Igår, 09:47
Medlem
oligarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Två "straffmyndiga gärningsmän" tycker jag talar lite för 15-17 åringar. Annars vore de ju helt enkelt myndiga och inte bara straffmyndiga.

Så... två tonåringar från Malmö våldtar en unge i Ystad och tar tåget hem.

Vad spekulerar vi i? Bosse och Kalle?

Tippar högt på ej svenska namn.
Citera
Igår, 09:58
Medlem
2 blattar som groomat underåriga tjejer? Förmodligen Svenska offer då de nästan uteslutande begår brott mot Svenskar med förnedringskaraktär.
Citera
Igår, 10:06
Medlem
KFCnoggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Brukar de inte benämna det som "grov" om det är flera snubbar inblandade?

Varade kanske inte tillräckligt länge
Senast redigerad av KFCnogger Igår kl. 10:09.
Citera
Igår, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4everyoung
Stör mig lite på att de inte skriver åldern på BO. Rubriken får det att låta som småbarn, vilket är hemskt, men det kan likväl handla om kåta tonåringar som bara ångrar sig.

Spelar ingen roll eftersom lagen säger att barn under 15 inte får ha sex.
Citera
Igår, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tosstenpoposten
Var det inte glädjande raskt agerat av vår stolta poliskår ändå?

Att nypa ett par skyldiga kaffirs på MalmöC kan nog göras med förbundna ögon varje dag, men att haffa dom innan fittslemmet blir som kokosflarn på deras negerbulle, bör väl applåderas tycker jag.

Jag tänkte faktiskt samma sak! Malmöpolisen har verkligen bättrat sig. De tog en annan våldtäktsman i Malmö häromdagen rekordfort och sedan innan dess tog de en mördare på ramels väg också. Samma med den person som våldtog på Malmö c också så fort de gick ut med bild hade de honom på studs. Jag är imponerad över polisutvecklingen. Nu hoppas man ju på att detta ska minska fallen av brott i staden också
Citera
Igår, 11:22
Medlem
no-lifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tosstenpoposten
Var det inte glädjande raskt agerat av vår stolta poliskår ändå?

Att nypa ett par skyldiga kaffirs på MalmöC kan nog göras med förbundna ögon varje dag, men att haffa dom innan fittslemmet blir som kokosflarn på deras negerbulle, bör väl applåderas tycker jag.
Du får ett hedersomnämnande för den poetiska beskrivningen av det tillstånd vi alla är bekanta med, postcoitus (jag har dock en hederlig nordisk Flashbackdase). I övrigt instämmer jag med elogen till den svenska Polisen!
Citera
Igår, 11:32
Medlem
RascarCapacs avatar
Kan tycka att det borde framgå om det handlar om frivilligt eller påtvingat.

Även om det som exempel är fel av en 17-åring att ligga med en 14-åring så borde det finnas ett annat namn än våldtäkt på det brottet enligt mig.
Citera
Igår, 11:42
Medlem
oligarkss avatar
Förtydligande: (polisen.se)
Det rör sig om en målsägande i ärendet om försök till våldtäkt samt
en annan målsägande i ärendet om våldtäkt. Båda är flickor under 15 år.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2026/juli/17/17-juli-06.33-valdtakt-ystad/
Citera
Igår, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4everyoung
Stör mig lite på att de inte skriver åldern på BO. Rubriken får det att låta som småbarn, vilket är hemskt, men det kan likväl handla om kåta tonåringar som bara ångrar sig.

Flickorna är under 15 år och kan då inte samtycka till sex.

Även sårbara 15, 16 och 17-åringar är skyddade enligt ny lag från 1/7-25. Att utsätta dem räknas också som våldtäkt mot barn.

Men här är alltså flickorna under 15 är. Och då får inte 17-18 åringar ha sex med dem.
Citera
Igår, 11:54
Medlem
Ja, de får väl ett års klipp och klistra som straff men deras framtid i Sverige är ganska körd. Finns ingen arbetsgivare som vill anställa pedofiler.
Citera
Igår, 12:00
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Flickorna är under 15 år och kan då inte samtycka till sex.

Även sårbara 15, 16 och 17-åringar är skyddade enligt ny lag från 1/7-25. Att utsätta dem räknas också som våldtäkt mot barn.

Men här är alltså flickorna under 15 är. Och då får inte 17-18 åringar ha sex med dem.

Kan ju faktiskt tycka lite synd om fjortisarna. När deras unga kroppar verkligen trånar efter karl, så är de tvungna att välja någon oerfaren snubbe under 15 för att det inte ska röra till det med rättsväsendet.
Citera
Igår, 12:30
Medlem
Så två ynglingar (17 och 18 år gamla) möter upp två fjortisar. Den ene lyckas trycka in dasen i den ena tjejen (våldtäkt). Den andre killen misslyckas med den andra tjejen (försök till våldtäkt).

Vad blir straffet för detta? Vilka anmälde? Antar att det var tjejerna. Varför mötte de ens upp främlingarna? I dagens värld bör alla vara upplysta om att det sker våldtäkter gång på gång. Inte minst ynglingarna borde veta att de skulle åka dit på det. Ljög tjejerna om sin ålder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in