån via jobb eller vänner. Nu har jag ganska lätt att träffa tjejer personligen men jag ser det verkligen som ett stort problem.

Det blir ett problem för de unga män som inte är extroverta. Eller har ett stort kontaktnät.
Citera
2026-07-17, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testingxrat3d
Jaså fungerar det verkigen bra att ragga på gymmet? Aldrig testat det men däremot har jag gått fram till tjejer mitt på ljusa dagen/på trottoaren och det fungerar, men man måste gå fram till säkert 10-15 pers innan någon nappar för knull. Men gymmet vettefan, man är ju där 6 dagar i veckan så lite segt om man får dissen där

Men ja, tinder fungerar hyfsat också. Problemet där är i första hand kvaliten.

Det funkar att både ragga och flörta. Men en får välja sina tillfällen rätt. Och en bör ha flera gym som ingår i sitt gymkort. Gymmet en är oftast på flörtar en mest på. De en går sällan på kan en ragga på. Med flörta menar jag att en är lite mer subtil och inte är ute efter att skaffa nummer eller ligga direkt. En sonderar terrängen. Så att det inte blir pinsamt på hemmagymmet.

Att ragga på gatan kan funka bra
Citera
2026-07-17, 19:06
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Kors i taket, stoppa pressarna och hylla apparna: 25-åriga tjejer kan nu välja och vraka.
Where's the news? Redan i skolan uppmuntars vi som tjejer att ragga vilt och ta för oss av alla snygga kukar ute på nätet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in