2026-07-16, 18:10
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Hobbies och intressen är bra att mötas genom. Så ditt råd är sunt.
Jag föredrar kurser på universitet. Eller gymmet.
Eller så startar en ett eget arrangemang som inte handlar om dejting. Kanske en spelträff i sitt hem eller på lokal.
Jo men då måste det ju vara något man brinner för också, annars blir det genomskinligt. Och gymmet? Är fan sista stället jag skulle ragga på. Men visst Universitetet absolut men vem har tid med det om man jobbar heltid exempelvis? Är det jag menar. Krogen var/är den perfekta platsen då det sker på ledig tid, man behöver inte engagera sig och alla har druckit några öl så blygheten försvinner. Jag tycker fortfarande att det är det absolut bästa sättet.
Citera
2026-07-16, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Det innebär inte att alla krogar dött och absolut inte överallt.

Men om man inte går på krogen så kan man heller inte träffa någon där.

Man får vara lite av en optimist för att må bra. Människor som mår bra drar lättare till sig andra människor.

Det stämmer att det är bra att vara optimistisk.
Att skaffa ligg på krogen är dock något jag inte skulle rekommendera. Det skulle vara om en inte dricker alkohol. Risken är helt enkelt för stor. Och det kontaktnät en skaffar på krogen har en risk att bestå av osunda individer.

Skulle möjligtvis kunna leda till något hyfsat ons. Men jag skulle personligen satsa på de tidiga timmarna i sådant fall. Och krogar där folk inte är speciellt berusade.

Största fördelen jag skulle kunna se är att krogen kan funka som en träningsplats för sin sociala kompetens och sin förmåga att få kvinnor att visa sin följsamhet.
Citera
2026-07-16, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Kanske bland karusellflickorna vilket antagligen Diana som ingressen nämner är en.
Om det var så lätt att hitta en sexpartner skulle det inte finnas incels. Men det finns incels så artikeln ljuger.

Fast incels har med psykisk ohälsa att göra och inte att det finns ont om brudar... Brudar finns det massor av.
Citera
2026-07-16, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Det stämmer att det är bra att vara optimistisk.
Att skaffa ligg på krogen är dock något jag inte skulle rekommendera. Det skulle vara om en inte dricker alkohol. Risken är helt enkelt för stor. Och det kontaktnät en skaffar på krogen har en risk att bestå av osunda individer.

Skulle möjligtvis kunna leda till något hyfsat ons. Men jag skulle personligen satsa på de tidiga timmarna i sådant fall. Och krogar där folk inte är speciellt berusade.

Största fördelen jag skulle kunna se är att krogen kan funka som en träningsplats för sin sociala kompetens och sin förmåga att få kvinnor att visa sin följsamhet.

Alla har väl gått på krogen någon gång? Du har ju själv varit där och ändå påstår du att människor där är knepiga och konstiga. Hehe.

Ut och ragga. Både på krogen och överallt. Hade en kompis som alltid var tillsammans med snygga brudar och jag frågade honom hur han bar sig åt. Han ryckte på axlarna och sade som det var: Han frågade helt enkelt tjejer han träffade på utanför hemmet om de var intresserade.
Citera
2026-07-16, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Det som incels gnäller på är att man tydligen måste jobba åtminstone lite själv för att få sig ett ligg. Typ kamma till sig, ta på sig rena kalsonger och presentera sig själv för en brud. De insisterar istället på att man ju bara borde kunna skapa ett konto på Tinder och ha "Jag vill ligga" som profiltext. Sen invänta drivor med svar från kvinnor. När det inte fungerar så blir de arga och frustrerade.
Helt osannolik förklaring faktiskt. Vad baserar du det på?
Citera
2026-07-16, 18:50
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ridderfju
Helt osannolik förklaring faktiskt. Vad baserar du det på?
Incels egna resonemang om varför de inte får ligga.
Citera
2026-07-16, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Incels egna resonemang om varför de inte får ligga.
Deras förklaring brukar väl vara att de är för fula. Har aldrig hört talas om någon som skyller på att de inte orkar försöka. Om Tinder är så bra vore det ju annars utmärkt att använda den, för där behöver de ju inte anstränga sig alls.
Citera
2026-07-16, 19:15
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ridderfju
Deras förklaring brukar väl vara att de är för fula. Har aldrig hört talas om någon som skyller på att de inte orkar försöka. Om Tinder är så bra vore det ju annars utmärkt att använda den, för där behöver de ju inte anstränga sig alls.
Alltså, nu har det väl kanske varit lugnt ett tag men annars brukar ju incel-trådar stå som spön i backen här på forumet. Unga män som är arga för att de inte får ligga. De börjar hänga på forum som i deras tycke ger dem en bra förklaring. Kvinnor är då nämligen slampor för storkukade män med status och pengar. Och kvinnor har fått för mycket frihet i världen att kunna ligga runt hur de vill med alla dessa supersnubbar. Så, de här lirarna blir mer och mer förbannade på kvinnorna. I många fall utvecklas till närmast hat och förakt mot kvinnor som de ser som några slags förrädare som fallit för den sk kukkarusellen.

Det är samhället och kvinnorna det är fel på minsann!

När man försiktigt frågar vad de försökt med för att faktiskt skaffa en tjej får man svaret "Allt!". När man gräver vidare visar det sig att med "allt" menar de att de skaffat ett konto på Tinder. Och försökt skicka pm till supermodeller på Instagram.

Man försöker förklara att, alltså, du måste ju kanske försöka göra något mer aktivt. Tinder är ju helt bevisligen inte för dem. Tinder är för proffsen som redan vet hur man skaffar en brud. De lirarna som ligger runt som kaniner hänger ju för i helvete på klubbar typ fem dagar i veckan. De har närmast gjort det till en hobby. Tinder är bara en bonus för dem.

Men jag fattar! Att ränna på krogen på småtimmarna och snacka upp brudar är inte för alla. Men skaffa ett kontaktnät som man känner till istället då. Är man lite blyg och bortkommen bör man kanske söka sig till klubbar och aktiviteter där blyga tjejer finns också. Som sagt, poesikvällar, ta en kurs i drejning, oljemålning, kroki, danskurs. Vad vet jag. Män har löst problemet sedan stenåldern.

Men det är här incels börjar knorra. Det är tråkigt med poesi. Och förresten vill de knulla supermodeller, inte poesibrudar. Måla låter för fan skittråkigt. Dansa? Låter bögigt.

Jamen...vafan...tror du snubbarna som sliter ned kuken på nattklubbarna tycker det är helfestligt att lägga lönen på drinkar, kläder och tjafsa med brudar på småtimmarna?
Citera
2026-07-16, 19:22
Medlem
Haha, mm, för 50 åriga gunnar med ölmage och dubbelhaka kommer ju absolut ha lätt att hitta knull?

Sex för män är och kommer aldrig vara gratis om dom vill ha det snabbb och enkelt och med en normalsnygg kvinna, så enkelt är det bara.
Citera
2026-07-16, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Alla har väl gått på krogen någon gång? Du har ju själv varit där och ändå påstår du att människor där är knepiga och konstiga. Hehe.

Ut och ragga. Både på krogen och överallt. Hade en kompis som alltid var tillsammans med snygga brudar och jag frågade honom hur han bar sig åt. Han ryckte på axlarna och sade som det var: Han frågade helt enkelt tjejer han träffade på utanför hemmet om de var intresserade.

När jag sprang och raggade på krogen så hade vi en annan typ av lagstiftning. Och den svenska kronan var starkare. Och det var mer unga snygga vettiga tjejer ute.

Enkelt sagt bättre resultat för mindre pengar och betydligt mindre risk.
Jag raggat hellre på stan när folk är nyktra. Typ i Ica eller på en badplats. Lite likt din polare. Men jag tror inte att det är något alla män är bekväma med.
Citera
2026-07-16, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Det är väl inte så fel att ha preferenser? Vissa män tänder på jättebröst, det är inga konstigheter.

Jag tycker att det låter jättebra att dagens unga ses och ligger!

Könssjukdomar, oönskade graviditeter o krossade förhoppningar. Bättre att ägna sig åt lite annat tillsammans innan och om man ligger
Citera
2026-07-16, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Exakt och då blir det inte bättre av att man importerar ytterligare några 100 000 i vapenför ålder... Är som att man vill att skiten ska träffa fläkten. MEN, räcker att åka till Lettland, en dag bort, de har de högsta antalet kvinnor kontra män i världen så man får lösa det regionalt.

Det försämrar onekligen oddsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in