2026-07-16, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Kors i taket, stoppa pressarna och hylla apparna: 25-åriga tjejer kan nu välja och vraka.

enligt instagram så väljer dem:
-pappor. 45-68 år - då de kan planera bättre när det ska knullas än med dom yngre (tydligen - jag håller inte med). men de har de starkaste plånböckerna (där har dem nog rätt).

-pappor med tunnt hår. de har högre testosteron än män med långt hår (jag är villig att inte hålla med här). så tjejer tror därför skulle sexet på nåt sätt skulle bli lite bättre med en flintis... okej. (again tjej-science).

män som är 1.88 - 1.93 m långa med skostrlek 46 och händer som en barbapappa. för tydligen kan dem strypa tjejerna hårdare med en rejäl hand.... (och så ska genitalien vara 100gånger större med.

och givetvis turken med ball fade-frilla. som kan sätta en undergiven tjej på plats.

yes. vi lever i 2026 dating och om flickorna själv får välja så att säga

Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Är du antingen kvinna eller också en man som är 1.85 cm+, snygga ansiktsdrag, muskulös och har pengar så ja, då är det nog inte så svårt. Men är man man och inte har allt det så är det ju desto svårare.
stämmer bra det. nu ska man också vara +45-67 och gärna flintskallig muskulös rich daddy.. se ovan
Senast redigerad av fonzen 2026-07-16 kl. 17:41.
Citera
2026-07-16, 17:28
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Det är en väldigt liten andel som säljer sex enbart för att de vill det.

Det ligger nästan alltid en utsatthet bakom varav en del av de som lever i utsatthet blir tvingade av någon annan.

Att leva i prostitution skadar alla psykologiskt och en hel del även fysiologiskt.
Jag har väl inte sagt något annat? Klart de flesta hade velat gjort nåt annat men de gör det för att det är vad de kan/kunde få.
Jag fattar också att det inte är en drömvärld att ligga och låta 100 soldater sätta på en varje dag för en dålig lön. Jag säger bara att det alltid har funnits och av en anledning, därför att man inte vill ha för många unga män som är otillfredsställda. Det tillkom inte bara utan en anledning.
Citera
2026-07-16, 17:30
Medlem
folkgemenskaps avatar
Citat:
Du har iaf kvar friheten att agera utanför de där dejtingapparna.

Finns fortfarande krogar/uteställen och sommartid mängder av uteserveringar.

Sen går det även att ta initiativ till att skapa singelgrupp (+staden det gäller) på Facebook. Där kan ni ses en gång i månaden irl och därmed interagera på det gamla viset.

Man kan med fördel vara mer nischad och tex skapa singelgrupper för npf-människor i den stad man bor i om man har det problemet.

Osv.

Vill man så går det att lösa på något sätt. Det är bara att vara lite kreativ.

Du är helt fri att inte använda det kommunala vattennätet, det är bara att hämta vatten i hinken ur närmaste pöl, eller starta en lokal hink-grupp på Facebook för folk som gillar lera.

Apparna har förändrat hur vi interagerar. Vi har tränats i en köp-och-släng-mentalitet där vi ständigt söker efter nästa "bättre" alternativ på skärmen. Denna kommodifiering gör att vi har förlorat förmågan att investera i de långsamma, analoga möten som ett Folkets hus kräver.

Det sociala kontraktet har privatiserats. Fysiska mötesplatser har svälts ut på resurser och folkhemsgemenskapen har ersatts av Silicon Valley-algoritmer som tjänar pengar på att hålla oss ensamma och kvar på plattformen.

Du kan inte "välja" att interagera analogt när hela samhällets sociala infrastruktur har riggats efter gynna marknaden och kapitalet.

Marknadsskadan är ett djupt neurologiskt och socialt beroende. Att erbjuda ett alkoholfritt Folkets hus till en generation som är uppfödd på dopaminkickar från Tinder och TikTok är som att ställa fram en skål rågflingor till en sockerberoende sjuåring och förvänta sig ett jubel.
Citera
2026-07-16, 17:31
Medlem
Citat:
Jodå, jag hänger med i tiden men använder inte Tinder.

Bor man i en stor stad så finns det alltid alternativ. Många krogar tex.

Förslaget om singelgrupper är väl mest för ensamma människor som inte har några vänner att anordna fester med.

Alla sätt är bra utom de dåliga och att tro att tjejer enbart använder Tinder är att tro fel.

Hört om begreppet krogdöden?

Tjejer använder inte enbart tinder. Det bästa är naturliga mötesplatser. Föreningar , kurser , utbildning etc.etc.

Rätt många män som hsr svårt att konkurrera på Tinder. Så jag skulle personligen inte rekommendera det. Tinder är bokstavligen skapat för att en inte ska lyckas träffa någon som det kan funka med på sikt. För det innebär potentiellt förlorade kunder
Citera
2026-07-16, 17:35
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Men mitt tips är att spela nåt TV-spel eller liknande eller engagera dig i nån grupp online man gillar och snacka med folk. Flera av mina bästa tjejkompisar har kommit den vägen och en del hade det säkert kunnat bli nåt med om jag hade velat. Då har man dessutom ett delat intresse från grunden.
Ett jättebra tips eftersom intressen förenar.
Citera
2026-07-16, 17:42
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Hört om begreppet krogdöden?

Tjejer använder inte enbart tinder. Det bästa är naturliga mötesplatser. Föreningar , kurser , utbildning etc.etc.

Rätt många män som hsr svårt att konkurrera på Tinder. Så jag skulle personligen inte rekommendera det. Tinder är bokstavligen skapat för att en inte ska lyckas träffa någon som det kan funka med på sikt. För det innebär potentiellt förlorade kunder
Det innebär inte att alla krogar dött och absolut inte överallt.

Men om man inte går på krogen så kan man heller inte träffa någon där.

Man får vara lite av en optimist för att må bra. Människor som mår bra drar lättare till sig andra människor.
Citera
2026-07-16, 17:43
Medlem
Hulebackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Och du är en tuff grabb i lyxförpackning.

Ååååh, det är du som använder amerikanska kärringuttryck, min loverboy
Citera
2026-07-16, 17:49
Medlem
Citat:
Men vilka människors liv är så lite värda att man köper in dem som horor till soldater?

Varför finns det då kvinnor som frivilligt säljer sex istället för att ta ett vanligt jobb?
Citera
2026-07-16, 17:53
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ett jättebra tips eftersom intressen förenar.
Verkligen för om det är nåt som är svårt om man chattar så är det att göra det långvarigt. Har nog snackat med många hundra tjejer online i mina dagar och det slutar nästan alltid på samma vis. Det är som en dejt fast casual, man frågar varandra om familj, bakgrund, jobb, plugg, vänner, vad man tycker är kul, ja vad som helst. Men sen när man vet allt har man inget nytt att prata om egentligen. Därför behövs ofta den där gemensamma grejen. Nåt båda är intresserade av som man kan komma tillbaka till.
Citera
2026-07-16, 17:55
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Det innebär inte att alla krogar dött och absolut inte överallt.

Men om man inte går på krogen så kan man heller inte träffa någon där.

Man får vara lite av en optimist för att må bra. Människor som mår bra drar lättare till sig andra människor.
Så är det. Det kanske är färre och jag är heller inte ute lika ofta längre men det är aldrig svårt att snacka med tjejer, så illa är det inte. Lokalerna gapar liksom inte tomma.
Citera
2026-07-16, 17:59
Medlem
Kvinnorna ja, inte män.
Citera
2026-07-16, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Absolut det bästa man kan göra men problemet är att många bara har några enstaka vänner och sällan av det andra könet. Nu har jag det som tur är men vet många som kanske har en-två goda vänner, resten har flyttat osv. Det e inte helt lätt heller att skaffa nya vänner för att sen ha det som bas för att hitta en partner. Det måste ske naturligt och organiskt för att det ska funka egentligen, via jobbet kanske. Förr fanns det dessutom betydligt fler engagerade i allehanda föreningar lokalt men idag sköts allt sånt online och då blir den biten också lidande.

Men mitt tips är att spela nåt TV-spel eller liknande eller engagera dig i nån grupp online man gillar och snacka med folk. Flera av mina bästa tjejkompisar har kommit den vägen och en del hade det säkert kunnat bli nåt med om jag hade velat. Då har man dessutom ett delat intresse från grunden.

Hobbies och intressen är bra att mötas genom. Så ditt råd är sunt.
Jag föredrar kurser på universitet. Eller gymmet.
Eller så startar en ett eget arrangemang som inte handlar om dejting. Kanske en spelträff i sitt hem eller på lokal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in